۱۰ عامل موثر برای خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو از یک فروشگاه اینترنتی

اگر برای خرید لوازم یدکی یا لوازم جانبی خودرو وقت کافی ندارید و از طرفی نگران اصل بودن کالای استفاده شده توسط مکانیک بر روی خودرو خود هستید، خرید اینترنتی از فروشگاه های معتبر فروش قطعات و لوازم یدکی خودرو بهترین راه پیش روی شماست.

این مقاله به شما کمک می‌کند تا با تجربه خرید اینترنتی مطمئن و امن لوازم و قطعات یدکی خودرو آشنا شوید.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی را انتخاب کنیم؟

فرض کنید امروز صبح که به محل کار خود می‌روید، خودروی شما دچار مشکل شده و یکی از قطعات نیاز به تعویض دارد. اما شما تا دیروقت سر کار هستید و نمی‌توانید برای خرید قطعه مورد نظر محل کارتان را ترک کنید. یا حتی در نزدیکی شما فروشگاه معتبر و نمایندگی مجاز فروش لوازم یدکی خودرو وجود نداشته باشد. در این شرایط بهترین راه گوگل است که می‌تواند چندین فروشگاه اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودرو را به شما معرفی کند. اما تشخیص یک فروشگاه معتبر کار ساده‌ای نیست و باید شاخص هایی داشته باشد تا بتوانید از آن خرید کنید. در این مقاله روش های انتخاب یک فروشگاه اینترنتی خوب را برای خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو خواهیم شناخت.

یک فروشگاه خوب لوازم و قطعات یدکی چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه به‌دلیل راحتی در خرید و محدودیت‌هایی که پس از بیماری کرونا برای کسب و کارها پیش آمد، فروشندگان زیادی فروش اینترنتی را انتخاب کردند تا بتوانند با وجود تمام مشکلات بازار در کنار سایر رقبا به حیات خود ادامه دهند. اما در این میان برخی از فروشندگان از قواعد فروش آنلاین اطلاعاتی نداشتند و تا حد زیادی به خودشان و سایر کسب و کارهای آنلاین صدمه زدند. فروش اینترنتی نیز مانند فروش حضوری نیاز به مهارت‌هایی دارد که اگر توسط فروشندگان آنلاین رعایت نشود، می‌تواند به اعتماد مشتری آسیب بزند.

یکی از مهم‌ترین اصول و قواعد فروش آنلاین داشتن یک سایت قوی است که از نظر UI و UX بتواند مشتری را راضی کند. در کنار ظاهر سایت داشتن اینماد برای دادن اطمینان از خرید، انواع گارانتی‌ها مانند ضمانت بازگشت کالا و گارانتی اصالت کالا و همچنین تولید محتوای مناسب، فیلم و عکس از محصول، و در نهایت قیمت مناسب محصولات از دیگر ویژگی های مهم در اطمینان کاربران و تصمیم گیری به خرید از یک فروشگاه آنلاین به شمار می‌روند.

در این مقاله به بررسی این ویژگی ها در یک سایت معتبر فروش قطعات و لوازم جانبی خودرو خواهیم پرداخت.

معرفی فروشگاه اینترنتی آپشن، لوازم جانبی و قطعات یدکی کارن یدک

فروشگاه قطعات و لوازم یدکی خودرو کارن یدک karenyadak.com در نگاه اول یک سایت فروشگاهی بسیار قوی است که بر UI یا همان ظاهر سایت که کاربر می‌بیند و UX یا همان تجربه کاربر بسیار توجه کرده است. برای یک سایت فروشگاهی آنچه اهمیت دارد رضایت کاربر و عدم پیچیدگی در ساختار ظاهری، منوها و دسترسی به قسمت‌های مختلف آن است.

۱) ظاهر سایت و تجربه کاربر

اولین ویژگی یک سایت نمای ظاهری آن سایت است. با ورود به سایت کارن یدک به راحتی می‌توانید به محصول مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. همچنین در ظاهر سایت، قسمت سمت راست امکان چت واتساپ با پشتیبان سایت، برقراری تماس تلفنی با کارشناسان فروش کارن یدک و دیدن موقعیت فروشگاه در نقشه برای مشتریان حضوری نیز در همین بخش قابل دسترس قرار گرفته است.

۲) کارن یدک اولین سایت دارای ویدیوی آنباکسینگ محصولات (بازگشایی بسته بندی)

ویژگی جالب بعدی که در واقع مزیت اصلی و برتری کارن یدک نسبت به سایر فروشگاه های آنلاین قطعات خودرو به حساب می‌آید، وجود ویدیوهای آنباکس کردن و بازگشایی بسته بندی محصولات توسط کارشناس کارن یدک است.

اگر حوصله خواندن مطالب و توضیحات محصول را ندارید وجود یک ویدیو از محصول و تصاویر کامل از قطعات خودرو به شما کمک می‌کند محصول را کامل‌تر بشناسید و با اعتماد بیشتری آن را بخرید. فروشگاه آپشن و لوازم یدکی کارن یدک برای هر محصول ویدیوی مجزایی تهیه کرده و در آن از بسته بندی تا جزئیات محصول را به نمایش می‌گذارد.

در حقیقت کارن یدک اولین سایت فروشگاهی لوازم یدکی است که بازگشایی بسته بندی و آنباکسینگ محصولات خود را در قالب ویدیو برای مشتریان انجام داده است. با این کار علاوه بر معرفی مشخصات محصول و آموزش روش های تشخیص محصول اصلی از غیر اصل و نمایش محتویات درون بسته بندی محصول، به مشتریان خود اطمینان می‌دهد که همان کالایی را که در ویدیو می‌بینند، دریافت می‌کنند.

۱۰ عامل موثر برای خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو از یک فروشگاه اینترنتی

۳) محتوای مناسب و توضیحات کامل قطعات خودرو

سومین ویژگی سایت کارن یدک وجود محتوای کامل و توضیحات لازم در رابطه با هر محصول است. مسلما شما هم وقتی می‌خواهید چیزی بخرید به خصوص برای خودروی شخصی تان دوست دارید توضیحاتی درباره محصول توسط فروشنده به شما ارائه شود. ارائه توضیحات به شما کمک می‌کند که آیا آن محصول نیاز شما را برطرف می‌کند یا باید به دنبال محصول دیگری باشید.

این توضیحات در سایت کارن یدک به صورت محتوای متنی در پایین هر محصول در دسترس قرار گرفته است. علاوه بر این بلاگ کارن یدک نیز مقالات خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو در اختیار شما قرار می‌دهد.

۴) ضمانت ها و گارانتی قطعات و لوازم یدکی خودرو 

نکته ی مهمی که هنگام خرید یک محصول آنلاین به ما اطمینان می‌دهد،  ضمانت بازگشت کالا است. فقط تعداد کمی از فروشگاه‌های بزرگ زمانی که محصولی را به صورت حضوری از آن‌ها خریداری می‌کنیم امکان بازگشت کالا را تا مدتی بسیار محدود (نهایتا ۷۲ ساعت) برای ما فراهم می‌کنند.

این موضوع برای خرید قطعات یدکی بسیار مهم است زیرا کالای غیر اصل و متفرقه می‌تواند به خودروی شما آسیب برساند و یا باعث هزینه‌های گزافی در آینده شود. فروشگاه آپشن و لوازم یدکی کارن یدک با ارئه ضمانت اصالت کالا به شما این اطمینان را می‌دهد که کالای اورجینال و با کیفیت خریداری می‌کنید.

همچنین برای تمامی محصولات تا ۷ روز و برای برخی قطعات تا سه هفته پس از دریافت کالا فرصت دارید محصول را مرجوع کرده و مبلغ پرداختی خود را تحویل بگیرید.

۵) تخصصی کار کردن روی خودروهای تولید داخل کشور

کارن یدک از شروع کار خود روی خودروهای ایرانی به صورت تخصصی کار می‌کند، خودروهایی مانند تیبا، ساینا، کوییک، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، تندر ۹۰ و ... البته در برخی موارد قطعات برخی خودروهای خارجی را نیز به فروش می‌رساند. این فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو تلاش کرده به صورت تخصصی روی قطعات با کیفیت برندهای معروفی مانند رنو، ولئو Valeo، بوش Bosch، کروز، عظام و... کار کند.

۶) فروش حضوری لوازم جانبی و قطعات یدکی خودرو در تهران

کارن یدک علاوه بر فروشگاه اینترنتی ۲۴ ساعته و ارسال به سراسر کشور، به صورت حضوری در فروشگاه خود در حال ارائه خدمات به مشتریان تهران است. هر کدام از مشتریان که مایل به خرید حضوری و یا نصب قطعات و لوازم جانبی خریداری شده بر روی خودرو خود هستند می‌توانند با مراجعه حضوری به آدرس فروشگاه، از ارائه خدمات حضوری بهره ببرند.

این خدمات شامل نصب آپشن های خودرو و امکان بازدید خودرو و نصب قطعه توسط مکانیک یا کارشناسان کارن یدک است. البته خدمات حضوری کارن یدک مشمول دریافت هزینه اجرت برای کارهای نصب و تعویض قطعه خواهد بود.  

۱۰ عامل موثر برای خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو از یک فروشگاه اینترنتی

۷) ارسال رایگان برای سفارشات بالای ۵۰۰ هزار تومان

اگر سبد خرید شما بالای ۵۰۰ هزار تومان است نگران هزینه ارسال کالای خود نباشید. کارن یدک بدون دریافت هزینه پست، کالای شما را در سریعترین زمان ممکن به درب منزلتان در هر نقطه از ایران که باشید ارسال می‌کند. کافی است با رساندن سبد خرید خود به حداقل میزان تعیین شده از این هدیه استفاده کنید. علاوه بر این هزینه پست مرسوله در این فروشگاه بالا نیست و اگر سفارش شما کمتر از این میزان هم باشد با مبلغی اندک جهت ارسال، به دست شما خواهد رسید.

۸) خرید ارزانتر آپشن ها و لازم یدکی خودرو

این فروشگاه بین رقبا از گارانتی کمترین قیمت برای کالاهای خود برخوردار است و در میان رقبا محصولات خود را با قیمتی منصفانه عرضه می‌کند. برای اینکار کافی است قیمت محصول مورد نظر خود را در کارن یدک و دیگر فروشگاه‌های آنلاین قطعات خودرو با یکدیگر مقایسه کنید.

۹) داشتن اینماد 

در پایان مهم ترین ویژگی یک سایت فروشگاهی برای یک پرداخت امن داشتن نماد اعتماد الکترونیک یا همان اینماد است. هر فروشگاهی که امکان پرداخت آنلاین روی سایت خود دارد باید نشان اینماد را هم داشته باشد و علاوه بر آن این نشان منقضی نشده باشد.  

۱۰) درگاه پرداخت امن برای خرید مطمئن

درگاه پرداخت امن هم نکته‌ای است که باید هنگام پرداخت آنلاین بر روی سایت‌های فروشگاهی به آن توجه کنید. درگاه پرداخت بانک ها و یا درگاه‌هایی مانند زرین پال و پی‌پینگ یا دیگر درگاه‌های تایید شده از سوی بانک مرکزی، می‌توانند به شما بابت پرداخت امن بر روی یک سایت اطمینان بدهند.

کارن یدک با داشتن اینماد و درگاه پرداخت امن زرین پال و پی‌پینگ بر روی سایت خود به این نیاز شما برای خرید اینترنتی هم پاسخ خوبی داده است.

کلام آخر

در این مقاله ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی خوب گفته شد. در نهایت مهم‌ترین عامل خود مشتری و تجربه اوست که باعث انتخاب گزینه خرید اینترنتی یا حضوری از یک فروشگاه آپشن و لوازم یدکی خودرو خواهد شد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512897