تمهیدات لازم برای جلوگیری از ویروس جهش یافته به لرستان

استاندار لرستان: باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود ویروس های جهش یافته موسوم به هندی، آفریقایی و دیگر ویروس ها به استان ها اندیشیده شود .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست دکتر روحانی و با حضور مسئولین و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد .

استاندار لرستان گفت: امروز در ادامه جلسه ستاد ملی، در راستای بررسی وضعیت استان به لحاظ بیماری جلسه ستاد استانی با حضور دستگاه های اجرایی و کمیته های ستاد برگزار گردید .

دکتر خادمی اظهار داشت: گزارشات ارائه شده حکایت از آن دارد که در سطح ملی و استانی شتاب پیک کنونی در حال کندتر شدن است و روند نزولی آن نیز در برخی از استان ها آغاز شده است .

وی تصریح کرد: البته در برخی از مناطق کشور این پیک هنوز به اوج خود نرسیده و نمودار آن در حال صعود است که ضرورت دارد دستورالعمل های بهداشتی به خوبی رعایت شود .

استاندار لرستان افزود: طبق بررسی های انجام شده یک نگرانی جدید در خصوص احتمال ورود و فراگیر شدن ویروس های جهش یافته موسوم به هندی، آفریقایی و دیگر ویروس ها به کشور وجود دارد که مواردی از آنها نیز گزارش شده است .

دکتر خادمی با بیان اینکه هر استانی باید تمهیدات لازم را برای پیشگیری و مقابله با این ویروس ها به کار گیرد، ادامه داد: همکاری مردم و دستگاههای اجرایی استان و تلاش برای مهار ویروس از آن جهت بسیار مهم است که پیک کنونی سریعتر پایان یابد و به موج های جدید وصل نشود .

وی خاطرنشان کرد: اگرچه آمارها حکایت از کاهش روند ابتلا و بستری در استان دارد اما تعداد مرگ ها همچنان بالاست که امیدواریم شرایط عادی پنداشته نشود و مردم رعایت دستورالعمل های بهداشتی را ادامه دهند .

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =