رئیس جمهور گفت:در کشور ما در زمینه اجرایی بن بستی وجود ندارد و هر موضوعی با امر رهبر انقلاب حل می شود.

به گزارش خبرآنلاین، اهم اظهارات محمود احمدی نژاد در ادامه گفت وگوی تلویزیونی در شبکه دو سیما به شرح زیر است:

 دلیل  عزل سه وزیر

* بحث ادغام وزارت خانه ها اول تکلیف قانونی است. ضرورت دوم، ضرورت ساختاری ما است که  در برنامه های دوم، سوم و چهارم تاکید شده اما اجرا نشد، اما در برنامه پنجم این سازو کار پیش بینی شد.

*درباره وزارتخانه ها اصلا عجله ای نیست و سرپرست دارد.دلیل سرعت دولت در اجرا این بود که  تاخیر در این  ادغام ها وزارتخانه را فشل می کند و در گذشته هم  به همین دلیل اجرا نمی شد و هیچ رئیس جمهوری اجرا نکرد و این روند حداقل یک سال  طول می کشید .

*من به لحاظ عاطفی دوست داشتم 30 وزارتخانه داشتیم و دوستان خوب مان را می آوردیم.

* الان در وزارت راه چه مشکلی به وجود آمده است?

* نوشتن شرح وظایف وزارت خانه های ادغام شده دو گونه است. یک روش این است که شرح وظایف با ملاحظات امروز کشور بنویسیم. این چند ماه طول می کشد و بعد چند ماه ممکن است در مجلس طول بکشد. ما راه دومی پیش بینی کردیم و تجمع می کنیم تا سرپرست کارش را انجام دهد. و یک گروه کارشناسی بررسی کند و کاهش حوزه مسئولیت ها را استخراج می کند. این راه دوم  مستلزم در یک مسیر طولانی تر آرام آرام بتراشد و شوک به کشور نباید وارد شود.

*کشور ما که بن بست ندارد. رهبری هست و با دستور ایشان مشکل حل می شود. جمهوری اسلامی در روند  اداری خودش مشکلی ندارد.بحث ها   نیر در این زمینه کمک می کند به پخته شدن. بالاخره  دولت و مجلس  نظر می دهند و بحث می کنند.

برنامه دولت درباره وزارت نفت

*خود من سرپرست وزارت نفت هستم و نظر ما به ادغام است.

 *تصویری که برخی از ادغام  دارند، تصویر واقعی نیست. چرا که کل بودجه وزارت نفت 30 میلیارد است و اصل آن نیز متعلق به شرکت نفت است و وزارت نیرو هم یک وزارتخانه پروژه‌ایست و از این جهت با هم سنخیت دارند.

*بیش از یک چهارم انرژی تولیدی در کشور تبدیل به برق می‌شود و در واقع وزارت نیرو مشتری وزارت نفت است و این دو ارتباطات گسترده با هم دارند که با ادغام انها، ساختمان‌ها و مسئولیت‌هایشان هم کاهش می یابد؛ تقریباً در اکثر کشورهای رو به‌ پیشرفت، وزارت انرژی وجود دارد و ما هم در نظر داریم که چنین وزارتخانه‌ای داشته باشیم.

*4 هزار و 600 ساختمان دولتی در تهران داریم که باید تخلیه شود.

* ادغام وزارت خانه ها مثبت است و برخی وزارتخانه را می شود سه تا ادغام کرد.

جمهوری اسلامی و ریاست اوپک

*این موضوع به شخص وزیر مرتبط نمی‌شود بلکه یک مسئولیت حقوقی است و همین وزیر به عنوان نماینده ایران در اجلاس اوپک شرکت می‌کند. 

* دوستان ما در کابینه از بهترین نیروهای کشور هستند اما بالاخره ما باید درباره اداره امور تصمیم بگیریم و گاهی تصمیم‌گیری سخت می‌شود چرا که باید از بین دوستان قدیمی یکی را انتخاب کنیم.

برای انتخاب مسئول برای وزارتخانه‌های ادغام شده حتی با دوستان مشورت کردم و به خودشان گفتم هرچه تصمیم گرفتند نتیجه را به من بگویند و رابطه ما صمیمانه است اما بالاخره باید برای کوچک کردن دولت باید وزارتخانه هایی حذف شود و ما باید منافع کشور و ملت را در نظر بگیریم.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =