فرماندار با شیوخ و روسای عشایر عرب آبادان مکاتبه کرد

به منظور کمک و همراهی شیوخ طوایف و عشایر آبادان برای مراقبت از پایداری وضعیت نارنجی کنونی و حرکت به سوی وضعیت زرد و در نهایت سفید این شهرستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان به صورت اختصاصی و تک به تک با شیوخ طوایف و عشایر آبادان مکاتبه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، اقدام سید زین العابدین موسوی در جهت همراهی شیوخ به ویژه با توجه به در پیش بودن ایام عید سعید فطر و جلوگیری از انجام دید و بازدید و ایجاد تجمع های مناسبتی در این ایام انجام شد.

در این نامه با اشاره به نقش پر رنگ سران طوایف و عشایر منطقه در انسجام و ثبات همه جانبه امورات جاری منطقه، آمده است: بر هیچ کس پوشیده نیست که عشایر غیور و ولایتمدار عرب با آگاهی و ایمان راسخ به سرنوشت انقلاب و نظام و مملکت اسلامی همواره نقش بی بدیلی  را در صحنه های مختلف اجتماعی رقم زده اند، ایستادگی دلاورانه در ۸ سال جنگ تحمیلی و تقدیم شهدای زیاد در دفاع مقدس و حضور پر رنگ واثرگذار در دیگر صحنه ها بارزترین مشارکت در سرنوشت مملکت خود می باشد بدون شک نقش رؤسا و شیوخ محترم عرب درایجاد انسجام و وحدت بی بدیل است.

در بخش دیگری از این نامه ضمن شرح وضعیت بیماری کرونا در آبادان آمده است:

اکنون که ویروس منحوس کرونا خانواده های زیادی از همشهریان مان را عزادار نموده است و بیمارستانها مملو از مبتلایان به این ویروس گردیده است و هرلحظه شاهد مرگ عزیزان بیشتری هستیم به حول قوه الهی و با تلاش وافر و شبانه روزی و انسجام و وحدت اخیراٌ توانستیم آبادان قهرمان را از وضعیت قرمز خارج کنیم که پایداری این وضعیت نیاز به مراقبت جدی دارد. ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه عزیزان باید گفت وضعیت نارنجی در آبادان بسیار شکننده وناپایدار است. نادیده گرفتن پروتکلهای بهداشتی یقیناً ما را به وضعیت قرمز باز می گرداند.

ضمن تبریک عید سعید فطر، ذکر این موضوع لازم است که نگران این امر هستیم که با دید و بازدید های مرسوم عید سعید فطر شهرستان آبادان در پیک جدید قرار گیرد و بار دیگر شاهد هجوم به بیمارستان ها و مجالس عزا و دفن عزیزانمان باشیم لذا انتظار داریم به صورت منسجم و یکپارچه ترتیبی اتخاذ شود که این رسم دیرینه و ارزشمند استثنائاً انجام نشود و ضرورت دارد تا همکاری وهماهنگی لازم ایجاد شود تا به مناسبت عید سعید فطر هیچگونه دید و بازدیدی در سطح عشیره انجام نشود. با نصب بنر در محل های مناسب و تبریک عید به اعضای محترم عشیره هماهنگی شود که از طریق تلفن و پیام عرض تبریک انجام شود و بر این موضوع نظارت گردد. تا خروج از وضعیت نارنجی اجازه هیچگونه تجمع و تردد عمومی در اماکن عمومی و آرامستانها و زیارتگاه ها داده نشود و تشییع و تدفین عزیزان صرفاً با حضور حداکثر ۱۰ نفر از بستگان و بدون تیراندازی و صرفاً بین ساعت ۶ تا ۷ صبح صورت پذیرد. بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده مستمر از ماسک تأکید گردد.

ضمن تشکر و قدردانی از همکاری صمیمانه و مسئولانه ی روسای محترم عشایر ان شاالله انجام و رعایت این اقدامات، هر چه سریعتر سبب قطع زنجیره انتشار این ویروس منحوس در شهرستان آبادان شود و آرزو می کنیم به زودی با شکست این ویروس همه عزیزان زندگی عادی خود را به سلامت و شادی در کنار عزیزانشان ادامه دهند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =