بسترسازی در اروند و همراهی نخبگان و فرهنگیان زمینه ساز توسعه آموزشی است

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند خطاب به فرهنگیان این منطقه مبنی بر ارائه ایده ها، پیشنهادات و انتقادات به این سازمان، گفت: تلاش می کنیم تا بسترهای لازم برای ارتقاء سطح آموزشی در منطقه ایجاد کنیم و با بهره گیری از همکاری و همراهی آحاد مردم، نخبگان، جوانان و به خصوص جامعه ی بزرگ فرهنگی زمینه ی توسعه آموزشی را در منطقه رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، حسین گروسی در آئین تجیل از معلمان و مربیان منطقه آزاد اروند که به مناسبت بزرگداشت مقام والای معلم در محل سرسرای اجتماعات شهید موسوی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: اگر جامعه بخواهد رشد و بالندگی را در عرصه های مختلف داشته باشد بایستی به منابع انسانی و همچنین فرصت هایی که در منابع انسانی وجود دارد توجه کند.

وی با بیان اینکه از منابع طبیعی، سرمایه و نیروی انسانی به عنوان سه عامل اصلی و لازم در رشد، شکوفایی و پیشرفت در اقتصاد یاد می شود، افزود: البته بایستی گفت در این زمینه نیروی انسانی در مرتبه ی نخست قرار دارد، یعنی اگر کشورهایی که امروز در عرصه های صنعت و تولید، ترقی و رشد پیدا کردند و به پیشرفت های عظیمی رسیدن ابتدا به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت خودشان توجه کردند و این کشورها امروز شاید در عرصه های اقتصادی و تولید نیز حرف اول را می زنند. در کشورهای پیشرفته همچون ژاپن، آلمان، کره جنوبی، آمریکا و سنگاپور که ابتدا به منابع انسانی توجه کردند و آموزش و پرورش را ملاک اصلی قرار دادند شاهد پیشرفت و ترقی آنان در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه فراهم سازی فرصت های مناسب برای سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی فلسفه ی ایجاد مناطق آزاد را معنا می کند، تصریح کرد: با توجه به موقعیت استثنایی، استراتژیک و ویژه ی منطقه آزاد اروند و همجواری و دسترسی آسان دریایی، هوایی، ریلی و زمینی با کشورهای همجوار بایستی بسترها و ریل‌گذاری های لازم جهت سرمایه گذاری انجام شود به عبارتی دیگر اگر خداوند نعمت و فرصتی را برای کشور و یا منطقه ی ما قرار داده وکه در چهار راه جهان قرار گرفته باشیم پس باید از این فرصت ها برای ریل گذاری و قرار دادن واگن های مختلف برای ایجاد بستر توسعه در اشتغال، تولید کارآفرینی و همچنین مسائل فرهنگی و پیشرفت ها استفاده کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، یادآور شد: امیدواریم فرهنگیان عزیز از ارائه ی ایده ها، پیشنهادات و انتقادات شان به ما دریغ نکنند. به طور حتم با تلاشهایی که در جهت ایجاد بسترهای لازم جهت ارتقاء سطح آموزشی در منطقه خواهیم داشت و با بهره گیری از همکاری و همراهی آحاد مردم، نخبگان، جوانان و به خصوص جامعه ی بزرگ فرهنگی می توانیم زمینه ی توسعه آموزشی را در منطقه رقم بزنیم.

گروسی؛ با ابراز خرسندی از کسب رتبه های برتر فرهنگیان منطقه آزاد اروند در سطح ملی و استانی گفت: اگر چه ما بایستی از تمام فرهنگیان تقدیر و تشکر کنیم اما به سبب وضعیت منطقه ناشی از انتشار کرونا این امکان وجود ندارد و لذا کار تقدیر از فرهنگیان را با انتخاب تعدادی از دارندگان رتبه های برتر به انجام می رسانیم.

وی افزود: دست نیاز به طرف دوستان دراز می کنیم و به تمام فرهنگیان عزیز می گوئیم که منطقه آزاد اروند این آمادگی را دارد که برای ریل گذاریها و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم در عرصه ی آموزش، از نظرات و دیدگاههای شماها بهره مند شود. خودتان را جدا از ما ندانید و دیدگاه های سازنده تان را ارائه کنید تا ضمن بهره مندی از آنها در عرصه‌های فرهنگی و حتی اقتصادی موفقیت های چشمگیر را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: اگر در پس هر سرمایه و پولی اندیشه و فکر نباشد و سرمایه به جا و درست هزینه نشود به طور حتم سبب توسعه نمی شود همانطور که اگر در یک خانواده هزینه کرد به درستی و با اندیشه و فکر انجام نشود خانواده دچار مشکل می شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه رشد و توسعه ی یک جامعه در گرو فکر، اندیشه، تدبیر و عقلانیت در کار است یادآرو شد: اگر کشور و یا منطقه ای سرمایه ی عظیمی را داشته باشد اما در پشت آن اندیشه، تعقل و تدبیر نباشد آن سرمایه از بین می رود و افراد در فقر زندگی می کنند.

گروسی، از آموزش و پرورش به عنوان فندانسیون و زیربنای تربیت و آموزش انسانها و از دانشگاهها به عنوان محل تحصیلات تکمیلی یاد کرد و گفت: تمام کسانی که در حوزه های مختلف اعم از ادارات دولتی، مجلس شورای اسلامی و غیره مشغول فعالیتند در واقع برآیند و خروجی مجموعه ی آموزش و پرورش هستند و لذا امیدواریم که بتوانیم نقشی کوچک در رشد و اعتلای آموزش و پرورش داشته باشیم. در ادوار گذشته مدیریتی تلاشهای زیادی در این باره انجام شده و ما نیز به نوبه ی خود در خدمت همگان خواهیم بود.

وی افزود: به عنوان عضوی کوچک در میان جامعه ی بزرگ فرهنگیان امیدوارم که بتوانیم با همراهی یکدیگر گامهای موثری در جهت ارتقاء و اعتلای دانش و آموزش در منطقه برداریم و از تمام کسانی که در سمتهای مختلف در گذشته اعم از کسانی که در منطقه آزاد و یا در دستگاههای مختلف اداری دیگر تلاش کردند، قدردانی می کنم.

وی اظهار کرد: روز پنجشنبه و به مناسبت عید فطر برنامه ی افتتاح چند پروژه را داریم. برای نخستین بار پروژه های اروند در میان پروژه های ملی قرار گرفته و قرار است به صورت پخش مستقیم و در قالب ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور این افتاحیه ها انجام شود. امیدواریم که منطقه آزاد اروند به محل جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی تبدیل شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =