۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
حفظ و  احیاء  منابع ملی ضروری است

فرماندار الیگودرز گفت : حفظ،احیا و توسعه درست از مرتع و منابع ملی امری ضروری است .

به گزارش خبرآنلاین لرستان.ماشااله نعمتی  در ستاد بحران این شهرستان که با هدف پیشگیری و اطفا حریق در جنگلها و مراتع این شهرستان برگزار شد، بر اقدامات پیشگیرانه درخصوص آتش سوزی مراتع و اراضی ملی شهرستان تاکید کرد و افزود: در حوزه پیشگیری و اطفاء حریق  مراتع از ظرفیت بسیج، نیروهای بومی و محلی ، دهیاران، عشایر منطقه به بهترین شیوه ممکن استفاده شود.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی به منظور ارتقای سطح آگاهی عمومی و فرهنگ سازی پیشگیری ازحریق در مراتع می تواند موثر باشد.

   نعمتی افزود: اداره منابع طبیعی تجهیزات و امکانات خود را در بخش ها مستقر کنند.

 فرماندار خطاب به بخشداران تابعه گفت:  نسبت به خرید دستگاه دمنده اطفاء حریق از منابع دهیاری ها در مراکز بخش ها  اقدام نمایند.  

 فرماندار الیگودرز در پایان با تأکید بر لزوم پرهیز از آتش زدن مزارع پس از برداشت محصول، گفت: افرادی‌که اقدام به آتش‌سوزی در مزارع کنند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

زارع رییس منابع طبیعی الیگودرز نیز گفت: با توجه به اینکه  مراتع و جنگلهای این شهرستان  بیش از ۴۲۰ هزار هکتار و در مناطق صعب العبور  قرار دارد، کمبود نیرو، امکانات و خودرو از مهمترین مشکلات برای حفظ و حراست از این منابع در شهرستان الیگودرز است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =