سیل در چایپاره و روستاهای شمالی آذربایجان‌غربی / امدادرسانی ادامه دارد

بارش سیل‌آسای باران، ۱۳ روستای چایپاره و سایر شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی را درگیر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سیل ۱۳ روستا در شمال استان را درگیر کرده است.

عملیات امداد و نجات هلال احمر ادامه دارد

امیر جعفرزاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی گفت: از عصر شنبه که بارندگی‌های شدید و سیل آسا را شاهد هستیم و به ویژه در شمال استان روستاهای شهرستان‌های  چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی این بارندگی‌های خسارات وارد کرده و ۱۳ روستای این شهرستانها در گیر سیل هستند.
وی افزود: در پی این اتفاق ۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر استان شامل ۳۲ امدادگر و داوطلب برای امدادرسانی وارد عمل شده و تیم‌های عملیاتی از شعب چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی به مناطق اعزام شدند و مجموعا ۴ دستگاه خودروی کمک دار و ۳ دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی استفاده شده است.
مدرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی  همچنین گفت که بر اساس برآوره های اولیه برابر گزارشات دریافتی نیروهای عملیاتی تا ساعت 23:21 شنبه شب بیشترین آبگرفتگی مربوط به روستاهای اعلامی در شهرستان چایپاره بوده که نیروهای عملیاتی تاکنون نسبت به تخلیه آب از منازل روستایی و محل های نگهداری احشام و علوفه دامی اقدام کرده اند، و در روستای آغجا قشلاق شهرستان خوی نیز ۱۰ باب منزل مسکونی توسط نجاتگران آب از محوطه منازل تخلیه شده است.

اقدامات شبانه روزی راهداران جهت مقابله با سیلاب در شهرستان چایپاره

 ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی با اشاره به خلاصه وضعیت محورهای مواصلاتی شهرستان چایپاره بعد از بارش‌های اخیر گفت : در محورهای اصلی این شهرستان عبور سیل از روی جاده بدون تخریب و خسارت به بدنه راه بوده و جاده کاملا پاکسازی و تمیز شده است.
وی گفت: محور حمزیان و در محدوده روستای علی آباد حدود دو کیلومتر مصالح وارد جاده شده  و آبشستگی شانه در چند نقطه وجود داشت که پاکسازی و آواربرداری محور توسط راهداران انجام شد.
شکری ادامه داد : در محور روستایی چورس نیز متاسفانه سیلاب باعث تخریب کامل آسفالت روی پل بزرگ ورودی روستا و دو کیلومتر از شانه های محور شده و بعلت ادامه عبور سیل از روی جاده تشخیص آسیب ها فعلا مقدور نیست.
این مقام مسئول ادامه داد : در محور روستایی فیض آباد سیلاب باعث تخریب پل و آبشستگی در جاده گردیده و همچنین در مورد برخی از محورهای خاکی روستایی منطقه که درگیر بارندگی شده اند خسارات وارده در دست بررسی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =