۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
دریافت شهریه توسط مدارس دولتی تخلف محض است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد دریافت شهریه ۴۰۰ هزار تومانی توسط مدارس دولتی را تخلف دانست و گفت: چنانچه مدارس خانواده‌ها را برای پرداخت این مبلغ تحت فشار قرار دهند مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد محسن موحدی فرد با اشاره به تمرکززدایی و تفویض اختیارات بیشتر به آموزش و پرورش مناطق ۱۴ گانه و مدارس استان گفت: می‌توان با تحقق شعار مدرسه محوری و معلم محوری و دانش آموز محوری تحول بزرگی را در آموزش و پرورش استان رقم زد.

وی در خصوص برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری اظهار کرد: تابع دستورات ستاد کرونا هستیم ولی امیدواریم بیماری کرونا هر چه زودتر ریشه‌کن شود و پس از واکسینه کردن دانش‌آموزان و معلمین از سال آینده شاهد برگزاری کلاسهای حضوری در مدارس باشیم.

محسن موحدی فرد به تشریح مهمترین موانع اجرای سند تحول آموزش و پرورش پرداخت و خاطرنشان کرد: مهم ترین بخش برای اجرای این سند صرف فعل خواستن است یعنی سند تحول سالهاست که نوشته شده و اگر به دنبال موانع باشیم به دنبال اجرا نمی رویم.

وی افزود: باید مشکلات را به مسئله تبدیل کنیم و مسئله را حل کنیم. سند تحول قابلیت اجرایی دارد و ما باید برش‌های استانی شهرستانی و منطقه‌ای و حتی کلاسی سند تحول را تهیه و سپس آن را عملیاتی کنیم.

 وی اذعان کرد: برای اجرای سند تحول در استان هیچ مشکلی وجود ندارد چون همه مسئولین و مردم استان و دانش‌آموزان همراه هستند و اگر اجرا نکنیم بهانه‌ای برای این موضوع نخواهیم داشت.

موحدی فرد در خصوص دریافت شهریه توسط مدارس دولتی استان توضیح داد: بدون تردید دریافت شهریه۴۰۰ هزار تومانی مدارس دولتی یزد تخلف محض است و چنین چیزی وجود ندارد و چنانچه مدارس خانواده‌ها را برای پرداخت این مبلغ تحت فشار قرار دهند تخلف محسوب می‌شود و مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: مدارس غیر انتفاعی هزینه‌هایی مانند ایاب و ذهاب و برنامه‌های تفریحی و اردویی را باید از مبالغ شهریه خود حذف کنند و تنها هزینه‌های آموزشی گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه فعالیت های پرورشی مدارس در دوران کرونا کمتر نشده است گفت: در دوران کرونا فعالیت‌های پرورشی مانند مسابقات قرآنی و سمینار نماز به صورت مجازی برگزار شد. حتی اردو های مجازی راهیان نور پس از اعزام تیم فیلمبرداری به اهواز  در سامانه شاد بارگذاری شد.

وی در خصوص عمل به وعده های خود به معلمان حمایتی تصریح کرد: پیگیری اداره آموزش و پرورش استان یزد در تحقق مطالبات معلمان حمایتی، منشا خیر برای معلمان حمایتی کل کشور شد و باعث شد به خواسته های خود اعم از دریافت حقوق کامل و بیمه کامل ۳۰ روزه دست پیدا کنند.

محسن موحدی فرد با تاکید بر اینکه هیچ چیزی جای آموزش حضوری در مدارس را پر نخواهد کرد یادآور شد: به دلیل افت کیفیت آموزشی، در دوران پسا کرونا دوره های جبرانی در تابستان و یادآوری در دو ماه اول سال تحصیلی آینده را خواهیم داشت.

وی در واکنش به اینکه برخی معلمان زن در مدارس دخترانه از ارائه آموزش تصویری خودداری می کنند، گفت: واقعیت این است که به دلیل محدودیت هایی که معلمان زن که از طرف خانواده های آنها به دلیل مسائل شرعی اعمال می شود آموزش ها را به صورت فایل صوتی انجام می دهند. اما آموزش تصویری و صوتی در بیشتر مدارس وجود دارد.

موحدی فرد با بیان اینکه یزد مانند سراسر کشور با کسری نیروی انسانی مواجه است اظهار کرد: همه تلاش ما این است که با رایزنی های منطقی و با ادله منطقی نیازهای استان یزد را به کشور اعلام کنیم و بتوانیم سهمیه ها را اضافه کنیم اما این کار مستلزم این است که یک آمار درست از نیروی انسانی آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی با اشاره به عدم تمایل مردان یزدی به شغل معلمی گفت: یک معضل در استان یزد وجود دارد که عملاً سهمیه های استخدامی استان به دلیل حقوق بسیار کم آموزش و پرورش نسبت به صنایع تکمیل نمی شود خصوصا  سهمیه استخدامی مردان استان حدود ۵۰۰ نفر بود که فقط ۱۶۱ نفر نیرو جذب کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه برای عدم مواجهه با شیفت شدن مدارس استان یزد به ۵۵۵۴ کلاس درس نیاز دارد خاطرنشان کرد: شیفتی بودن مدارس ۲ درصد افت تحصیلی و بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افت مباحث تربیتی را به دنبال دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =