براساس این معیارها وضعیت کرونا در تهران هنوز قرمز است

ایسنا نوشت: معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با اشاره به کاهشی شدن روند بیماری در کشور، گفت: با وجود کاهش حدود ۱۵ درصدی بار بیماری در هفته اخیر، اما وضعیت بیماری در تهران هنوز بر اساس معیارهای درمان قرمز است.

نادر توکلی، با اشاره به اینکه وضعیت بیماری در تهران هنوز بر اساس معیارهای درمان قرمز است، گفت: البته در هفته اخیر حدود  ۱۵ درصد کاهش بار بیماری را شاهد بودیم و در بخش بیماران سرپایی هم روند کاهشی داریم که این موضوع خبر خوبی است زیرا سبب می‌شود در روزهای آتی تعداد موارد بستری هم کاهش یابد.

وی افزود: تعداد بستری‌های ما از روز پنجشنبه ( ۲۳ اردیبهشت) تا جمعه ( ۲۴ اردیبهشت) ۱۰۹۱ نفر بوده است که نسبت به روز قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است. موارد بستری سرپایی در حوزه درمان ۶۳۰۰ نفر و در حوزه بهداشت ۱۵۰۰ نفر بوده است. تعداد کل بستری‌ها نیز ۷۱۳۰ نفر است که کماکان بالا است‌. آخرین آمار مرگ و میر کرونایی در تهران از پنجشنبه تا جمعه نیز ۸۴ نفر گزارش شده است.

توکلی درباره شرایط بیماری در روزهای آتی، تاکید کرد: شرایط به شکل مختصری آرام می‌شود، اما اگر رعایت پروتکل‌ها به دقت صورت نگیرد و محدودیت‌ها به درستی اجرا نشود، در ۲ هفته آینده امکان اینکه روند کاهشی بیماری تدریجی شود، وجود دارد. اگر با روند مشخص و درستی پیش برویم ظرف دو هفته آینده کاهش بار بیماری بیشتر خواهد شد.

وی درباره علت کاهشی شدن روند آمار بیماری، بیان کرد: این موضوع وابسته به سیر اپیدمی بیماری است و به موضوعات دیگر مرتبط نیست، همه جای دنیا چنین است. وقتی اپیدمی موج ایجاد و فشار زیادی ایجاد می‌کند، زنجیره انتقال ویروس افزایش می‌یابد و سپس به مرور روند کاهشی می‌شود.

وی درباره احتمال بروز موج پنجم بیماری، گفت: این احتمال با وجود بروز گونه‌های جهش یافته بیماری کاملا محتمل است.

توکلی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری در وزارت کشور و عدم رعایت فاصله اجتماعی میان خبرنگاران و عکاسان، اظهار کرد: متاسفانه این مشکل در روزهای اخیر مشاهده می‌شود. از سوی دیگر در جلسه ستاد استانی پیرامون برگزاری انتخابات موضوعاتی مطرح می‌شود و قطعا پیشنهادات مشخصی خواهیم داشت، قاعدتا با توجه به تعدد مراکز و صندوق‌های رای‌گیری، امکان رعایت پروتکل‌ها و نظارت‌ها وجود خواهد داشت.‌

وی درباره وضعیت تامین دارو و درمان بیماران، افزود: کماکان مصرف داروی رمدسیویر  به دلیل فراگیری استفاده در کلینیک‌های سرپایی بالا است. در حال حاضر روندی را دنبال می‌کنیم که فقط در بیمارستان‌ها از این دارو استفاده شود. از طرفی با کاهش موج بیماری مشکل کمبود مقطعی این دارو هم رفع شده است. از نظر اکسیژن رسانی و تعداد تخت‌ هم در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد. بیماران همچنین از طریق سامانه ۶۰۷۰ در استان تهران جایابی می‌شوند و به نزدیک ترین مرکز درمانی از محل سکونت که تخت خالی داشته باشد، ارجاع داده می‌شوند.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به نزدیکی برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم، تصریح کرد: استاندارهای لازم به مراکز ابلاغ شده است و هیات‌های نظارتی بهداشتی هم روند اجرای پروتکل‌ها را بررسی می‌کنند و والدین و دانش‌آموزان در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند. 

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =