فوتبال زشت!

دربی پایتخت با حواشی و درگیری بازیکنان دو تیم به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دربی ۹۵ با پیروزی پرسپولیس به پایان رسید اما چیزی که همچنان ادامه دارد حواشی آن بازی است. بازیکنان دو تیم در دقایق آخر بازی با یکدیگر درگیر شدند و به زد و خورد پرداختند. عصر دیروز هم کمیته انضباطی رای خود را در باره این بازی صادر کرد و فرشاد فرجی مدافع پرسپولیس و بهزاد غلامپور مربی دروازه بان‌های استقلال هر کدام دو جلسه محروم شدند. اما ریشه این درگیری‌ها چیست؟ آیا تیم ها و بازیکنان تحمل شکست را ندارند؟ به سراغ چند بازیکن قدیمی سرخابی ها رفتیم و با آنها درباره ریشه درگیری در دربی صحبت کردیم که در ادامه می خوانید:

پرویز برومند گلر اسبق استقلال که در جنجالی ترین دربی درون دروازه استقلال حضور داشت و خودش شروع کننده درگیری با بازیکنان پرسپولیس بود درباره دربی ۹۵ و درگیری بازیکنان گفت: در این درگیری‌ها پرسپولیسی‌ها هیچ تقصیری نداشتند. آنها محق بودند که در اعتراض به تکل خشن نادری اعتراض کنند ولی بچه‌های استقلال مثل کسانی که منتظر بهانه بودند، رفتند و با شلوغ کاری خودشان را مقصر اندر مقصر جلوه دادند. نکته دیگر اینکه این اصلا دعوا نبود بلکه لوس بازی بود. در واقع همه داشتند ژست دعوا را می‌گرفتند و ادایش را درمی‌آوردند. زمان ما وقتی دعوا می‌شد اوضاع زمین تا آسمان فرق می‌کرد. همه واقعاً همدیگر را می‌زدند ولی آن روز همه دنبال لوس بازی بودند.

او درباره ریشه این درگیری ها می گوید: بازیکنان تمرکز لازم را ندارند. باخت مقابل ذوب آهن فشار را روی بازیکنان استقلال بیشتر کرده بود و هرطوری شده می خواستند دربی را پیروز شوند. وقتی هم به لحظات آخر بازی نزدیک شدیم بازیکنان استقلال عصبی تر شدند و درگیری ها به وجود آمد. کادرفنی باید بازیکنان را از لحاظ ذهنی آماده کنند تا لحظه آخر تمام فکرشان بازی باشد. این روزها فضای مجازی و ارتباط نزدیک هواداران با بازیکنان باعث شده تا آنها بیشتر از قبل مورد حمله هوادران قرار بگیرند. البته در زمان ما هم اگر دربی را می باختیم تا یک هفته نمی توانستیم از خانه خارج شویم اما الان وضعیت فرق کرده است.

فوتبال زشت!

ویحد قلیچ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس هم درباره درگیری بازیکنان دو تیم گفت: نمی‌دانم استقلالی‌ها دنبال چه چیزی هستند. بازی را باختند و باید به فکر ترمیم نقاط ضعف خودشان باشند و تیمشان را درست کنند نه اینکه به همه حمله کنند. آن‌ها دنبال این هستند که فضا را مسموم کنند تا هوادارانشان باخت در دربی را فراموش کنند و یقه کادر فنی و مدیریت را نگیرند. وگرنه نمی‌دانم دلیل این شلوغ کاری‌ها چیست؟

او درباره ریشه این دریگری ها می گوید: اواخر بازی ناگهان حمله کردند و فضای دربی را متشنج کردند که اصلا کار خوبی نبود. مرد باشید و باخت را قبول کنید. تیم برنده که اصلا نیازی به دعوا ندارد. آن‌ها باختند و نمی‌خواهند قبول کنند شکست خوردند و شانسی برای قهرمانی ندارند. من نمی‌دانم آدمی‌مثل غلامپور وسط دعوا بین بازیکنان چه می‌خواهد. نمی‌دانم اصلا به او چه ربطی دارد که داخل زمین می‌شود و با مشت به صورت بازیکن ما می‌زند. قبلا تیمشان گل می‌زد رو سر مربیان می‌پرید حالا  که تیمش نتوانسته گل بزند به بازیکن ما حمله کرد.

فوتبال زشت!

بهروز رهبری فرد مدافع دهه هفتاد پرسپولیس درباره درگیری بازیکنان در دربی می گوید: دربی بدون درگیری نمی شود. هوادران فوتبال دربی را برای کل کل و درگیری هایش تماشا می کنند. بالاخره دربی باید یک فرقی با بازی‌های دیگر داشته باشد. باید بتوانی بعد از بازی تا یک‌ماه درموردش حرف بزنی. الان درمورد دربی چه می‌توان گفت؟ چه هیجانی در این بازی هست که بخواهی درموردش حرف بزنی؟ بازی که تمام می‌شود همه آن را از یاد می‌برند دقیقا به چه درد می‌خورد. جنجال باید جزئی از دربی باشد. در چند دهه پیش بازیکنانی همچون قلعه نویی، محرمی، عابدزاده، بیانی و ... در دربی بازی می کردند و حساسیت ها خیلی زیاد بود و باعث درگیری می شد. دربی سال ۷۳ بود که محرمی و قلعه‌نویی با هم درگیر شدند. بعد هم مردم ریختند وسط زمین یکی از جنجالی ترین دربی ها بود. یکی دیگر هم  آن بازی که هاشمی‌نسب به ما گل زد. به نظرم آن بازی خیلی جذاب بود. آن بازی همه چیز داشت. هاشمی نسب که تازه جدا شده بود گلزنی کرد، پنالتی داشت و درگیری. دربی باید اینجوری باشد. هنوز هم پس از 21 سال مردم از آن بازی حرف می زنند. اما کسی یادش می آید دربی قبلی چه اتفاقی رخ داده؟

بیشتر بخوانید:

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1517106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =