واکنش بایدن به مذاکرات برجامی وین: ایران جدی است اما...

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه جمعه در اظهارنظری متناقض جدی بودن ایران در مذاکرات وین را تایید کرد اما در ادامه گفت اینکه چقدر جدی هستند و برای انجام چه کاری آماده هستند، داستان متفاوتی است.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از نشنال پست، جو بایدن روز جمعه در پاسخ به سوالی که آیا معتقدید که ایران در مذاکرات وین جدی است، گفت: بله.

وی افزود: اما اینکه چقدر جدی هستند و برای انجام چه کاری آماده هستند، داستان متفاوتی است و ما همچنان در حال گفت‌گو (به‌صورت غیرمستقیم) هستیم.

بایدن در حالی این اظهارات متناقض را بیان کرد که چندی پیش آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا در بخشی از گفت وگوی خود با رادیو ۴ بی.بی.سی مدعی شد که کشورش جدیت و هدف خود را برای بازگشت به توافق هسته ای بر مبنای "پایبندی در برابر پایبندی" نشان داده است.

وی افزود: اما ما هنوز نمی‌دانیم که آیا ایران هم آماده است تا تصمیمی مشابه بگیرد و رو به جلو حرکت کند، یا نه.

اظهارات بایدن در حالی مطرح می شود که پیش تر دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در اقدامی یکجانبه از توافق هسته ای خارج و سیاست های فشار حداکثری نیز علیه ایران با شکست مواجه شد.

امروز نیز دور چهارم مذاکرات وین نیز برگزار شد و طی آن عباس عراقچی اظهار داشت که اگر خواسته های جمهوری اسلامی ایران تامین شود در بازگشت به تعهدات برجامی خود کاملا جدی است تا مجدداً به اجرای کامل برجام برگردد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی صفاریی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    2 2
    اینبار دوباره دستاوردهای هسته ای را مفت از دست ندهید