محمدعلی بهمنی غزل‌سرای با سابقه و عضو شورای شعر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ضعف معنایی و ادبی ترانه‌های موسیقی پاپ انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی بهمنی با اشاره به اینکه آثار بسیار ضعیفی برای تصویب به شورای شعر دفتر موسیقی می‌رسد، گفت: «در اکثر اشعاررسیده، تفکری پشت آن‌ها نیست و اکثر شاعران این آثار با وزن و قافیه نیز آشنایی ندارند.»


این شاعر با اعلام خبر تشکیل کانون شعر و ترانه در دفتر موسیقی، آن را مرجعی برای رفع ضعف‌های ترانه سرایان جوان دانست و افزود: «بعد از آنکه شعری مردود اعلام می‌شود یا اصلاحیه می‌خورد، ترانه‌سرای آن باید دلیلش را بداند و جایی باشد تا بتواند کارش را بهبود بخشد.»


بهمنی که تندیس خورشید مهر را به عنوان بر‌ترین غزل‌سرای ایران دریافت کرده، در گفت‌وگو با روابط عمومی دفتر موسیقی ادامه داد: «البته در بین همین عزیزان کسانی هستند که نگاهی نو در کار‌هایشان دیده می‌شود که البته به دلیل‌‌ همان ضعف در وزن و قافیه نمی‌توانند آن نگاه را انعکاس دهند. یکی ازکارهای کانون این است که این ضعف رابرطرف کند.»


خالق کتاب «در بی‌وزنی» درمورد وظایف این کانون اظهار داشت: «به باور من وظیفه اصلی این کانون هنگامی که بااین عزیزان روبرو شویم، مشخص می‌شود. هرچند تشکیل کلاس‌هایی به عنوان کارگاه وزن شعر، گفتمان، همفکری و... برای ترانه‌سرایان جوان را می‌توان از حالا پیش‌بینی کرد.»

58245
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    5 0
    البته فکر می کنم انتقاد استاد بهمنی بیشتر مربوط به موسیقی پاپ می شود
  • بدون نام IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    1 1
    ترانه سراهایی که در دهه های 40 و 50 شعر آهنگ های موسیقی های پاپ را می سرودند، دیگر تکرار نشدند. از جمله خود آقای بهمنی
  • بدون نام US ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 1
    خیلی چیزهای دیگر هم در دیگر هنرها این روزها معنایش را از دست داده است
  • شروين IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    0 1
    ولي به نظر شخصي من آهنگ هاي پاپ به خصوص رپ خيلي قشنگه.... گفتم اين نظر شخصيمه... وگرنه خود آقاي بهمني که يکي از بزرگان شعره.