واکنش انگلیس به اخبار منتشر شده درباره آزادی زاغری

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه انگلیس در یک کنفرانس خبری به سوال‌ها درباره نازنین زاغری، زندانی دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس درباره نازنین زاغری زندانی دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی که به اتهامات امنیتی در ایران زندانی است، گفت: ایران بدون قید و شرط ناگزیر به آزاد کردن کسانی است که از دیدگاه ما غیرقانونی زندانی شده‌اند و به گمانم اخبار حاکی از آزادی قریب الوقوع او [زاغری] صحت ندارد.

اخیرا اخباری مبنی بر توافق بر سر آزادی زاغری و آزادسازی پول‌های ایران در انگلیس مربوط به قرار داد تانک‌های چیفتن منتشر شده بود.

حجت کرمانی وکیل مدافع زاغری پیش از این در گفت‌وگویی درباره حکم اخیر صادر شده برای زاغری اظهار کرد: رای پرونده دوم موکلم به من ابلاغ شد. بر اساس رای صادره  نازنین زاغری به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در تجمع  مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۸۸ و مصاحبه با شبکه بی بی سی فارسی" به یک سال حبس تعزیری و یک سال منع خروج از کشور محکوم شده است.

وی افزود: پرونده اول زاغری تمام شد و او آزاد است و در این پرونده هم به قید کفالت آزاد است که  در مهلت مقرر قانونی به رای صادره  اعتراض خواهیم کرد. 

زاغری ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ به هنگام خروج از ایران به مقصد انگلستان بازداشت شد و ۱۷ اسفند ۹۹ محکومیتش به پایان رسید و پابندش باز شد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1511372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =