توسعه فضای سبز قشم با کاشت ۴۱۰۰ نفر نخل و ۷۳ هزار درخت و درختچه

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه فضای سبز جزیره با کاشت ۴۱۰۰ نفر نخل و ۷۳ هزار درخت و درختچه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، فرج طهماسبی با اعلام این خبر گفت: تا پیش از سال ۹۶،  دو هزار نفر نخل در سطح جزیره موجود بود و با برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه فضای سبز این رقم تا پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از ۶۱۰۰ نفر نخل خواهد رسید.
وی ادامه داد: از سال های ۹۶ تا ۱۳۹۸، یک هزار و ۸۵۰ نفر نخل در سطح جزیره کاشته و درسال ۹۹ نیز بیش از  ۲۵۰ نفر نخل انجام شده است.
به گفته طهماسبی  برنامه ریزی جهت کاشت ۲ هزار نفر نخل در سراسر جزیره بین سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز در حال انجام می باشد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: همچنین تا پیش از سال ۹۶، ۲۶ هزار درخت و درختچه در جزیره کاشته شده بود و در سال های ۹۶ تا ۹۹، ۲۸ هزار درخت و درختچه به این عدد اضافه شد.
وی ادامه داد: براساس زمانبندی انجام شده ۱۵ هزار درخت و درختچه امسال و ۳۰ هزار عدد در سال آینده در سطح جزیره کاشته خواهد شد و آمار نهایی را به رقم ۹۹ هزار درخت و درختچه خواهد رساند.
طهماسبی درخصوص توسعه چمن موجود در جزیره تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ میزان چمن موجود در جزیره به عدد ۳۶۰  هزار مترمربع خواهد رسید که در مقایسه با ۹۰ هزار مترمربع چمن موجود در سال ۱۳۹۶ از رشد ۴۰۰ درصدی  برخوردار خواهد شد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، با تاکید بر اهمیت فضای سبز در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، افزود: توسعه همزمان فضای سبز در شهر قشم و سایر شهرها و روستاهای جزیره از مهمترین اهداف سازمان در حوزه امور شهری و روستایی می باشد و با جدیت پیگیری می شود.
به گفته طهماسبی از تعداد یک هزار و ۸۵۰ نفر نخلی که در سال های گذشته در جزیره کاشته شده است، ۱۶ درصد در قشم، ۱۵ درصد در شهر درگهان، ۱۳ درصد در سوزا و ۵۶ درصد در روستاهای جزیره به ثمر نشسته اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =