بهمنی: بسیاری از ترانه‌های امروز، معلوم نیست چه می‌خواهند بگویند

محمدعلی بهمنی، شاعر و غزل‌سرای نامی کشورمان، تاکید کرد ترانه‌های کنونی در عرصه موسیقی، مقداری فضای ادبی حال حاضر را تخریب کرده‌اند و حتی بسیاری از آن‌ها معلوم نیست چه می‌خواهند بگویند و چه مفهومی را برسانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، به دیدار محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرای نامی کشورمان رفت و لوح تقدیری را تقدیم او کرد.

بهمنی که چندی پیش، تحت جراحی عمل قلب قرار گرفت، در این‌باره توضیح داد: «درباره جراحی من، چند پزشک با هم مشورت کردند و پس از انجام بررسی‌های لازم، تصمیم گرفتند که جراحی صورت بگیرد و درنهای،  عمل خیلی راضی کننده و خوب پیش رفت.»

این شاعر، درباره وضعیت ترانه‌سرایی در موسیقی امروز ایران گفت: «شاعران خوبی داریم، منتها ترانه‌های کنونی مقداری فضای ادبی حال حاضر را تخریب کرده‌اند و الان شرکت‌های تولید موسیقی بسیاری وجود دارند که هرکدام، خطی مشی خود را دارند. متاسفانه حتی بسیاری از ترانه‌ها معلوم نیست چه می‌خواهند بگویند و چه مفهومی را برسانند. متاسفانه این ماجرا که به بسیاری از این ترانه‌ها مجوز داده می‌شود، ظلمی به خود وزارت ارشاد است.»

محمدعلی بهمنی، بیست و هفتم فروردین سال ۱۳۲۱، در دزفول متولد شد. وی در سال ۱۳۴۵ به همکاری با رادیو مشغول شد، ولی پس از چندی به کار چاپخانه و انتشارات روی آورد. او  در سال ۱۳۷۸، به عنوان غزل‌سرای نمونه کشور و در سال ۱۳۸۵ نیز به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار شعر معرفی شد.

بهمنی، نخستین مجموعه شعر خود را پیش از ۳۰ سالگی و با عنوان «باغ لال» منتشر کرد و پس از آن هم آثار دیگری را مانند «در بی وزنی»، «در فصل عطسه‌های پیاپی»، «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود»، «این خانه واژه‌های نسوزی دارد»، «شاعر شنیدنی است»، «خیال که خیس نمی‌شود»، «نیستان» و «من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم» را چاپ و منتشر کرد.

بهمنی: بسیاری از ترانه‌های امروز، معلوم نیست چه می‌خواهند بگویند

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1517078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =