۲ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
روسیه از پروژه جرج سوروس پرده برداشت

فارس نوشت:«نیکلای پاتروشف»، رئیس شورای امنیت روسیه از نقش «جرج سوروس»، میلیاردر آمریکایی و رئیس هیئت مدیره بنیاد «جامعه باز» در بی‌ثبات کردن دولت‌های دنیا انتقاد کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشته «جرج سوروس» صدها میلیارد دلار برای شکل دادن به گفتمان‌های سیاسی در بسیاری از کشورها هزینه کرده است.

روسیه در سال ۲۰۱۵ فعالیت‌های «بنیاد جامعه باز» را تهدید علیه امنیت ملی و قانون اساسی این کشور ارزیابی کرد و آنها را ممنوع کرد.

پاتروشف ادعا کرده جرج سوروس و بنیاد جامعه  باز، بدون شک در ناآرامی‌های سیاسی که سال گذشته در آمریکا اتفاق افتاد نقش داشته است.

او گفت: «همان‌طور که می‌دانید کسی که باد بکارد طوفان درو خواهد کرد. همان بنیاد سوروس که در انقلاب‌های رنگی در خارج از آمریکا نقش داشته برنامه‌ای برای دست کشیدن از پروژه‌هایش ندارد..»

پاتروشف در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرده کشورهای غربی بر اساس گزارش سازمان‌های غیردولتی اقدام به تحریم کشورها یا اقدام نظامی علیه آنها می‌کنند.

وی اشاره کرد در سوریه سناریوی مشابهی اتفاق افتاده و آمریکا و متحدانش بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی گروه «کلاه سفیدها» اقدام به حمله به سوریه کرده‌اند.

او تأکید کرد: «امروزه، جلوگیری از این بی‌قانونی یکی از وظایف کلیدی کشورهای مستقلی است که نمی‌خواهند بر اساس قوانین تحمیل‌شده از بیرون زندگی کنند.»

خبرگزاری اسپوتنیک نوشته بنیاد جامعه باز از اواسط سال ۲۰۱۰ اقدام به تأسیس دفاتری در سراسر دنیا از اروپا گرفته تا آسیا و آفریقا کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 1
    احتمالا مشاور روس ها در این زمینه حسین شریعتمداری است. چون شریعتمداری فوق تخصص سوروس شناسی داره و هر چیز و هر کسی را می خواد بکوبه می چسبوندش به جرج سوروس. سوروس برای هوچی گری های کیهان نقش چای نبات برای درمان انواع امراض رو داره.
  • مهدی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 1
    روسیه یکی از کشورهای دنیاست که بحث سیاسی در آن بشدت محدوده و در صورت اینکه مردم معمولی از حکومت فاسد پوتین انتقاد بکنن مجرم شناخته شده و تنبیه می شوند . یک مقداری اینجا هم دوست داشتن اینجوری باشه ولی خاتمی عزیز فضای باز سیاسی را برای مردم ایجاد کرد که مردم بتونن اعتراض کنن ولی حیف که بعد اونهایی که از این وضعیت خوششون نمی آمد به دلیل قدرتی که دارن اعتراضات به جا و درست رو خفه می کنن .
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    چقدر ادبیاتشون شبیه مسئولان ایرانی هستش