۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
توضیح ساترا درباره حذف مصاحبه احمدی‌نژاد

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، اعلام کرد که گفت‌وگوی محمود احمدی‌نژاد در یکی از پلتفرم‌های اشتراک فیلم، از نظر این سازمان، منع انتشار نداشته و حذف آن بنا به تصمیم خود آن رسانه بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی سعد، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، درباره حذف گفت‌وگوی محمود احمدی‌نژاد از یک سایت اشتراک فیلم، رشته توییتی را منتشر کرد.

او نوشته است: 

«۱. ساترا از مشارکت رسانه‌های صوت و تصویر در برگزاری انتخابات آگاهانه و پرشور کاملا حمایت می‌کند.

۲. در فرایند ارجاع اولیه تخلفات احتمالی به رسانه‌ها توسط واحد نظارت، همواره امکان اعتراض و درخواست بازنگری برای رسانه فراهم است.
در صورت اصرار رسانه به اشتباه ناظر مستقر مورد اعتراضی به معاونت مربوطه در ساترا جهت بازبینی و تصمیم ارجاع می‌شود که در این مورد ارجاعی از سوی آپارات اتفاق نیفتاده است.

۳. ارجاع مذکور با عنوان «اصلاح یا حذف محتوای متخلفانه» در سامانه به رسانه ابلاغ شده و گزینه «حذف» انتخاب رسانه بوده است.

۴. با بررسی مجدد فایل مذکور، علیرغم وجود معدودی از بخش‌های ناظر به زیر سوال بردن سلامت انتخابات، کلیت مصاحبه مشمول منع انتشار تشخیص داده نمی‌شود.

۵. اصل اساسی ساترا التزام به اصول فنی و پرهیز از مواجهه سیاسی است که وجود تعداد قابل توجهی مصاحبه‌های چالشی در رسانه‌ها آن را اثبات می‌کند.

۶. در ایام انتخابات، تنها خط قرمز ساترا و رسانه‌های کشور اصل انتخابات و زیر سوال بردن امید مردم به اصلاح از مسیر صندوق‌های رای است.

۷.در پایان تاکید می‌شود رویه ساترا همواره شفافیت و آمادگی برای پذیرش اشتباهات احتمالی در فرایندهای خود و اصلاح دایمی آن‌ها بوده و خواهد بود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =