۱ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
آمار خارق العاده سیدجلال در آستانه ۴۰ سالگی

ورزش سه نوشت: برای کمتر بازیکنی حتی در تاریخ فوتبال جهان نیز اتفاق افتاده تا در ۴۰ سالگی با توانی مناسب برای دستیابی به موفقیت بجنگد اما سیدجلال حسینی این مهم را همچنان دنبال می‌کند.

کمتر بازیکنی در تاریخ فوتبال ایران می‌توان یاد کرد که طی ۱۸ سال زندگی حرفه‌ای خود با کمترین نزول توانسته نمایشی درخشان از خود به جا بگذارد.

سیدجلال حسینی که از سال ۲۰۰۳ در تیم امید ایران و بعد از آن ملوان درخشش را استارت زده، طی این سال‌ها در ترکیب تیم‌های سایپا، سپاهان، نفت تهران، پرسپولیس، الاهلی قطر و در نهایت تیم ملی روندی یکسان را دنبال کرده است و شاید کمی عجیب و البته دور از انتظار باشد که اکنون در در فاصله تنها ۸ماه تا عبور از دهه چهارم زندگی قرار دارد، توانسته به مهره‌ای تاثیرگذار و محبوبیتی قابل توجه بین هواداران این تیم دست یابد.

سیدجلال که اکنون ۳ سال از خداحافظی ناخواسته‌اش از تیم ملی گذشته، شاید از این حیث اگر بخواهیم خوشبینانه به قضیه نگاه کنیم یک اتفاق مثبت را پشت سر گذاشته باشد. دوری از فشار بیشتر در اردوهای تیم ملی باعث شده تا عمر حرفه‌ای او در فوتبال باشگاهی افزایش یابد و بر این اساس شاهد این هستیم که در ۳۹ سالگی نیز به مهره‌ای غیرقابل گذشت در ترکیب تیمش تبدیل شده است.

کاپیتان پرسپولیس در دوره حضور در تیم ملی و به واسطه فشار بازی‌ها در برخی از مقاطع فصل به دلیل مصدومیت ناشی از این موضوع، دیدارهای حساسی را از دست داده بود که شاید مهمترین آن را بتوان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۱۷ دانست. با این حال او علیرغم فشار بازی‌های داخلی و آسیایی تیمش، در کنار مساله کمبود بازیکن در فاز دفاعی اما همچنان توانسته با عبور از مصدومیت‌های جزیی، یکی از فعال‌ترین بازیکنان این تیم در فصل بیستم لقب گیرد.

مدافع سرخ‌ها در این فصل در از ۲۲ دیداری که پرسپولیس پشت سر گذاشته، تنها در یک بازی غیبت داشته است. او در دیدار مقابل آلومینیوم اراک به واسطه مصدومیت نتوانست تیمش را همراهی کند و البته این در حالی بود که علیرغم این موضوع در سفر به اراک در کنار این تیم حضور داشت تا در صورت صلاحدید کادرفنی بتواند در ترکیب حاضر شود.

او در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا نیز تنها در یک بازی (بازی برگشت با الریان) با صلاحدید کادرفنی از ترکیب خارج شد. مدافع میانی و کاپیتان سرخ‌ها در جام حذفی و در دو دیداری که این تیم برابر مس نوین کرمان و شاهین بندرعامری پشت سر گذاشته، هر دو بازی را به صورت فیکس حضور داشته است.

آمار خارق العاده سیدجلال در آستانه ۴۰ سالگی

رهبر سرخ‌ها بر این اساس طی فصل ۳۹۴ دقیقه در لیگ قهرمانان آسیا، ۱۸۰ دقیقه در جام حذفی و ۱۸۸۸ دقیقه در لیگ برتر برای این تیم به میدان رفته است. او در یکی از بهترین فصول تهاجمی خود توانسته تا به اینجای لیگ ۴ گل نیز در لیگ برتر و دو گل در لیگ قهرمانان به نام خود کرده تا آماری خیره‌کننده و رشک برانگیز را در آخرین دهه از ۴۰ سالگی‌ را به نام خود کند. نکته جالب توجه دیگر در خصوص آمار این بازیکن می‌تواند به تنها یک کارت زرد در این فصل برای وی یاد کرد که نشان از تکیه فوق العاده به تجربیات او طی این دوران می‌دهد.

برای مقایسه ثبات این بازیکن می‌توان به دیگر زوج ثابت دفاعی او طی همین مدت اشاره کرد؛ کنعانی زادگان در این فصل در ۱۷ بازی برای این تیم در لیگ برتر به میدان رفته و در یک بازی جام حذفی و یک دیدار جام حذفی نیز غایب بوده است. برای اینکه عملکرد باثبات سیدجلال حسینی را بیشتر ارزش‌گذاری کنیم باید این نکته را در نظر گرفت که سیاوش یزدانی (۱۰ بازی در لیگ برتر، ۶ بازی در آسیا)، محمد مرادمند (۱۷ بازی در لیگ برتر و ۴ بازی در آسیا) و عارف غلامی (۱۴ بازی لیگ برتر و ۴ بازی آسیا) را به عنوان مدافعان اصلی استقلال در این فصل به نام خود کرده‌اند. در سپاهان نیز عزت پورقاز (۱۳ بازی لیگ برتر طی ۲۳ دیدار این تیم)، محمد نژادمهدی (۱۶ بازی) و گئورک ولسیانی (۱۵ بازی) را در این فصل پشت سر گذاشته‌اند و در لیگ قهرمانان نیز حضور نداشته‌اند.

سیدجلال حسینی که یک فصل دیگر از قرارداد با پرسپولیس باقی‌مانده شاید در بدترین حالت در فصل آینده با نیمی از آمار کنونی نیز بتواند در جمع برترین‌های تیم خود و لیگ بیست و یکم حاضر شود. مدافعی که با شعار "هر روز به تمرین فردا فکر می‌کنم" نشان داده سن و سال هیچ معنایی ندارد اگر با انگیزه و هدف وارد میدان شوید.

کاپیتان پرسپولیس طی سالیان اخیر همواره از کار و نقشی که در آن قرار گرفته لذت برده و در تلاش برای این بوده تا در پایان یک ماراتن به حس لذت بردن از آن اتفاق دست یابد. موضوعی که باعث شده او اکنون با دستیابی به هشت عنوان قهرمانی تنها در لیگ برتر، پرافتخارترین بازیکنان تاریخ این رقابت‌ها لقب گیرد و البته همچنان به پررونق‌تر کردن موزه شخصی خود تمرکز کرده است.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =