هیات‌های اجرایی و نظارت در بررسی صلاحیت‌ها بی‌طرف بودند

استاندار قزوین گفت: هیات‌های اجرایی و نظارت استان قزوین نشان دادند در بررسی صلاحیت‌ها بدون نگرش سیاسی وظیفه خود را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندارقزوین در شورای اداری استان، گفت: سال99 به لحاظ اعتبارات و شرایط اقتصادی و موضوع کرونا سال سختی بود و همه را دچار مشکل و سختی کرد.

او با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری با رویکرد اقتصادی نامگذاری شده است، افزود: سال گذشته همه به ویژه مسئولان حوزه های اقتصادی و فرمانداران با همکاری دادستانی و دستگاه قضایی تلاش کردند که موانع برای جهش اقتصادی در سطح استان برداشته شود و اقدامات خوبی به رغم شرایط سخت اقتصادی در حوزه کشاروزی، صنعتی و زیربنایی رقم خورد.

استاندار قزوین گفت: با توجه به شعار سال همه باید تلاش کنیم در حوزه های مرتبط با شعار سال قدم برداریم و برنامه ریزی جامعی برای تحقق شعار سال داشته باشیم.

جمالی پور خاطرنشان کرد: در این شرایط تحریم اقتصادی که سرمایه گذاران به عنوان سربازان و افسران جنگ اقتصادی برای اشتغال و تولید قدم بر می دارند همه یک تکلیف شرعی و اجتماعی برای حمایت از آنها داریم.

او گفت: باید همه ظرفیت ها را بسیج کنیم تا از فرصت سرمایه گذاری برای ارتقای شاخص اقتصادی در استان و بستر سازی برای اشتغال که از دغدغه های مهم کشور است استفاده کنیم و قزوین را به عنوان یک استان شاخص در امر اقتصادی، مانع زدایی و فراهم کردن فرصت سرمایه گذاری معرفی کنیم.

جمالی پور گفت: اگر همه در کنار همدیگر قرار بگیریم و درک مناسبی از شرایط داشته باشیم همراهی خواهیم کرد تا امسال از همه فرصت ها برای رشد و توسعه اقتصادی استان بهره گرفته شود.

او با اشاره به فرایند انتخابات در استان قزوین، گفت:  در آستانه انتخابات، همدلی و همزبانی که مهمترین مولفه ارتقای امنیت و خدمت شایسته به مردم است را باید در سطح جامعه جاری و ساری کنیم.

جمالی پور ادامه داد: هم اینک مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراها به اتمام رسیده و ثبت نام ریاست جمهوی هم به پایان رسیده است و از امروز وظیفه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت ها آغاز می شود.

استاندار قزوین گفت: ما به عنوان کارگزاران انتخابات یک وظیفه داریم و آن هم اعتماد و اطمینان سازی برای مردم است و مجموعه گروه های سیاسی و احزاب نیز وظیفه ایجاد شور و نشاط در جامعه برای برگزاری انتخابات را دارند.

او افزود: هیات های اجرایی و نظارت استان قزوین نشان دادند در بررسی صلاحیت ها بدون نگرش سیاسی وظیفه خود را انجام می دهند که جای تقدیر و تشکر دارد.

این مقام مسئول گفت: رسالت هیات های اجرایی و فرمانداران، بی طرفی در بررسی صلاحیت ها و رعایت حق مردم است و مبادا در این مسیر نگاه و منافع گروهی و جریانی غلبه کند.

او افزود: اگرچه تایید صلاحیت ها به بهترین نحو صورت گرفت ولی هیات های نظارت و اجرایی می توانستند بهتر عمل کنند تا شرایط بهتری فراهم شود و الان باید برای برگزاری انتخابات باشکوه تلاش کنیم.

جمالی پور اضافه کرد: همه دستگاه ها مکلف هستند برای برگزاری انتخابات به فرمانداری ها و بخشداری ها کمک کنند و امکانات خود را با رعایت قانون در اختیار آنها قرار دهند تا انتخابات در کمال صحت  و سلامت برگزار شود.

استاندارقزوین گفت: مدیران دولتی حق ندارند وارد فرایند انتخابات له یا علیه کاندیدی شوند و امکانات دستگاه های دولتی را در این مسیر برخلاف قانون به کار گیرند که با آنان برخورد می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =