۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
عکاسی صنعتی در منزل

همانطور که میدانید امروزه با پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت عکاسی، کاربردهای آن بسیار بیش از پیش شده به طوری که افراد برای رسیدن به اهداف مختلف مانند رشد کسب و کار خود از هنر عکاسی کمک می‌گیرند،

یکی از شاخه‌های جدید این هنر، عکاسی صنعتی است که خود به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود اما در این مقاله قصد ما این است که فقط به یکی از دسته‌های آن یعنی عکاسی صنعتی در منزل بپردازیم تا به اهمیت و همچنین کاربردهای ویژه آن به خوبی پی ببرید و با آگاهی بیشتری از مزایای بیشماری که دارد بهره مند شوید پس با ما همراه باشید.

مفهوم و اهمیت عکاسی صنعتی در منزل

عکاس صنعتی در منزل یک سبک جدید در عکاسی است که در آن به طور تخصصی از درون منزل برای اهداف مختلف عکاسی می‌کنند، از کاربرد این عکس‌های گرفته شده می توان از فضای درونی منزل بیشتر برای عکس برداری از محصولات تبلیغاتی یک شرکت ، بیلبوردهای تبلیغاتی ، کاتالوگ ها ، بروشورها ، محصولات تبلیغاتی اینستاگرام تا عکاسی از قطعات صنعتی یک کارخانه بزرگ  و... نام برد.

جالب است بدانید که برخی از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که عکاسی صنعتی در منزل کار ساده و راحتی است و به مهارت خاصی نیاز ندارد اما برخلاف نظر این عده باید بگوییم به دلیل آن که این نوع عکاسی به تخصص، مهارت، تجربه و همچینین آگاهی کامل نسبت به تمامی تکنیک‌های عکاسی حرفه ای را دارد ، پس کار چندان آسانی نیست علاوه بر موارد گفته شده باید اضافه کنیم که عکاس میتواند به جز استفاده از دوربین های حرفه ای DSLR   با یک گوشی هوشمند نیز این کار را انجام دهد ، اما مطمئنا با استفاده از یک DSLR دست شما برای نمونه های بهتر بازتر خواهد بود.

عکاسی صنعتی در منزل

در استفاده از گوشی و DSLR  موارد زیرا در نظر بگیرید :

زمانی که از گوشی استفاده میکنید ، از زوم دیجیتال و فلش گوشی به هیچ عنوان استفاده نکنید ، زیرا قطعا کیفیت تصویر شما پایین می آید.

در DSLR  ها میتوانید تنظیمات بیشتری را  انجام دهید و دست شما بازتر خواهد بود پیشنهاد میکنیم از تنظیمات ایزو ۱۰۰ ،  فاصله کانونی دیافراگم کمتر از f/۴  باشد ، سرعت شاتر ۱۰۰/۱ باشد ، فرمت عکس را بر روی raw   بگذارید.

البته دوربین ها از لحاظ تنضیمات متفاوت هستند ، شما عزیزان میتوانید برای اطلاعات آموزشی جامع تر در مورد دوربین ها  ، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی و انواع نمونه کارهای عکاسی به صفحه عکاسی صنعتی  و  مقالات آموزشی شرکت طرح گندم مراجعه نمایید ، در نظر داشته باشید استودیو عکاسی طرح گندم مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات عکاسی در زمینه های تبلیغاتی و صنعتی است کافی است به سایت این مجموعه به آدرس tarhegandom.com مراجعه نمایید و نمونه کارهای این مجموعه را در صفحه عکاسی صنعتی با بهترین برندها از جمله : ایساکو ، LG، سامسونگ ، ببک، Dove ، چای شهرزاد و... را مشاهده نمایید.

در ادامه به معرفی چند نکته مهم در عکاسی صنعتی در منزل می پردازیم :

بهترین نورپردازی

ممکن است فکر کنید برای تهیه عکس های عالی محصول به مجموعه ای دقیق از نورپردازی حرفه ای نیاز دارید. اما نگران نباشید شما در حال حاضر به یکی از بهترین منابع نوری موجود دسترسی دارید: یعنی خورشید.

استفاده از نور طبیعی به این معنی است که شما می توانید در هر جایی با فرض وجود نور خورشید عکس بگیرید. نیازی به صرف هزینه برای تجهیزات یا اتلاف وقت و انرژی خود برای تنظیم منبع نور نیست.

استفاده از منبع نور مصنوعی می تواند بر رنگ محصول شما تأثیر بگذارد ، در حالی که استفاده از نور طبیعی برای عکس های محصول ، رنگ طبیعی محصول را حفظ می کند. این بدان معناست که شما در حین ویرایش نیازی به تغییر رنگ نخواهید داشت  که اگر از لحاظ نرم افزاری ضعیف هستید برای شما بسیار مناسب است.

در یک روز خوب نزدیک پنجره پس از گرفتن عکس ها ، زمینه را حذف کنید تا حتی تصاویر شما بهتر به نظر برسند. خورشید را به عنوان نور طبیعی خود برای عکس های تبلیغاتی محصولات در آغوش بگیرید!

نورپردازی طبیعی کاملاً مکمل محصولات لوازم خانگی است. احساس خاصی در مورد نورپردازی طبیعی وجود دارد که بازآفرینی آن با منابع نور مصنوعی واقعاً دشوار است و شما می توانید بیننده خود را به خانه منتقل کنید که فقط محصول شما در آن کامل است

کلیدهای استفاده از نور طبیعی

نکته اصلی این است که از نور خورشید به عنوان منبع نور غیر مستقیم استفاده کنید تا در مقابل تابش نور مستقیم به محصول ، کل عکس را روشن کنید. برای داشتن بهترین عکس ممکن ، باید از محصول خود در نزدیکی پنجره یا در فضای سایه دار عکس بگیرید.

البته ، استفاده از نور طبیعی برای عکس های محصول بسته به نحوه انجام کار می تواند موثر یا مخرب باشد. در اینجا نکاتی در مورد استفاده از نور طبیعی به عنوان منبع نور آورده شده است.

عکس خود را در روشن ترین زمان روز بگیرید (معمولاً بین اواخر صبح و اوایل بعد از ظهر) ، زیرا در این ساعت ها ، نور خورشید در روشن ترین حالت است و نور کافی را در نزدیکی پنجره ها یا سایه ایجاد می کند.

توجه داشته باشید که سایه های شما کجا افتاده است ، زیرا برخی سایه ها ممکن است برخی از جزئیات محصول شما را پنهان کنند. استفاده از یک پنجره با پرده ممکن است منجر به سایه های ناخواسته شود.

تصاویر عکس خود را تقریباً در یک ساعت از روز برای عکسهای ثابت بگیرید. میزان نور و حتی رنگ روشنایی بسته به زمان روز تغییر می کند. به طور کلی ، نور صبح روشن است و رنگ کمتری دارد ، در حالی که نور بعد از ظهر / عصر اغلب دارای ته رنگ گرم است و کنتراست بیشتری را در تصاویر شما ایجاد می کند. اگر می خواهید تصویری تاریک و خنک داشته باشید ، همیشه می توانید تصویر را خنثی کرده و در مرحله ویرایش آن را خنک تر کنید.

جهتی را که پنجره های شما در آن قرار دارند را یادداشت کنید. پنجره هایی که رو به شرق هستند ، آن نور صبحگاهی و روشن را که ذکر کردم فراهم می کنند ، در حالی که پنجره های رو به غرب نور نارنجی نزدیک به غروب آفتاب را می دهند ، معروف به "ساعت طلایی" که اغلب می تواند شعله های خورشید را ایجاد کند این می تواند عالی به نظر برسد ، اما غروب آفتاب نیز می تواند سایه های سخت ایجاد کند یا برای یک عکس محصول ساده که کالا را به تنهایی نشان می دهد ، بسیار گرم باشد.

در نورپردازی طبیعی این کارها را انجام ندهید:

محصول خود را پشت منبع نور قرار ندهید (یعنی نباید هم با محصول روبرو باشید و هم با منبع نور). یک عکس تاریک خواهید گرفت

اگر در داخل خانه عکس می گیرید ، آیتم خود را بیش از یک فوت فاصله از یک پنجره قرار ندهید. از نظر منطقی ، هرچه محصول از منبع نور شما دورتر باشد ، نور محصول شما کمتر می شود.

از نور شدید خورشید استفاده نکنید. با پوشاندن پنجره با پرده ای نازک و یا انواع مختلف کاغذ ، می توانید منبع نور را ضعیف کنید.

فراموش نکنید که روی محصول فوکوس  کنید. تهیه یک عکس زیبا  از محصول مورد استفاده شما می تواند واقعاً موثر باشد و نورپردازی طبیعی اغلب می تواند جلوه های زیبایی ایجاد کند ، اما اطمینان حاصل کنید که از محصول خود یک عکس ساده و با نور مناسب و بدون حواس پرتی نیز داشته باشید.

بنابراین ، چرا استفاده از نور طبیعی برای عکس های محصول را امتحان نمی کنید؟ این ساده ترین و ارزان ترین روش عکاسی از محصولات است و می تواند واقعاً خوب ظاهر شود.

۲۱۲۱

۲- از پایه استفاده کنید

مطمئنا استفاده از پایه ثابت در عکاسی از محصولات میتواند مفید باشد ، در این صورت شما گرفتار لرزش دوربین و یا گوشی خود نخواهید شد.

مزایای عکاسی صنعتی در منزل

۳- استفاده از پس زمینه های مناسب

معمولا یکی از مشکلاتی که همیشه در عکاسی صنعتی در منزل با آن روبرو خواهید شد ، نبود پس زمینه مناسب است ، سعی کنید از پس زمینه سفید در عکاسی تبلیغاتی استفاده کنید زیرا بهترین گزینه است ، شما باید زمینه ای را انتخاب کنید که سوژه شما کاملا مشخص باشد و بیینده دچار حواس پرتی در قسمت های دیگر نشود.

عکاسی صنعتی در منزل

در نظر داشته باشید شرکت تبلیغاتی طرح گندم خدمات دیگری از جمله : طراحی کاتالوگ ، چاپ کاتالوگ ، طراحی و چاپ جعبه ، بروشور ، لیبل ،  طراحی لوگو ، طراحی وبسایت ، ساخت انواع فیلم ها یا تیزهای تبلیغاتی  و صنعتی و... را نیز ارائه میدهد ، اطلاعات بیشتر:

آدرس وبسایت : www.Tarhegandom.com

شماره تماس : ۸۸۷۱۷۱۵۲-۰۹۱۲۰۰۴۴۷۶۱

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513266