مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده «مله گاله» فارس

فارس نوشت: مسوول کمیته بحران حفاظت محیط زیست فارس گفت: آتش سوزی که از عصر روز دوشنبه در منطقه حفاظت شده مله گاله آغاز شده بود، به طور کامل مهار شد.

کامران اسلاملو، اظهار داشت: آتش سوزی منطقه حفاظت شده ماله گاله که از عصر دوشنبه شروع شده بود، تا امروز صبح ساعت ۱۰ به صورت کامل خاموش شد اما این آتش با توجه به وزش شدید باد بارها از نو شعله ور شده و گروه های اعزامی مکررا اقدام به مهار آن کردند. 

وی در ادامه افزود: آتش در حال حاضر کاملا مهار شده است اما به دستور مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس تیم پایش همچنان در حال پایش منطقه بوده و تا فردا صبح این پایش ادامه خواهد یافت. 

اسلاملو اظهار داشت: با توجه به صعب العبور بودن و گستردگی و شرایط دشوار منطقه علاوه بر مامورین اداره کل، نیروهای منطقه حفاظت شده مله گاله، نیروهای محیط زیست شیراز و فیروزآباد، نیروهای پارک ملی بمو، محیط بانان ارژن، مردم محلی، تشکل های مردم نهاد و یگان زرهی ارتش برای اطفای آتش تلاش های بی وقفه ای کردند.

وی گفت: امکانات آتش کوب، کوله پشتی حمل آب (فلاسک بک)، خودرو آتش نشانی ، بیل و دمنده برای خاموش کردن آتش در اختیار گروه‌های اعزامی قرار داشت.اما از صبح امروز با حضور ارزشمند تشکل های مردم نهاد  و همچنین یاری رسانی جوامع محلی آتش سوزی با سرعت بیشتری مهار شد.

او اذعان داشت: این منطقه از پوشش گیاهی غنی برخوردار است و در این آتش سوزی گونه های علفی ،بوته ای یکساله ،چند ساله و درختچه ای صدمه دیدند، اما به پوشش درختی آسیبی نرسید.

اسلاملو گفت: آتش سوزی از سه نقطه مختلف شروع شده بود که فاصله هوایی بسیار زیادی داشتند و این نکته احتمال عمدی بودن و دخالت عامل انسانی را افزایش می‌دهد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =