آمادگی ارتش برای احداث بیمارستان صحرایی در سراسر کشور

ایسنا نوشت: معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به آمادگی ارتش برای کمک به کادر درمانی کشور در زمینه مقابله با کرونا گفت: آماده احداث بیمارستان صحرایی در تهران و شهرستان‌ها هستیم.

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، در خصوص فعالیت‌های ارتش در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: قرارگاه پدافند زیستی حضرت امام رضا (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد بنا به درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا در تهران و هر کدام از شهرهایی که ارتش در آنجا مستقر است، هر گونه کمکی را در اختیار وزارت بهداشت و کادر درمانی قرار دهد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت ۸۰ الی ۱۰۰ درصدیِ بیمارستان های ارتش در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است، افزود: همچنین حدود ۴۵۰ درمانگاه نیز در این رابطه مشغول به فعالیت هستند.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به ظرفیت‌های موجود در نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو تاکنون مطابق با نیاز استان‌های درخواست شده، چندین بیمارستان صحرایی را در کشور ایجاد کرده است و اگر نیاز باشد، این خدمات به استان‌های دیگر نیز ارائه می‌شود.
امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: سال گذشته در هفته نخست فروردین‌ماه ارتش ظرف ۴۸ ساعت یک نقاهتگاه ۲ هزار تختخوابی را در تهران ایجاد کرد و در هر استانی که نیاز باشد نیز نیروهای ما همچون گذشته، کار خدمات‌رسانی و امدادرسانی به کادر درمان را انجام می‌دهند.

216219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1511410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =