تهران دارای مقام اول در کم‌تحرکی دانش آموزان است

ایلنا نوشت: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح بعدی ما افزایش توان حرکتی دانش‌آموزان است که امیدواریم بتوانیم آن را اجرایی و افزایش دهیم تا روند افزایش وزن را متوقف کنیم.

مراسم اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با صبح امروز باحضور «محسن حاجی‌میرزایی» آموزش و پرورش، «مسعود سلطانی‌فر» ورزش و جوانان، «سعید نمکی» بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. 

«مهرزاد حمیدی» معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش دراین مراسم اظهار داشت: دختران ۸/۲۰ درصد وزن طبیعی‌تری نسبت به پسران دارند، در حالی که سفره آن‌ها با پسران مساوی است و البته تحرک آن‌ها کمتر از پسران است. اما اگر آن‌ها با کمتر خوردن خودشان را کنترل کنند یک هشدار برای آن‌ها وجود دارد که این با سیاست‌های کلی جمعیّت که باید فرزند آوری داشته باشند، تفاوت دارد. پس باید تلاش کنیم ترویج حرکت داشته باشند. 

وی افزود: هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان لاغرترین دانش‌آموزان را دارند که البته به لحاظ محرومیت در این رنج قرار گرفتند. اما در خصوص وزن طبیعی؛ استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری در این رنج قرار دارند. 

حمیدی افزود: کرمان، مازندران، تهران و بوشهر کمترین وضعیت در تناسب وزن را دارند. شهر تهران مقام اول به لحاظ کم تحرکی به جهت زندگی ماشینی و آپارتمان‌نشینی را دارد. همچنین استان مازندران و گیلان در سنجش از اولیه و ثانویه در وضعیت چاقی اول هستند. سیستان و بلوچستان، خراسان هرمزگان کمترین سطح چاقی را در کشور دارند و این نشان می‌دهد باید سیاست‌های کلی در خصوص بحث حمایت از استان‌ها و ترویج فعالیت‌های حرکتی به تغذیه سالم اتخاذ گردد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اجرای این پیمایش ملی و کسب نتایج آن بیانگر انسجام، هماهنگی، اثرگذاری نظام تعلیم و تربیت و اعتماد و همراهی خانواده‌ها با معلمان و مدارس است. هر پیمایش ملی در این مقیاس عظیم می‌تواند با تکیه بر ظرفیت آموزش و پرورش انجام شود. 

حمیدی خاطر نشان کرد: اجرای دو سالانه این طرح به ترسیم نیمرخ وضعیت توده بدنی کمک کرده و بازخوردهای خوبی داشته است. استقرار این طرح به سلامت جامعه کمک می‌کند و از بروز بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری خواهد کرد و باعث پیشگیری از صرف هزینه‌های درمان می‌شود. 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیریت وزن به زندگی فعال کودکان و نوجوانان کمک می‌کند. طرح بعدی ما افزایش توان حرکتی دانش‌آموزان است که امیدواریم بتوانیم آن را اجرایی و افزایش دهیم تا روند افزایش وزن را متوقف کنیم.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =