۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۱

فارس خبر داد:

یک سازمانی حقوقی در یمن با انتشار اسنادی از اقدام رژیم صالح مبنی بر ربودن انقلابیون، شکنجه، کشتن و در نهایت دفن کردن‌ آنها در گورهای جمعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری "التغییر نت "، سازمان دفاع از حقوق و آزادی‌ها در یمن موسوم به "هود " از وجود اسناد و اطلاعاتی مبنی بر وجود گورهای جمعی برای دفن کردن انقلابیون یمنی که توسط مزدوران صالح کشته می‌شوند، خبر داد.

این سازمان طی یک نشست خبری اسناد مختلفی از جنایات رژیم "عبدالله صالح " علیه انقلابیون را فاش کرد که به شرح زیر است.

1- ربودن انقلابیون یمنی و دفن آنها در گورهای جمعی: حقوق‌دانان و انقلابیون یمنی همواره اعلام می‌کردند که تعداد زیادی از تظاهرات‌کنندگان در تعقیب و گریزهای نیروهای امنیتی ناپدید می‌شدند و بیشترین تعداد ناپدید شدگان مربوط به چهارشنبه گذشته بود که انقلابیون قصد داشتند به سمت کاخ ریاست‌جمهوری یمن پیشروی کنند.
این منابع اعلام کردند که 50 جوان انقلابی که توسط نیروهای امنیتی و گارد ریاصت‌جمهوری ربوده شده‌اند، کشته و دفن شده‌اند.
بر اساس این اسناد ده‌ها تظاهرات‌کننده یمنی در طی چند روز گذشته کشته شده‌اند و در گورهای جمعی در منطقه "آرتل " دفن شده‌اند. خبرهای موجود حاکی از آن است نیروهای امنیتی با نقض تمام قوانین بین‌المللی و قوانین مربوط به حقوق بشر تمام انقلابیون زخمی را که قادر به فرار نبوده‌اند، دستگیر و سپس پاکسازی و دفن کرده‌اند.
طبق اسناد موجود، نیروهای امنیتی یک جنایت جنگی دیگر در تاریخ 2011/04/09 در مرکز صنعاء انجام دادند که طی آن 8 انقلابی کشته شدند و صدها تن زخمی شدند که این 8 نفر به بیمارستان تحویل داده شدند، اما صدهای زخمی دیگر به مکان‌های نامعلومی منتقل شدند و بسیاری از آنها پس از شکنجه، به قتل رسیدند و تاکنون معلوم نیست که پیکرهای این انقلابیون در کجا دفن شده‌اند.

2- استفاده از بمب‌های دودزای تاریخ مصرف گذشته علیه انقلابیون: برخی اسناد نیز وجود دارد که وزیر کشور یمن از فرمانده امنیت مرکزی یمن خواسته است که نیروهایش دیگر از بمب‌های دودزا علیه تظاهرات‌کنندگان استفاده نکنند زیرا بر اساس آزمایشهای پزشکی، تاریخ مصرف این بمب‌ها به پایان رسیده است و پیامدهای خطرناکی برای کسانی که از این دودها استشمام می‌کنند به همراه دارد.

3- حمله به آمبولانس‌ها و ربودن انقلابیون زخمی: سازمان هود همچنین یک سند دیگر را منتشر کرد که طی آن اداره کل عملیات در وزارت کشور از مدیر امنیتی صنعاء و مقامات امنیتی استان‌های دیگر یمن خواسته است تا به آمبولانسهای حامل زخمی‌ها حمله کنند و زخمی‌ها را دستگیر کنند.

4- تحت تعقیب قرار دادن انقلابیون در هر مکانی: از جمله دیگر اسناد منتشر شده این است که اداره عملیات وزارت کشور یمن حکم بازداشت ساکنان "الحدب بنی مطر " در هر مکانی صادر کرده است.

5- کمک نظامی آمریکا به صالح برای سرکوب انقلابیون: این سازمان همچنین سندی منتشر کرده است که بر اساس آن نیروهای امنیتی صالح از سوی آمریکا تجهیز می‌شوند و اخیرا یک هواپیما حامل انواع مختلف سلاح برای سرکوب تظاهرات‌کنندگان از جمله آر.‌پی.جی، بمب‌های ویژه برای نیروهای امنیتی و سلاح‌های سبک دیگر برای تجهیز نیروهای امنیت مرکزی، یگان مبارزه با تروریسم از سوی آمریکا در فرودگاه صنعاء فرود آمده است.261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =