۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
هشدار منتجب نیا به اصلاح طلبان

ایسنا نوشت: دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با بیان اینکه ایجاد دوقطبی در انتخابات  خوب است و اشکالی ندارد، گفت: این برخورد حذفی مسئولان یا رفتار غیراخلاقی مسئولان و هواداران آنهاست که مضر است.

رسول منتجب نیا، در تحلیل خود از آرایش جناح های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: جناح اصولگرا در نهایت به وحدت نظر رسیده و یک کاندیدای جدی را معرفی می کند و سایر کاندیدهای این جناح هم کنار خواهند رفت. اصلاح طلبان هم باید به اجماع برسند در غیر این صورت سبد آرای آنها خرد و سرنوشت ۸۴ تکرار می شود.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان نباید اجازه دهند اختلاف نظرها ادامه یابد و بالاخره یک گزینه را با هر معیاری انتخاب کرده و روی آن فرد اجماع کنند، زیرا اصولگرایان مسایل داخلی خود را حل کرده و با یک گزینه وارد انتخابات می شوند. اگر اصلاح طلبان به وحدت نرسند، شکست آنها قطعی خواهد بود.

منتجب نیا با بیان اینکه بهترین شرایط برای انتخابات این است که هر دو جناح گزینه نهایی خود را معرفی کرده و رقابت سالمی داشته باشند، تصریح کرد:  دستگاه های اجرایی و نظارتی هم با سعه صدر برخورد کرده تا در جامعه احساس محرومیت، ممنوعیت و برخوردهای حذفی شکل بگیرد. اگر این اتفاق رخ دهد در بین مردم و سیاسیون دلسردی ایجاد می شود.

این فعال سیاسی درباره امکان شکل گیری دو قطبی در انتخابات، خاطرنشان کرد: تصور بعضی این است که دو قطبی شدن برای جامعه مضر است، در حالیکه برای یک جامعه پویا دوقطبی بودن خوب است و اشکالی ندارد، زیرا هر دو جناح برنامه‌های خود را ارائه و با هم رقابت کرده و در نهایت این مردم هستند که انتخاب می کنند. برخورد حذفی مسئولان یا رفتار غیراخلاقی مسئولان و هواداران آنها مضر است و صرف رقابت سالم از اجزای یک انتخابات رقابتی است.

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی درباره هم وزن نبودن گزینه های اصولگرایان و اصلاح طلبان گفت: قبول ندارم که کاندیدهای اصولگرایان از نظر سلبی و ایجابی وزین تر و سنگین تر از اصلاح طلبان هستند ولی کاندید اصولگرایان در نهادهای غیرانتخابی دارد می شوند تا زمینه برای مطرح شدن آنها فراهم شود، در واقع به آنها میدان داده می شود. در مقابل اصلاح طلبان نیروهای کارآمد ، موفق و مجرب زیاد دارند ولی مهم این است که آنها وحدت داشته باشند و اجماع را بر حزب گرایی و شخص محوری اولویت دهند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510608

برچسب‌ها