۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
جزئیات ابتکارعمل مصر برای آتش‌بس در غزه

ایسنا نوشت: مدیر مرکز مطالعات استراتژیک مصر جزئیات ابتکارعمل کشورش با همکاری آمریکا و برخی کشورهای دیگر برای برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را فاش کرد.

به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، خالد عکاشه، مدیر مرکز اندیشه و مطالعات استراتژیک مصر در سخنانی درباره جزئیات میانجیگری مصر و آمریکا برای برقراری آتش‌بس میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: بندهای ابتکارعمل مصر در وهله اول بر آتش‌بس از سوی دو طرف و سپس کاهش شدت درگیری‌های نظامی در تمامی سطوح و در نهایت توقف تمامی اشکال خشونت در شهر قدس خلاصه می‌شود.

وی افزود: مصر این چشم‌انداز را دارد که موفقیت‌آمیز بودن این چند هدف؛ راه را برای صحبت درباره آتش‌بس بلند مدت و مطرح شدن راه حل سیاسی در مذاکرات هموار می‌کند.

این کارشناس مصری ادامه داد: این ابتکارعمل از حمایت بین‌المللی شامل مصر، اردن، فرانسه و آلمان برخوردار است و چهار نشست طی سال گذشته میلادی در پایتخت این کشورها با هدف پیش برد سیاسی این پرونده برگزار شد.

عکاشه همچنین گفت: پیشنهادات دیگری نیز در رابطه با احیای" نقش مؤثر" آمریکا پس از سر کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا وجود دارد که همه بر حل و فصل سیاسی این پرونده تاکید دارند.

وی تصریح کرد: پس از آنکه آمریکا متوجه اهمیت تلاش‌های مصر در این زمینه شد؛ اکنون تماس‌های خوبی میان قاهره و واشنگتن برقرار شده است.

نوار غزه از چند روز قبل شاهد تنشی نظامی است به این شکل که ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی و توپخانه‌ای شدیدی را علیه اهداف متعددی در این منطقه آغاز کرده و در مقابل گروه‌های فلسطینی در غزه نیز موشک‌های خود را به سمت شهرها و شهرک‌های اسرائیلی شلیک کردند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =