قیمت خودروهای اقتصادی با بهترین مشخصات و پیشرانه

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت خودرو و مشکلات متعدد اقتصادی در کشور، قدرت خرید بسیاری از افراد کاهش یافته است. در نتیجه، انتخاب بهترین انتخاب ممکن با بودجه ما از مهم‌ترین دغدغه‌های یک فرد است زیرا یک انتخاب نامناسب می‌تواند خود موجب ضرر مالی در آینده شود. خرید خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در این مطلب نگاهی به بهترین خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی بازار کشور از نظر پیشرانه و مشخصات فنی خواهیم داشت که در رنج قیمتی خود، گزینه‌های مناسبی برای خرید محسوب می‌شوند؛ هر چند خرید برخی از آن‌ها برای مشتری با چالش همراه خواهد بود. با ما همراه باشید تا بهترین خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی از نظر پیشرانه و مشخصات فنی را مورد بررسی قرار دهیم.

( لیست آگهی خودروهای کلاس‌بندی مختلف را در نمایشگاه https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ ببینید.)

۱) رنو ساندرو

رنو ساندرو، نخستین گزینه در لیست بهترین خودروهای ۳۰۰ میلیونی از نظر مشخصات فنی است. دوام فنی بالا و استهلاک اندک از جمله مزایای ثابت شده رنو ساندرو هستند، علاوه‌بر آن نسبت قدرت به وزن این خودرو نیز در مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده مناسب است و توانایی فنی مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

با بودجه‌ای در حدود ۳۰۰ میلیون تومان، قادر هستید تا نسخه‌های کارکرده رنو ساندرو را در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک خریداری کنید. نسخه‌های اتوماتیک ساخت سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ و نسخه‌ دنده‌ای ساخت سال ۱۳۹۷ با این بودجه در سبد خرید شما جای خواهند گرفت.

۲) سیتروئن  C۵

دهه هشتاد خورشیدی دوران طلایی صنعت خودروسازی ایران بود و اکنون با بودجه‌ای در حدود ۳۰۰ میلیون تومان، قادر هستید تا یکی از بهترین خودروهای مونتاژی سال‌های نه چندان دور سایپا را خریداری کنید که عملکرد فنی مطلوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. نسخه‌های قبل از فیس لیفت سیتروئن  C۵ که در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ به تولید رسیده‌اند، یکی از بهترین گزینه‌های خرید در بین خودروهای حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای افرادی هستند که به دنبال خودرویی با عملکرد فنی مطلوب می‌گردند.

سیتروئن C۵ در زمان تولید رقیب هیوندای سوناتا و کیا اپتیما محسوب می‌شد که به واسطه پیشرانه ضعیف‌تر، چندان مورد توجه مشتریان قرار نگرفت، اما همین پیشرانه ضعیف در بین رقبای هم‌قیمت قدرتمند محسوب می‌شود. موتور دو لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک، مشخصات فنی سیتروئن C۵ را تشکیل می‌دهند که برای یک سدان خانوادگی کافی به نظر می‌رسد. تنها نکته منفی سیتروئن  C۵برای خریدار، دسترسی دشوار به قطعات یدکی و خدمات فنی است که نگهداری از این خودرو را با دردسر همراه می‌کند.

قیمت خودروهای اقتصادی با بهترین مشخصات و پیشرانه

( قیمت روز خودرو را با ۳ کلیک در اپلیکیشن  https://play.google.com/store/apps/Hamrah-Mechanic ببینید. )

 ۳) برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک ۱.۶۵۰

خانواده محصولات H۳۰۰ برلیانس یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی ایران طی چند سال اخیر بوده‌اند. برلیانس H۳۳۰ عضو سدان این خانواده است که نسبت به مدل‌های هاچ‌بک و هاچ‌بک کراس توجهات بیشتری را در زمان تولید به خود جلب کرد و اکنون یکی از گزینه‌های موجود در لیست بهترین خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی از نظر پیشرانه و مشخصات فنی قرار دارد.

با بودجه‌ای در حدود سیصد میلیون تومان، قادر هستید تا نمونه‌های اتوماتیک کارکرده از برلیانس H۳۳۰ را با موتور قوی‌تر ۱.۶۵ لیتری خریداری کنید. پیشرانه ۱.۶۵ لیتری با قدرت ۱۱۴ اسب‌بخار و گیربکس چهار سرعته بهبود یافته در برلیانس H۳۳۰   عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارند و این خودرو نسبت به اکثر محصولات داخلی عملکرد فنی مناسب‌تری دارد.

۴) جک J۵ اتوماتیک

سدان محبوب چینی یعنی جک J۵ اتوماتیک آخرین گزینه موجود در لیست بهترین خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی از نظر پیشرانه و مشخصات فنی را به خود اختصاص داده است. در شرایطی که اکثر خودروهای چینی اقتصادی به پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری مجهز هستند، جک J۵ اتوماتیک با دارا بودن موتور ۱.۸ لیتری میتسوبیشی قادر است تا علاوه بر خودروهای چینی و ایرانی خودروهای کره‌ای مسن را نیز به چالش بکشد. جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک این خودرو نیز عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارد و لذت رانندگی بهتری را نسبت به گیربکس‌های اقتصادی CVT برای راننده فراهم می‌کند.

اکنون با بودجه‌ای در حدود ۳۰۰ میلیون تومان، قادر هستید تا نسخه‌های کارکرده جک J۵ اتوماتیک را خریداری کنید. این خودرو چهره جذابی دارد، به امکانات رفاهی مناسبی مجهز است، موتور و گیربکس آن عملکرد قابل قبولی را به نمایش می‌گذارند و به واسطه محبوبیت در بازار، به راحتی فروخته می‌شود. جک J۵ اتوماتیک در بازه زمانی طولانی توسط کرمان موتور تولید و عرضه شده و به همین دلیل برای یافتن قطعات یدکی آن دچار دردسر نخواهید شد.

اقتصادی‌های نه چندان پرشتاب!

تمامی خودروهای یاد شده در لیست با معیارهای جهانی، محصولاتی اقتصادی یا متوسط به شمار می‌روند. با این وجود آن‌قدر بازار کشورمان از خودروهای کند و کم‌شتاب اشباع شده که همین خودروهای اقتصادی و از رده خارج نیز برای مشتری ایرانی قوی و پرشتاب تلقی می‌شوند. شکی نیست که علاقه به خرید خودروهای مدرن با پیشرانه‌های حجیم و قدرتمند در وجود بسیاری از مشتریان ایرانی وجود دارد اما شرایط به گونه‌ای برای آن‌ها پیش رفته که ناچار هستند به خرید چند خودرو فرانسوی قدیمی یا چینی‌های اتوماتیک دلخوش باشند.

قیمت خودروهای اقتصادی با بهترین مشخصات و پیشرانه

سخن پایانی

خرید خودرو؛ به دلایل مختلف ازجمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود. همچنین به‌دلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیرمنطقی بودن نرخ‌های اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان می‌دهند. ازسویی تجربه‌ی ما در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که ۷۲ % خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس می‌شود تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش خودرو کارکرده با قیمت واقعی نیز به ما کمک کنند. همراه مکانیک با داشتن سابقه بیش از ۷ سال در خرید و فروش خودرو می‌تواند مشاور متخصص شما در انتخاب خودرو باشد. تنها کافی است وارد آدرس https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ شوید و درخواست خرید یا فروش خود را ثبت کنید تا مشاوران همراه مکانیک سریعا با شما تماس بگیرند.

در ادامه لیست قیمت روز خودروهای معرفی شده در این مقاله را در تاریخ ۲۲ اردیبهشت می‌بینید:

مدل

قیمت روز بازار

رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۹۵

۲۹۰.۰۰۰.۰۰۰

رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۹۶

۳۰۵.۰۰۰.۰۰۰

رنو ساندرو دنده‌ای مدل ۹۷

۲۸۵.۰۰۰.۰۰۰

سیتروئن C۵ اتوماتیک مدل ۲۰۰۶

۲۷۰.۰۰۰.۰۰۰

سیتروئن C۵ اتوماتیک مدل ۲۰۰۷

۲۹۰.۰۰۰.۰۰۰

سیتروئن C۵ اتوماتیک مدل ۲۰۰۸

۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰

برلیانس H۳۳۰ اتومات ۱.۶۵۰ مدل ۱۳۹۷

۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰

جک J۵ اتوماتیک ۱.۸۰۰ مدل ۱۳۹۶

۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1514087