اتصال تمام مدارس شهری و ۹۰ درصد مدارس روستایی آذربایجان‌غربی به اینترنت پهن‌باند

مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌غربی گفت: تمام مدارس شهری و بیش از ۹۰ درصد مدارس روستایی استان به اینترنت پهن باند متصل هستند و تجهیزات اتصال و پهنای باند رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این ارتباط به تشریح وضعیت شبکه ارتباطی استان پرداخت و گفت:در خصوص پهنای باند ورودی استان مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر یک چهارم آن زیر بار است.

وی در خصوص دغدغه والدین برای برگزاری آزمون‌های مدارس و دانشگاه‌ها به صورت آنلاین گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد روستاهای استان آذربایجان‌غربی با وجود مشکلات در حوزه تامین تجهیزات ارتباطی از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

جلیلی نژاد افزود: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در آذربایجان‌غربی فراهم شده و در حال حاضر مصرف دیتای در استان به ۳ برابر رسیده است اما ما تمام تلاش خود را برای پایدار بودن شبکه در ایام امتحانات انجام می‌دهیم و شبکه به صورت لحظه‌ای در حال پایش است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تغییر سبک زندگی با شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه موظف به برقراری شبکه ملی اطلاعات تا ۸۰ درصد روستاهای استان است که تا به امروز بیش از تعهدات انجام شده است.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان‌غربی افزود: برنامه ما برای توسعه اینترنت پهن باند در استان تا ۱۰۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که با رفع موانع تامین تجهیزات وارداتی تلاش می کنیم تا پایان دولت محقق شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =