۱ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
عراق: مناسبات بغداد و واشنگتن تغییر کرد

ایسنا نوشت:«حسین علاوی»، مشاور نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: مناسبات عراق و آمریکا پس از ۱۸ سال به سمت فعال‌سازی سازوکارهای همکاری کامل و شراکت راهبردی در سایه توافق استراتژیک میان دو دولت در حال حرکت است.

وی گفت: دولت عراق موفق شد شمار مستشاران آمریکایی را از ۵۲۰۰ نفر به ۲۵۰۰ تن کاهش دهد و اکنون تلاش می‌کند در چارچوب گفت‌وگوها بر سر سازوکارها و الزامات جنگ علیه هسته‌های باقی مانده داعش، جدول زمانی برای خروج این افراد تدوین کند.

مشاور نخست وزیر عراق ادامه داد: مناسبات عراق و آمریکا از حوزه امنیتی به اقتصاد و سرمایه‌گذاری تحول پیدا کرده و الکاظمی بر تحقق خروجی مرحله سوم گفت‌وگوهای راهبردی و گسترش مناسبات دو کشور به حوزه‌ها و فضای جدید تمرکز کرده به ویژه مک‌گورک تجربه زیادی در پرونده عراق دارد و با دولت‌های مختلف و گروه‌های سیاسی عراق تعامل داشته است.

مشاور الکاظمی در پایان اظهار کرد: هماهنگی و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و تاکید بر فعال‌سازی خروجی گفت‌وگوهای راهبردی میان عراق و آمریکا و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و تجاری نشانگر اهمیت این روابط از منظر دولت عراق و آمریکاست.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1511822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهری IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    0 0
    رابطه با آمریکا به چه درد شما میخوره حتی اجازه استفاده از درآمد نفتی خودتان را ندارید باید از آمریکا اجازه بگیرید بدهی ما رو پرداخت کنید هیچگونه استقلالی از خودتان ندارید یعنی صدام رفته آمریکا به جای اون امده