کارت رفاهی می دهم /۱۳ قلم جنس مورد نیاز مردم را تامین خواهم کرد /وعده های اقتصادی کواکبیان و ضرغامی به مردم در روز ثبت نام

کواکبیان گفت: همانطور که ما برای چین و روسیه اصالت قائل هستیم باید برای اتحادیه اروپا و آمریکا نیز اصالت قائل شویم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مصطفی کواکبیان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدا را شاکرم که یکبار دیگر توفیق شد تا در عرصه خدمت رسانی به مردم وارد عمل شودم اظهار کرد: وظیفه شرعی خود دانستم در این عرصه حضور پیدا کنم و وظیفه ملی خود دانستم تا باری از دوش این ملت بردارم و حتما در صحنه حضور داشته باشم.

وی افزود: تکلیف حزبی که حزب مردم سالاری بر دوش من گذاشت از دیگر دلایل حضور بنده برای حضور درانتخابات ریاست جمهوری بود.

کواکبیان با بیان اینکه در جبهه اصلاحات ایران اسم بنده را به عنوان نامزد مطرح کردند تاکید کرد: خدا را شاهد می گیریم که برای حضور در مسند ریاست جمهوری به فکر قدرت و منافع شخصی نیستم.

وی با بیان اینکه سه مشکل اساسی در کشور وجود دارد گفت: در خودم توانمندی اجرایی برای حل این مشکلات را می بینم از این رو مشکل اساسی که بنده احساس می کنم وجود دارد بحث های اقتصادی و معیشتی و کاهش ارزش پول ملی است از این رو براین باورم که ماباید به فکر استقلال بانک مرکزی باشیم تا این مشکل حل شود.

وی افزود: رشد نقدینگی به یارانه ۶۰ هزار میلیارد تومانی برمی گردد از این رو بنده طرحی را در این راستا در نظر گرفتم تا کارتی در قالب کارت رفاه ملی به مردم اختصاص دهیم.

کواکبیان خاطرنشان کرد: ما هنوز بعد از چند سال درباره تعریف رجل سیاسی و مذهبی به یک تعریف درست نرسیدیم و با وجود اینکه زنان در انتخابات ثبت نام می کنند اما فقهای شورای نگهبان آنها را تایید نمی کنند.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه امام (ره) گفتند نظامیان حق دخالت در انتخابات ندارند اما متاسفانه این روند در شرایط امروز کشور ما رعایت نمی شود و ما می بینیم این مشکل هنوز وجود دارد.

وی درباره مشکلات موجود در صدا و سیما گفت: متاسفانه امکان ورود به بخش خصوصی صدا و سیما وجود ندارد و این نقص بزرگی است.

کواکبیان خاطرنشان کرد: ما باید از ظرفیت های زنان استفاده کنیم. باید تکلیف نهادهایی چون شواری عالی فضای مجازی؛ نهادهای زیر مربوطه مقام معظم رهبری مثل بیناد مستضعفان مشخص شود.

کواکبیان گفت: همانطور که ما برای چین و روسیه اصالت قائل هستیم باید برای اتحادیه اروپا و آمریکا نیز اصالت قائل شویم.

وی با بیان اینکه دولت شرکت سهامی نیست خاطرنشان کرد: ما دولت حزبی به معنای کامل را مدنظر قرار خواهیم داد چرا که هیچ دولت حزبی تا به امروز در کشور وجود نداشته است.

کارت رفاهی می دهم /۱۳ قلم جنس مورد نیاز مردم را تامین خواهم کرد /وعده های اقتصادی کواکبیان و ضرغامی به مردم در روز ثبت نام

 با صدای بلند اعلام می‌کنم که «روحانی نیستم»

به گزارش تسنیم سید عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

ضرغامی بعد از نام‌نویسی، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: من از همکاران جوانم رونمایی می‌کنم که حلقه اول و دستیاران اصلی من در حوزه جوانان می‌باشند از ۵ نفر رونمایی می‌کنم البته یکی از آنان سجاد نوروزی که دستیار فرهنگی است دستیار اقتصادی‌ام آقای دکتر راد است که حرکت‌های بزرگ در حوزه اقتصاد انجام دادند که یکی از آنان تحول در حوزه گمرک بود.

وی ادامه داد: آقای مهندس عباسی دستیار دوم اقتصادی من است؛ ایشان لیسانس مکانیک از دانشکده فنی دانشگاه تهران، کارشناس ارشد اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی هستند. البته تا چند روز دیگر دکترای خود را می‌گیرند عباسی سال‌هاست که در حوزه بحث‌های اقتصادی و نیازهای فوری جامعه کارهای پژوهشی و عملی ارزشمندی انجام داده است. در دولت‌های نهم و دهم مشاور وزیر مسکن بود و جزو یکی از طراحان مسکن مهر بودند.

این داوطلب ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد: آقای سجاد نوروزیان دستیار بنده در حوزه کسب و کار در فضای مجازی خواهند بود که متخصص است و کارهای عملی زیادی انجام دادند و مجموعه‌های خیلی خوبی را راه‌اندازی کرده بودند. در مهارت‌های فردی و فیزیکی کارهای شایسته‌ای انجام داده است. ایشان فرد باتجربه و شایسته‌ای است. در مهارت‌های فردی و فیزیکی کارهای شایسته‌ای انجام داده و فردی باتجربه است.

ضرغامی عنوان کرد: خانم قیومی کارشناس ارشد در رشته ارتباطات، مدرس دانشگاه، سال‌ها در حوزه رسانه کار موفق داشتند. زمانی که در صدا و سیما بودند، ایشان از مدیران موفق بودند که در حوزه‌های مختلف کاملاً موفق بودند و مسئولیت‌های مختلفی داشتند. 

وی تصریح کرد: اشراف و مستکبران با تمام قوه و هیمنه رخ در رخ محرومان و مستضعفان به تاراج بیت المال مشغولند و نمرودوار ستمگران را به بند محرومیت می‌کشند. تبارگرایان و اصحاب نکبت ثروت و قدرت بر هزار توی سیاست مستانه می‌تازند. هنوز خون شهیدان وارسته می‌جوشد که یاران و هم‌نفسِ آنان در باتلاق مرفهین بی‌درد مردم ایران‌زمین گرفتار و زمین‌گیر کرده است. باید بساط این هزارفامیل را برهم زد.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما گفت: چرا نباید با صلابت و قدرت زیر میز این وضعیت موجود، جعلی بازماندگان قدرت و ثروت که همه مقدسات را فدای خود کرده‌اند، زد. زیر میز زدن یعنی فرصت زندگی برای آنانی که با نگاه معصومانه خود انتظار دارند پای زورمداران از گلویشان برداشته شود. زدن زیر میز بعنی مبارزه با فساد، تبعیض، آقازادگی، تبارسالاری، پنهان‌کاری، تکبر و فخرفروشی، تملق و چاپلوسی.

ضرغامی تصریح کرد: من خیلی متأسفم که اولین برنامه‌ای که باید اعلام کنم و اطمینان بدهم به مردم شریف ایران که باید برای جایگاه از امنیت غذایی شروع می‌کنم. امروز مردم گرفتار خورد و خوراکِ خود هستند. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم مردم در تامین گوشت، مرغ و نیازهای اولیه مانده باشند.

وی ادامه داد: در طرح اولیه ۱۳ قلم جنس مورد نیاز مردم را تامین خواهیم کرد. مردم با یک کارت اعتباری بدون اینکه در صف‌ها بروند می‌توانند از فروشگاه‌های عمومی تامین کنند و از حداقل مایحتاج عمومی خود مطمئن بشوند.

این داوطلب ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد: در طول این سال‌ها به واسطه رفتار دولت روحانی که یکی از شعارهای من این است که «من روحانی نیستم» و این را با صدای بلند تکرار می‌کنم. یکی از کارهای این دولت بی‌تدبیر این بود که دست به دوقطبی کشور زد و هنوز هم دست برنداشته‌اند و هنوز هم پشت این دوقطبی سنگر گرفته‌اند. دو تا از این دوقطبی‌ها مذاکره و فضای مجازی است. روحانی فرصت مذاکره را  از ملت ایران گرفت.

ضرغامی ادامه داد: اگر ایشان توان و استعداد مذاکره را از موضع قدرت به کار می‌گرفت وضعیت مردم بهتر بود. ناتوانی دولت در مذاکره را در کنار دیگر ناتوانی‌های دولت بگذارید. در مورد تحریم نیز می‌گویم که راه‌حل اساسی خنثی‌سازی تحریم‌هاست.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =