شکوری: چرا پرسپولیس با ۴۰ میلیون هوادار ردیف بودجه ندارد؟

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس گفت: در بحث نقل و انتقالات، رقابتی ناعادلانه و نابرابر ایجاد شده است.

خبرورزشی - ابراهیم شکوری درباره اینکه با توجه به برتری پرسپولیس مقابل استقلال و موفقیت‌های اخیر این تیم، آیا ماهیت و چارچوب سرخپوشان روی قهرمانی استوار شده، اظهار داشت: با توجه به سابقه‌ پرسپولیس در چهار پنج سال گذشته مثل چهار دوره متوالی قهرمان لیگ ایران و همچنین دو بار صعود به فینال آسیا در سه سال اخیر، تفکر حاکم در باشگاه پرسپولیس از کارکنان تا بازیکنان و کادرفنی و همه هواداران این است که بتوانیم همچنان به عنوان تیم قهرمان ایران حضور داشته و اهداف بزرگتری را دنبال کنیم.

* قهرمان لیگ در پایان مسابقات مشخص می‌شود

وی افزود: تا اینجای کار در این زمینه موفق بودیم، اما قهرمانی لیگ در پایان مسابقات مشخص می‌شود. این موضوع را تمام ارکان باشگاه ما به خوبی می‌دانند و لمس کرده‌اند. به همین دلیل همچنان با تمام توان خود در تلاش هستند. 

* حاشیه‌های زیادی را از بیرون زمین برای پرسپولیس به وجود آوردند

سخنگوی پرسپولیس درباره اینکه آیا تلاش‌های این باشگاه برای جلوگیری از ضربه زدن حاشیه‌ها به مسیر کسب قهرمانی است، پاسخ داد: پرسپولیس چهار دوره قهرمان لیگ برتر شده و رقیبان بسیار زیادی را مقابل خود می‌بیند. تیم ما نشان داده در داخل زمین بسیار مقتدرانه عمل کرده و در مقابل رقیبان بسیار باصلابت عمل می‌کند، اما متأسفانه در هفته‌های اخیر حاشیه‌هایی را بیرون از زمین برای پرسپولیس به وجود آوردند. 

شکوری ادامه داد: باشگاه پرسپولیس سعی کرده تا جایی که می‌تواند از این حاشیه‌ها دوری کنید. در ۳-۲ بازی گذشته اتفاقاتی کاملا فوتبالی در داخل زمین رخ داد اما متأسفانه افرادی از بیرون زمین داخل شده و درگیری‌هایی ایجاد کردند. این مسائل شایسته و زیبنده فوتبال ایران نیست. داخل زمین بچه‌های ما هیچ مشکلی ایجاد نکرده و فقط فوتبالشان را بازی می‌کنند زیرا تفکر حرفه‌ای داشته و سعی می‌کنند تنها به فوتبال و بازی زیبا فکر کنند تا دل هواداران شاد شود.

* باید فوتبال درون زمین اتفاق بیفتد

وی تصریح کرد:  برخی مشکلات از بیرون زمین به وجود می‌آید که سعی می‌ کنیم هر چه سریع‌تر این مسائل حل شود. واقعاً باید فوتبال درون زمین اتفاق بیفتد و هر تیمی بهتر بازی کرده و از موقعیت‌هایش استفاده می‌کند، برنده شود. دیگر نباید حاشیه‌های اطراف وجود داشته باشد. 

*با توجه به هزینه کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه قطر پیشنهاد نجومی بازیکنان ما طبیعی است

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس درباره آخرین وضعیت تمدید قرارداد بازیکنان این تیم و احتمال جدایی محمدحسین کنعانی‌زادگان عنوان کرد: تعدادی از بازیکنان ما با توجه به قراردادی که از گذشته داشتند، در پایان فصل قراردادشان با پرسپولیس به اتمام می‌رسد. آنها در بالاترین سطح مسابقات در حد آسیا حضور یافته و بهترین کیفیت را دارند. چیز عجیبی نیست که آنها پیشنهاد نجومی داشته باشند. با توجه به هزینه‌هایی تیم‌های حوزه خلیج فارس به ویژه تیم‌های کشور قطر انجام می‌دهند، پیشنهادهای خوب بازیکنان ما طبیعی است. 

*تمدید قرارداد بازیکنان را شروع کرده‌ایم اما تمرکز بازیکنان روی مسابقات است

شکوری اضافه کرد: با این وجود باشگاه پرسپولیس از دو سه ماه قبل سعی کرده تمدید قرارداد بازیکنان را شروع کند. با سیامک نعمتی و مهدی عبدی تمدید کردیم و برای سایر نفرات هم به شکل مکتوب و شفاهی دعوتنامه فرستادیم. چندبار از آنها خواستیم به باشگاه بیایند اما تمرکزشان روی بازی‌هاست زیرا مسابقات فشرده است. تیم ما بلافاصله بعد از دیدار با سپاهان، دربی را برگزار کرد و به فاصله سه روز پس از این مسابقه هم باید برای برگزاری بازی با شاهین بندر عامری به بوشهر و در ادامه برای بازی با ذوب آهن به اصفهان برویم. 

*باید با رقمی که در شان باشگاه پرسپولیس با بازیکنان توافق کنیم

وی عنوان کرد: فشردگی مسابقات سبب شده بازیکنان ما تمرکز خود را روی بازی‌ها بگذارند اما پرسپولیس متعلق به آنهاست و فکر می‌کنم بیشتر این بازیکنان با توجه به عرقی که به تیم ما دارند در پرسپولیس می‌مانند. البته بحث رقم قراردادها هم وجود دارد که باید سعی کنیم رقمی که شایسته تیم و باشگاه پرسپولیس است با بازیکنان توافق کنیم. 

* پرسپولیس با ۴۰ میلیون هوادار نمی‌تواند یک ریال از بودجه دولتی استفاده کند

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: از نهادهای ذیربط و بخش‌هایی که در سطح باشگاه‌ها فعال هستند می‌خواهیم نگاهی عادلانه به تیم‌های حاضر در لیگ برتر داشته باشند. طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، هنوز هم متوجه نشدیم چرا باشگاه پرسپولیس با ۴۰ میلیون هوادار هیچ ردیف بودجه‌ای ندارد، اما سایر تیم‌های دولتی که با نام خصوصی فعالیت می‌کنند از بودجه دولتی استفاده می‌کنند. متأسفانه پرسپولیس با این همه هوادار یک ریال هم نمی‌تواند از بودجه دولتی استفاده کند آن هم در شرایطی که تأثیرگذاری باشگاه پرسپولیس با خیل عظیم هوادارانش چند برابر تیم‌های دیگر است.

*در بحث نقل و انتقالات رقابتی ناعادلانه و نابرابر وجود دارد

شکوری افزود: امیدواریم این نگاه مقداری عادلانه تر باشد. می‌دانیم تیم‌های صنعتی و سایر تیم‌هایی که در لیگ برتر حضور دارند و از بودجه دولتی استفاده می‌ کنند، پیشنهادهای عجیب و غریب به بازیکنان پرسپولیس ارسال می‌کنند. باشگاهی تحویل گرفتیم که ریالی بودجه ندارد و باید خودش درآمدزایی و تبلیغات کرده و از هوادارانش کمک بگیرد. 

وی ادامه داد: این موضوع کارمان را مقداری سخت می‌کند و در بحث نقل و انتقالات، رقابتی ناعادلانه و نابرابر ایجاد می‌شود. خوشبختانه بازیکنان ما تاکنون نشان داده‌اند باغیرت،‌ خوب و باتعصب هستند و به تیم‌شان عِرق دارند. سعی می‌کنیم در اولین فرصت قراردادها را تمدید کنیم. 

*با وجود پرونده‌های زیادمان ۴۵ درصد قرارداد این فصل بازیکنان را پرداخت کردیم

سخنگوی باشگاه پرسپولیس درباره میزان پرداختی قرارداد بازیکنان و کادرفنی گفت: در سال ۱۳۹۹ باشگاه پرسپولیس با پرونده برانکو، دستیارانش و بودیمیر روبه‌رو بود. همچنین چندین پرونده خارجی و داخلی دیگر داشتیم. تا این لحظه ۴۵ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده‌ایم. البته چند نفر مبلغ بیشتری را دریافت کرده‌اند. سعی کردیم در سال گذشته با ۹۵ تا ۹۶ درصد بازیکنان تسویه کامل انجام بدهیم و این نفرات از سال ۹۸ هیچ مبلغی را طلب ندارند.

شکوری افزود: برای اینکه ذهن بازیکنان را آزاد کنیم، تصمیم گرفتیم طلب سالهای گذشته را تسویه حساب کنیم. برای این فصل ۴۵ درصد پرداخت کرده‌ایم. مشکلات مالی ما طبیعی است. هواداران، کادرفنی و بازیکنان به خوبی درک کرده‌اند که مجبور بودیم پول برانکو، دستیارانش و بودیمیر را پرداخت کنیم. 

* در روزهای آینده بخش دیگری از قرارداد بازیکنان پرداخت می‌شود

وی درباره اینکه آیا امیدی به گرفتن طلب این باشگاه از AFC وجود دارد، توضیح داد: حدود ۳ میلیون دلار از AFC  طلب داریم، اما به دلیل تحریم‌های بانکی موجود نمی‌توانیم به آنها دسترسی داشته باشیم. باید از اعضای هیأت مدیره، مجید صدری و جعفر سمیعی تشکر کنیم که با تمام وجود و توانشان به دنبال رفع مشکلات هستند. فکر می‌کنم در روزهای آینده با خبرهای خوبی که مدیرعامل و صدری برای بازیکنان دارند، مقدار دیگری از مطالبات بازیکنان را پرداخت کنیم. 

*شاید هیچ گوش شنوایی نیست که برای ما ردیف بودجه در نظر بگیرد

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: باید روی این نکته تأکید کنیم باشگاه پرسپولیس نسبت به تیم‌های دیگر که دولتی هستند اما اسم خصوصی روی آنهاست از هیچ بودجه‌ای استفاده نمی‌کند و تأمین منابع مالی در این شرایط کار بسیار سختی است. باید هوادرانمان کمک کنند زیرا هر چه صدا زده و داد و فریاد می‌کنیم شاید هیچ گوش شنوایی نیست که ردیف بودجه برای ما درنظر بگیرند.

* تامین بودجه در این شرایط سخت است

شکوری ادامه داد: با ۴۰ میلیون هوادار نیاز داریم نگاه عادلانه‌تری وجود داشته باشد و  خود هواداران هم کمک کنند، زیرا تأمین بودجه در شرایطی که حق پخش تلویزیونی وجود ندارد، بحث ترانسفر بازیکن، اسپانسر شیب و تبلیغات به خوبی در کشورمان انجام نمی‌شود، سخت است. متأسفانه محل‌هایی که سبب درآمدزایی باشگاه‌ها می‌شود در کشورمان وجود ندارد. ۶۰ تا ۸۰ درصد درآمد باشاه‌ها در کل دنیا از حق پخش تلویزیونی است اما نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

* قبول داریم آنگونه که شایسته است به بازیکنان پرداختی‌ نداشته‌ایم

وی افزود:  به همین دلیل نیاز است نگاه عادلانه‌تری به بودجه تخصیص داده شده به باشگاه‌ها وجود داشته باشد. همچنین هواداران هم باید کمک کنند زیرا چند روز دیگر پرونده کالدرون را پیش‌رو داریم. بازیکنان و کادرفنی هم حق دارند زیرا با تمام توان و وجود و قدرت خود تلاش می‌کنند. آنها در صدر جدول قرار داشته و بهترین نتایج را کسب می‌کنند اما شرایط ما بسیار سخت است. قبول داریم آنگونه که باید به بازیکنانمان پرداختی نداشتیم اما باید با تلاش بیشتری این مشکلات را حل کنیم. 

* هرهفته تست کرونا دادن و پرواز چارتر زمانبر است

سخنگوی باشگاه پرسپولیس درباره زمان اعزام تیم به بوشهر برای بازی با شاهین بندر عامری گفت: عصر روز دوشنبه به بوشهر پرواز می‌کنیم، شاید جزو معدود تیم‌هایی باشیم که تمام پروتکل‌ها را رعایت می‌کنیم. از ابتدای فصل تمام پروازهایمان چارتر بوده و سعی کردیم هر هفته تست کرونا بدهیم، تمام این مسائل هزینه‌بر است و باید مردم بدانند هفته‌ای دوبار پرواز چارتر رفتن و سایر موارد هزینه‌های زیادی دارد. 

شکوری در ادامه گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران افزود:‌ به عنون مدیران باشگاه پرسپولیس تلاش می‌کنیم و پشت‌مان به هواداران گرم  است و اطمینان داریم تیم را کمک خواهند کرد. 

* به درگیری‌هایی که در فضای عمومی رخ داد هم رسیدگی شود

وی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های انضباطی دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان و اصفهان توضیح داد:‌ درباره این موضوع نمی‌خواهیم زیاد صحبت کنیم. منتظر هستیم ابلاغیه‌ها را ببینیم. انتظار داریم اگر قرار است به این مسائل ساده و اتفاقی که به دلیل ورود یک نفر از خارج زمین رخ داده رسیدگی و با بازیکنان ما برخورد شود به تمام موارد گذشته مثل درگیری‌هایی که در داخل و بیرون زمین وجود داشته و حتی در فضاهای عمومی هم دیدیم رسیدگی شود. درباره این موضوع ۳-۲ روز صحبت خواهیم کرد.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فوتبال دوست IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    58 2
    چرا اصلا باید پرسپولیس و استقلال دولتی باشن که از بیت المال ولخرجی کنن؟!!!؟؟
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    58 13
    این 40 میلیون رو از کجا آوردی؟
    • پرسپولیس عشق وجان منه IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      13 36
      مگه شک داری به آمار داخل آسیا پرسپولیس از بیشترین هوادار برخودار است
  • CA ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    50 7
    اخه شما به این جنگولک بازی تبم های ایرانی میگید ورزش و بعد هم بودجه می خواهین! پرروتر از پرسپولیس و استقلال تیمی تو‌دنیا وجود نداره
    • حیدربابا IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      13 3
      اینا با استفاده ازحمایت دولتی ها برای خودشان آمار درست جعل میکنن
  • سعید US ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    34 2
    همه جای دنیا، مدیران باشگاههای ورزشی درآمدزایی می کنند وسعی می کنند حتی باری از روی دوش جامعه و مردم بردارند، اینجا آقا بودجه جدا میخواد. من که به عنوان یک فرد اصلا راضی نیستم حتی یک ریال از بودجه دولت برای این دو باشگاه و یا باشگاههای دیگه خرج بشه. آقای شکوری یادت باشه فرزندان محروم این مملکت در نقاط دور افتاده نیاز به بهداشت و آموزش بهتر دارند و بودجه های عمومی مال این بچه هاست که شاید از یک گوشی ساده برای آموزش آنلاین هم برخوردار نباشند.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    28 2
    اگه نفری ده هزار تومن از اون چهل میلیون طرفدارتون بگیرید میشه چهارصد هزار میلیارد تومن. میتونید برید باهاش بارسلونا رو بخرید
    • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      8 5
      چهارصد میلیارد. که البته رقم بالاییه و خرج چند سالشونه. موضوع اینجاست که این تعدادی که میگن صحیح نیست. 80 میلیون ایرانی چند درصدشون به فوتبال علاقه دارند؟؟ حالا هواداران 16 تیم لیگ برتری رو در نظر بگیرید ببینید به هر تیم چقدر سهمیه میخواهید بدین که با جمعیت فوتبال دوست ما همخوانی داشته باشه! اینها برای خودشون یه چیزی میگن!! شنونده باید عاقل باشه.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    23 2
    چیز دیگه ای نمیخواین اصلا بیاین کاخ سعد آباد اقامت کنین چه پرررو فوتبالورو تو بازی میکنی پولش ما بدیم عجببب
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    22 2
    واقعاخوبه.بعدبدینش به آقای شکوری که بارفقاویلموتس روبیارن
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    12 1
    اقای شکوری عزیز اولا خود شما چقدر از پرسپولیس حقوق می گیرید ؟ چقدر تا بحال به پرسپولیس کمک مالی کرده اید ؟ از 40 میلیون هوادار هر کدام حاضرند 100 هزار تومان به باشگاهشان کمک کنند ؟ این مبلغ چقدر می شود ؟ بازیکنان حاضرند برای پرسپولیس رایگان بازی کنند ؟ هر وقت استقلال و پرسپولیس این کارها را انجام دادند و باز هم نیازمند پول بودند بعد این حرف را مطرح کنید
  • رامین IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    10 0
    چون من به عنوان یک شهروند ایرانی حاضر نیستم سهم من از پول بیت المال خرج فوتبال دولتی شود. آن هم فوتبالی که هیچ تولیدی ندارد و مدیران فاسد باعث ایجاد بدهکاری بیشتر و پرونده های بیشتر در فیفا شده اند. شما اگر چهل میلیون هوادار دارید (که این هم یک فقط یک ادعای بدون سند هست) از جیب هواداران برای باشگاه هزینه کنید که با جون و دل پرداخت میکنن نه از جیب 85 میلیون ایرانی. ضمنا به عنوان یک باشگاه یا بنگاه اقتصادی باید تمامی مخارج شفاف سازی و روشن شود بودجه باشگاه به چه صورت هزینه شده؟ لطفا پشت اسم هوادار قایم نشوید که این ترفند خیلی نخ نما شده است.
  • جهانگیر IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    12 3
    ۴۰ میلیون؟؟ از روزی که لنگ تاسیس شد تا الان همچین رقم هواداری رو تو خوابشم ندیده. اینا اومدن کامنتهایی که طرفدارای پیروزی تو خبرها مثبت و منفی میدن رو جمع کردن به یه عددی رسیدن. حالا فکر میکنن واقعاً راسته. راستی شکور جان از دوستت ویلموتس چه خبر؟؟؟
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    7 0
    واقعا چرا باید ردیف بودجه بدن؟
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    7 0
    ردیف بودجه بدن که فوتبالی ها بیشتر از گذشته پولدار بشن؟خصوصی کنید آقا جان
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    6 0
    تیم ها فقط باید خصوصی شوند
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    5 0
    به جان خودم خیلی رو دارید
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    5 2
    خب 40 میلیون شما هوادار دارید و 40 میلیون استقلال.40 میلیونم تراکتور.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    8 0
    این آقاهنوزدرعصرقجرهستند.دنیاازصنعت فوتبال درآمدسرشارمیبردواین آقاباافکارعقب مانده میخواهدمدیریت فوتبال انجام دهد
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    8 0
    همه جای دنیا از فوتبال پول در میارن اینجا می گه براش ردیف بودجه بذارید
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    9 0
    خصوصی کنید این تیم ها رو
  • احمد IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    کنتور که نداریم، بگو 85 میلیون هوادار ، چرا میگی 40 تا
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    2 0
    کجای دنیا باشگاه ردیف بودجه داره ملت نون ندارند بخورند تو ردیف بودجه میخوای برای لگد زدن به توپ؟
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    اقا یعنی تو پرسپولیس تیم بقیه تیمای دیگه چغندرن بخاطر همینه سطح لیگ پایینه بیت مال فقط برا استقلال و پرسپولیس خرج میشه من خودم طرفدار پرسپولیسم ولی باید ۷ یا ۸تیم قویی داشته باشیم که لیگ جذاب بشه فدراسیون تا یه تیم شهرستانی قهرمان میشه واسه اینکه سرخ آبی پایتخت ناراحت نشن میزنه اون تیم نابود میکنه
  • علی کریمی IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    سلام دوتاشرکتهای بزرگ ایران خودرو وسایپابا3تامعدنهای طلا وزغال سنگ به همراه سند6دانگ تهرون باهمه درآمدهای آن به باشگاه شکوری بدهید حسابدارش مدیر عامل هم خودش باشه فقط قول بده حقوق پاداش قردادها اضافه کاری روزی 100ساعت هرساعت 1000000تومان وخانه ویلا وغیره بموقع بدی من درمجلس مطرح کنم بی‌زحمت صبح ساعت8درورودی مجلس باش تادیرنشدفردا همه چیز تموم شه پس‌فردا پول بیادبحساب معطل نکن شبی زودبخواب چیزی هم مصرف نکن تامن بهت نگفتم کلامی نگو فقط جیپ کت بزرگ باشه اگرنقدی چیزی دادن جاداشته باشه