۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
قرص کلسیم، منیزیم، زینک، ویتامین د

کلسیم فراوان ترین ماده معدنی در بدن است. وجود کلسیم برای تنگ و گشاد شدن رگها انعقاد خون انقباض و عملکرد صحیح عضلات انتقال پیام های عصبی توسط سیستم اعصاب ترشح هورمونی عملکرد صحیح سلول های بدن ضروریست. با اینکه فقط یک درصد از کل کلسیم بدن برای موارد فوق مصرف می گردد با این حال بدن به شدت بر کنترل میزان کلسیم خون و سرم نظارت می کند.

تغییرات شدید کلسیم خون و سرم بسیار خطرناک است و می تواند به شرایط حادی مانند گرفتگی شدید عضلانی و حتی مرگ بیانجامد. از اینر و بدن از ذخیره ی کلسیم در استخوانها برای تنظیم کلسیم خون و سرم استفاده می کند.

باقیمانده ی ۹۹ درصد کلسیم بدن در استخوانها و دندانها وجود داردکه برای استحکام و عملکرد آنها ضروری است. از آنجا که بدن قابلیت تولید کلسیم را ندارد در صورت عدم مصرف کافی کلسیم در رژیم غذایی بدن از ذخیره ی استخوانی خود برای ثابت نگه داشتن کلسیم خون و سرم استفاده می کند. پس عدم مصرف کلسیم کافی می تواند به مشکلات برای دندانها و نیز پوکی استخوان ها یا استوپروزیس بیانجامد.

با وجود ارجحیت تامین کلسیم و سایر مواد معدنی ضروری برای بدن از منابع طبیعی متاسفانه بسیاری از افراد این مواد معدنی را به اندازه ی کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. این بدان معناست که این افراد بطور قطع نیاز به مصرف روزانه ی مکمل های غذایی حاوی این مواد معدنی و ویتامین ها خواهند داشت.

نشانه های کمبود کلسیم:

کمبود کلسیم یا هیپ و کلسمی در طولانی مدت به تغییراتی در دندان‌ها، مغز، بروز آب مروارید و پوکی استخوان منجر و باعث شکنندگی استخوان‌ها می‌شود.  پیامدهای هیپوکلسمی می تواند کشنده باشد و اگر درمان نشود مرگ بیمار را به همراه دارد.

بدن هر فرد بالغ دارای ۲۰ تا ۲۸ گرم منیزم است که بیش از۶۰ درصد از آن در استخوان و بقیه در بافت نرم و مایعات بدن وجود دارد. در حقیقت افراد برای داشتن عضلات و سیستم عصبی سالم، ضربان قلب منظم و استحکام استخوان ها به منیزیم نیاز دارند. کمبود منیزیم باعث بروز مشکلاتی نظیر بیماری قلبی، دیابت، فشار خون، میگرن و پوکی استخوان می شود، به همین دلیل مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم برای سلامت بدن انسان بسیار حائز اهمیت است.

نشانه های کمبود منیزیم :

علائم ابتدایی به صورت کاهش اشتها، حالت تهوع و استفراغ و احساس خستگی و ضعف پدید می آیند. نشانه های ثانویه می توانند به صورت احساس سوزن سوزن شدن یا بی حسی دست و پا، انقباض و گرفتگی عضلات، اختلال ریتم قلبی و تغییرات خلقی بروز پیدا کنند.

اهمیت زینک برای بدن :

روی (زینک) یک ماده معدنی کمیاب است که نقش مهمی در تنظیم عملکرد بدن دارد. این ماده در سلول های مختلف بدن وجود دارد و برای فعالیت صحیح دستگاه ایمنی بدن بسیار حائز اهمیت می باشد.

عوارض کمبود زینک در بدن شامل :

  •  افزایش عملکرد سیستم ایمنی
  •  کمک به تقسیم سلولی
  •  حفظ حس بویایی و چشایی
  •  کمک به بهبود زخم

زینک هم چنین از رشد و تکامل فرد حمایت می کند. به این ترتیب، یک ماده معدنی ضروری برای زنان باردار و نیز رشد کودکان است. بدن زینک ذخیره نمی کند به این معنی که به اندازه کافی باید از مواد غذایی روزانه گرفته شود.

در عصر کنونی بیشتر افراد از کمبود زینک رنج می برند و یکی از عوامل مهم ریزش م و که نقش مهمی در زیبایی افراد دارد، کمبود زنیک می باشد. به همین دلیل مصرف قرص های حاوی زینک و مواد غذایی حاوی ماده روی برای سلامت و جلوگیری از ریزش م و بسیار مهم می باشد.

جذب ویتامین D و کلسیم باعث افزایش قدرت و هماهنگی عضلات افراد است و از سوی دیگر افزایش جذب کلسیم و فسفر از روده ها، کاهش دفع آنها و کنترل متابولیسم در استخوان می شود واز بروز سرطان روده بزرگ، افسردگی، مرگ زودرس، سکته مغزی، قلبی، ام اس، آرتریت روماتوئید، آلزایمر و پوکی استخوان جلوگیری می کند.
 اجزای تشکیل دهنده موجود در قرص کلسیم، منیزیم، زینک، ویتامین د :

این فرآورده حاوی ۳۲۰ میلی گرم کلسیم، ۵۰ میلی گرم منیزیم، ۱۰ میلی گرم زینک و ۲۰۰ واحد بین المللی ویتامین۳ D می باشد.

چه کسانی باید قرص کلسیم، زینک، منیزنیم و ویتامین د دینه استفاده کنند :

  افرادی که از طریق رژیم غذایی کلسیم، زینک، منیزیم و ویتامین D۳ کافی دریافت نمی کنند.

  افرادی که در معرض کافی تابش نور خورشید نیستند.

  خانمهای باردار و شیرده (زینک موجود در این فراورده در رشد و پرورش جنین موثر بوده و مانع زایمان زودرس می گردد.)

  نوجوانان به خصوص دختران جوان

  خانمها در دوران قبل و بعد از یائسگی

  افراد مسن جهت جلوگیری از پیر چشمی

  افرادی که مبتلا به اسهال های مزمن هستند

  افراد مبتلا به سرماخوردگی جهت افزایش مقاومت طبیعی بدن

  افرادی که دچار اختلال درحس چشایی هستند

نکاتی که درباره قرص کلسیم، منیزیم، زینک، ویتامین د دینه باید بدانیم :

کلسیم و زینک جذب بسیاری از داروهای دیگر را به تاخیر می اندازد. لذا توصیه می گردد این فرآورده را با رعایت ۲ تا ۳ ساعت فاصله از سایر داروها مصرف نمایید.

در موارد ابتلا به سنگهای کلیه و بیماری کلیوی بیماری قلبی-عروقی و یا مشکلات گوارشی این فرآورده را با مشورت پزشک استفاده نمایید.

هرچند که مصرف هر قرص باید با دستور پزشک و تجویز آن صورت پذیرد، اما به طور کلی نوجوانان و بزرگسالان می توانند هر روز یک قرص پس غذا مصرف نمایند.

به دلیل گیاهی بودن این محصول از شرکت دینه تاکنون عوارض جانبی خاصی برای آن گزارش نشده اما نباید در استفاده از این دار و زیاده روی کرد.

افرادی که سابقه حساسیت به کلسیم و هریک از فرآورده های این قرص را دارند از این قرص استفاده نکنند.

طبق دستور پزشک در زمان بارداری و حاملگی نیز می توانید از این محصول استفاده نمایید.

این قرص را به دور ازرطوبت و تابش مستقیم نور خورشید و در دمای زیر ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری نمایید.

قابل تهیه در داروخانه های سراسر کشور

تلفن: ۰۲۱۶۱۰۱۸ داخلی۳

www.dinehiran.ir

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1514076