۵ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
انتقاد تند از رئیس فدراسیون پرورش اندام

مهر نوشت: رئیس انجمن آمادگی جسمانی کشور به انتقاد از اقدام فدراسیون بدنسازی پرداخت و گفت: نصیرزاده با رفتن سراغ رشته های دیگر به دنبال تضعیف و تعطیلی بدنسازی و پرورش اندام است.

فرخ کیا با بیان اینکه فدراسیون بدنسازی اجازه ندارد مسابقاتی را که مربوط به رشته های فدراسیون ورزشهای همگانی و انجمن آمادگی جسمانی است را برگزار کند گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که فدراسیون بدنسازی روز به روز از وظایف اصلی و اهدافش دور شده و به جای اینکه روی وظایف ذاتی خود متمرکز باشد، به فدراسیون های دیگر سرک می کشد و هر چند وقت یکبار موجب به هم خوردن آرامش ورزش کشور می شود.

کیا ادامه داد : اخیرا اطلاعیه ای مبنی بر آغاز آزمون ورودی ورزشکاران جهت مسابقاتی تحت عنوان «تهمتن» از طرف فدراسیون بدنسازی منتشر شده که همانطور که اشاره شد خارج از اختیارات این فدراسیون بوده و آیتم های مدنظر آن مربوط به انجمن آمادگی جسمانی و انجمن کراسفیت بوده و به هیچ عنوان ارتباطی با فعالیت های ذاتی رشته پرورش اندام ندارد. رشته های فدراسیون بدنسازی مشخص می‌باشند و با تایید وزارت ورزش و جوانان به عنوان ناظر قانونی فعالیت می‌کنند.

فرخ کیا که از قهرمانان کشتی کشور می باشد افزود: اگر این روال حاکم باشد انجمن آمادگی جسمانی کشور هم قادر است مسابقات فیتنس را در سطح خیلی مطلوب تر از آنها برگزار کند. متاسفانه فدراسیون بدنسازی نه تنها وظایف و کارهای اصلی خودش رو انجام نمی‌دهد، بلکه بیشتر در حال سرک کشیدن به سایر فدراسیون ها می‌باشد.

رییس انجمن آمادگی جسمانی کشور ادامه داد: طی هفته های گذشته شاهد برگزاری مسابقاتی تحت عنوان فیتنس بودیم که ورزشکاران در کمال تعجب با کت و شلوار روی استیج حاضر شده و به نمایش می پرداختند که بدون شک برگزاری این رقابتها نه تنها از اهداف ورزشی فرسنگ ها فاصله دارد که با فرهنگ ایرانی اسلامی نیز در تضاد است، ضمن اینکه جایگاه و ساختار فیتنس به انجمن آمادگی جسمانی بیشتر ربط دارد تا فدراسیون بدنسازی که می بایست تصمیم جدی و تعیین و تکلیف آن در دستور کار وزارت ورزش قرار گیرد.

کیا که از اساتید دانشگاه و دارای مدرک دکتری مدیریت ورزش است در این خصوص افزود: آمادگی جسمانی متولی خاص خود را دارد و خوشبختانه طی سالهای اخیر روند مطلوبی را طی نموده و تمرکز اصلی آن بر سلامتی و تندرستی اقشار مختلف بوده است و منافع مادی هرگز نقشی در برنامه ها و رویکردهای این بخش نداشته است.

رئیس انجمن آمادگی جسمانی تاکید کرد: بر همین اساس به نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور توصیه می‌کنم تمرکز خود را روی وظایف قانونی و اصلی این فدراسیون گذاشته و به دنبال تقویت رشته بدنسازی و پرورش اندام باشد. چون نه وزارت ورزش این اجازه را خواهد داد و نه متولیان آمادگی جسمانی کشور که امور مربوطه و وظایفش دچار تعارض شود.

فرخ کیا در پایان گفت: از رسانه ملی انتظار می رود برنامه های تلویزیونی اینچنینی را از انحصار خارج کند و نگذارد شرکت های وارادت مکمل، دارو و هورمون به سیاستگذاران پشت پرده برنامه های ورزشی تبدیل شوند. ضمن اینکه از حراست وزارت ورزش و جوانان نیز انتظار می رود جلوی این بی نظمی ها را بگیرد.

256 252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1511649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همت IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    4 1
    همیشه رشته پرورش اندام در حاشیه بوده و خواهد بود!
  • زهره باقرپور IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    6 0
    آمادگی جسمانی به پروش اندام هیچ ربطی ندارد
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    3 0
    این آقا اگر علمی از پرورش اندام داشت عجوبه ای به نام هادی چوپان را از دست نمی داد