افشاگری درباره ماجرای برکناری ایوویچ از تیم‌ملی

علی لطیفی، پیشکسوت استقلالی گفت: اصولا داورها نه اینکه بگویم پول گرفتند اما خواه ناخواه به سمت تیم‌های قدرتمند از نظر مالی گرایش پیدا می‌کنند.

سپهر ستاری: علی لطیفی یکی از مهم‌ترین نفرات استقلالِ قدرتمند اواخر دهه 70 است؛ تیمی که حتی به فینال آسیا هم رسید اما در آخرین گام کم آورد. او در تیم ملی خاطره‌ساز 98 هم حضور داشت و خودش معتقد است اگر ایویچ در تیم می‌ماند به او بیشتر بازی می‌رسید و شاید مثل بسیاری از ستارگان آن زمان می‌توانست راهی اروپا شود. لطیفی در مصاحبه با خبرآنلاین خاطره‌بازی جالبی با عکس‌های قدیمی‌اش داشت که در ادامه می‌خوانید:

افشاگری درباره ماجرای برکناری ایوویچ از تیم‌ملی

این عکس در کرمان است. حقیقتا ما با چوکا به لطف خدا و غیرت بچه‌ها یک تیم کاملا ناامید را به یک تیم بسیار خوب تبدیل کردیم ولی به نظرم داوری‌ها خیلی به چوکا آسیب زد. اصولا داورها نه اینکه بگویم پول گرفتند اما خواه ناخواه به سمت تیم‌های قدرتمند از نظر مالی گرایش پیدا می‌کنند. اینجا تکل صد درصد را باید کارت قرمز می‌داد ولی اصلا خطا هم نگرفت و اعتراضم به داوری است.

افشاگری درباره ماجرای برکناری ایوویچ از تیم‌ملی

اینجا من و فرهاد مجیدی و یوسف خسروی هستیم زمانی که جوانان بهمن بودیم و من هم کاپیتان تیم بودم. یوسف خسروی بچه اردبیل بود و تیم ملی جوانان هم با من بود. من و فرهاد به دوقلوها معروف بودیم و فرهاد در خانه ما بزرگ شده و من هم حتی بیشتر در خانه آن‌ها و در کنار پدر بزرگوارش که رحمتش کند و مادر و خانواده‌اش بودم. این عکس در باشگاه بهمن روبه‌روی امجدیه است. فرهاد هم لباس برزیل را پوشیده چون آن موقع مثل الآن نبود که تیم یکدست باشد. هرکسی یک لباس خوشگل پیدا می‌کرد، می‌پوشید و پز می‌داد. یکدست بودن خیلی مد نبود! پارسال فرهاد درباره فرزاد به من زنگ زد و من چند روز قبلش درباره ساختار دفاعی ضعیف استقلال به او پیام دادم و گفتم:«فرهاد جان! تعارف که نداریم فوتبال حافظه ندارد. این‌که الآن با تیم صعود کردی با دوتا باخت عوض می‌شود و اگر می‌خواهی تیم موفق شود باید مشکلات ساختار دفاعی تیمت را حل کنی.»

افشاگری درباره ماجرای برکناری ایوویچ از تیم‌ملی

این عکس با آقای سیدحسین خمینی و خدا رحمت کند مجید نائینی است. با مجید نائینی سالگرد امام خمینی به بهشت زهرا رفتیم. حمید استیلی و بهنام ابوالقاسمپور هم بودند. پسرش و خودش خیلی به شدت استقلالی هستند و پدر بزرگوارشان هم پرسپولیسی بودند.

افشاگری درباره ماجرای برکناری ایوویچ از تیم‌ملی

اینجا با نانت فرانسه بازی داریم که در مسابقات دوستانه‌ای بود که دقیقا به ساعت تحویل سال خورد. یادم است سیروس دین‌محمدی در این بازی دو شوت زد و اولین بار هم در سال تحویل مستقیم تصاویر رختکن پخش شد. آقای آصفی که بعدها سخنگوی وزارت امور خارجه شد آن موقع سفیر ایران در فرانسه بود که برای اولین بار رختکن را نشان دادند که خدابیامرز مهرداد میناوند داشت نماز می‌خواند که بعد هم کلی برای مهرداد مشکل درست شد!

افشاگری درباره ماجرای برکناری ایوویچ از تیم‌ملی

آقای امیر عابدینی که خیلی به لحاظ مدیریتی قبولش دارم عنوان کرد که این تیم استقلال در سال‌های 77، 78 و 79 یکی از بهترین تیم‌های تاریخ استقلال بود. البته تعدادی از نفرات هم در عکس نیستند؛ مثلا پرویز برومند، رضا حسن‌زاده، جواد زرینچه نیستند. این عکس سال 1378 است.

افشاگری درباره ماجرای برکناری ایوویچ از تیم‌ملی

این بازی با تیم ملی جامائیکا است که ایویچ سرمربی تیم ملی شده بود. جام اکو بود که قهرمان شدیم. لهسنان هم در این مسابقات بود. من در جام جهانی هم حضور داشتم و ایویچ در کانال ZDF آلمان که فیلمش را هم دارم گفت که من یکی از پدیده‌های فوتبال ایران را کشف کرده‌ام و یقین بدانید در جام جهانی پدیده خواهد شد. خیلی از من تعریف و تمجید کرده بود و روی حساب حرف ایویچ از همین کانال آمدند از زندگی من فیلم هم گرفتند. با این حال وقتی آقای ایویچ رفت آقاجلال آمد و با این‌که بسیار هم خوش اخلاق بود اما از فوتبال ایران دور بود. واقعیتش این است که در سیستم مدیریتی‌اش خیلی مشکل داشت. هرکسی معترض می‌شد آقاجلال جرات نمی‌کرد نگاهش کند و سیستم مدیریتی‌اش خیلی ضعیف بود ولی آدم خوبی بود.

افشاگری درباره ماجرای برکناری ایوویچ از تیم‌ملی

من و علی خب هر دو همشهری و اهل اردبیل هستیم. اینجا یادم است باهم و به اتفاق افشین پیروانی، حمید استیلی، مهرداد میناوند، محمد دایی و یکی دو نفر از دوستانشان بودیم که محمد داشت از زندگی علی عکس می‌گرفت. بعد از بازی با آلمان است و تیم حذف شده و پس از دو ماه در اردو خیلی هم خسته بودیم. من اعتقاد دارم آن تیم به راحتی می‌توانست به دور بعدی صعود کند. ایویچ شش ماه قبل از مسابقات گفت شما می‌گویید ما جام جهانی رفته‌ایم. من به شما نشان دهم چگونه به جام جهانی رفته‌اید. با یک پاس 9 بازیکن ما از بازی خارج می‌شدند و اصلا این چیزها را بلد نبودیم. گفت یقین بدانید در جام جهانی می‌توانیم بازی‌ها را ببریم. نوع گل خوردن ما از آلمان و یوگسلاوی را گفت. این آدم این چیزها را دیده است. آقاجلال هم براساس تفکرات ایویچ کار کرد. یادم است ایویچ از توی فرودگاه می‌گفت ژنرال می‌خواهد زیرآب من را بزند و من را بردارد. منظورش از ژنرال تیمسار نوآموز بود. تیمسار با آقاجلال دوست بودند و مشاور و معاون آقای صفایی فراهانی هم بودند. آقای صفایی به شدت مدیر توانمندی بود ولی فوتبالی نبود. علیه ایویچ توطئه کردند. بازی رم البته توطئه و کم‌کاری بازیکنان نبود. ما روز آن بازی تازه بدنسازی‌مان تمام شد. ایویچ گفت من با تیم‌های سخت گذاشتم که بدن نیاز به فشار دارد که ول کند. بدنسازی وحشتناکی بود که به اعتقاد من بهترین بدنسازی تاریخ ورزش ماست. ابتدا در بروجرد و بعد به ایتالیا رفتیم. ایویچ گفت این کار را کردم که بدن ول کند و ممکن است 20 گل بخورید! اصلا نگران این نبود. بازیکنان کم‌کاری نکردند و بدن‌ها سنگین بود. البته یک سری بازیکنان شاید از رفتن ایویچ سود کردند اما امثال من که ایویچ به ما اعتقاد داشت خب خیلی ضرر کردیم.

بیشتر بخوانید:

عکسی که خاطره‌تان را زنده می‌کند!

دیاباته برای مصدومیتش سند رو کرد!/عکس

حمله دوباره علی کریمی به فدراسیون عزیزی خادم/عکس 

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1517380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =