توصیه ستاد کرونای تهران: مراسم‌های شب قدر به شکل مجازی باشد/ آغاز به کار سامانه اعلام بیمارستان‌های دارای تخت خالی

ایسنا نوشت: معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با اشاره به روند افزایشی بیماری در پایتخت در عین حال توضیحاتی درباره آغاز به کار سامانه اعلام بیمارستان‌های دارای تخت خالی برای مبتلایان کرونا ارائه کرد.

نادر توکلی، درمورد آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان تهران، گفت: ما در پیک کرونا قرار داریم و این پیک حداقل تا یک الی دو هفته آینده ادامه دار خواهد بود. روند فعلی بیماری شیب افزایشی دارد اما مقدار شیب آن خیلی زیاد نیست.

وی افزود: کماکان بستری‌های روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر است اما موضوع شاخصِ فعلی افزایش تعداد ترخیصی روزانه از بیمارستان‌ها است که پس از فعال شدن طرح معالجه سرپایی بیماران کووید۱۹ تعداد ترخیصی‌های روزانه نیز بیش از ۱۰۰۰ نفر شده است و یک تعادلی میان ورودی و خروجی بیماران بستری ایجاد شده است‌.

وی با اشاره به مراسم و رویدادهای پیش‌رو، نظیر شب‌های قدر، عید فطر و... اظهار کرد: با توجه به اینکه ممنوعیتی در برگزاری مراسم شب قدر ایجاد نشده است، توصیه ما این است که شرکت در مراسمات شب‌های قدر به شکل مجازی و از خانه باشد.

توکلی درباره راه اندازی سامانه «اعلام بیمارستان‌هایی با تخت خالی»، تصریح کرد: سامانه تلفنی ۶۰۷۰ راه اندازی شده است و بیماران می‌توانند تماس گرفته تا درصورتی که دستور بستری داشته باشند همکاران ما بر اساس منتطقه جغرافیایی محل سکونت آنها برایشان مکان یابی کرده و آنها را به بیمارستان دارای تخت خالی ارجاع می‌دهند. بنابراین با شماره گیری تلفن ۶۰۷۰ به همراه کد ۰۲۱ می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد، تاکید کرد: بخشی از مغازه‌هایی که غیر رسمی فعال هستند و وسایل حمل و نقل عمومی ما را با مشکل همراه کرده‌اند و بیشترین عدم رعایت پروتکل‌ها در شهر تهران مربوط به رستوران‌ها است که فعال هستند.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =