گفت وگو با حسین دهقان، کاندیدای ریاست جمهوری پیرامون چرایی عدم رشدیافتگی صنعت در ایران

فرصتِ انتخابات، فرصتی برای صحبت کردن دربارۀ مسایل مهم و زیربنایی کشور است.

باید کوشید که سوالات روشن و مشخصی را از هر کاندیدا پرسید تا دیدگاهها و برنامه های افراد، قابل رویت شود. این سوالات (و پاسخ به آنها) می تواند الزاما به این انتخابات (و این مقطع زمانی) منحصر نباشد. با همراهی دوستان همدل و قدیم، این فرصت فراهم شد تا گفتگویی با آقای حسین دهقان شکل بگیرد که در این گفت وگوها از آقای دهقان سوالات زیر را پرسیدم.

پرسیدم:
را موشکِ نقطه زن ایرانی داریم ولی هیچ بِرند محصول/کالای ایرانی در عرصۀ بین المللی نداریم؟

پرسیدم:
یا اگر آپارات به اندازه یوتیوب شود تحملش را داریم؟ اگر برندِ شیرین عسل به قد و قواره Nestlé برسد تحملش می کنیم؟

پرسیدم:
چرا "مپنا" در بحث صنایع نیروگاه موفق شد ولی هیچ «مپنایِ کاملا خصوصی» در ایران شکل نگرفته؟
چرا امثال مهندس موسی رفان در مپنای دولتی موفق هستند و شانه به شانه زیمنس می زنند ولی در بخش خصوصی خیر؟


پرسیدم:
دیدگاه شما دربارۀ ایرانیان خارج از کشور، چگونه است؟ بهرۀ امروزِ کشور ما از آن میزان توانمندیِ خارج از مرزها، چه مقدار است؟!

پرسیدم:
شما در صنایع نظامی تجربه داشته اید، ولی صنعتِ خودروی داخلی در وضعی است که هم استفاده کننده و هم تولید کننده(!) ، ناراضی اند و گلایمند. چه باید کرد؟

پرسیدم:
انتظار شما از رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد چیست؟ آیا معاون اولِ اقتصاددان انتخاب می کنید؟!

پرسیدم:
آیا تعبیر رضا امیرخانی درباره مدیرِ دو،لَتی و مدیر سه،لَتی در نفحاتِ نفت را قبول دارید؟

 موشک نقطه‌زن و غیبت برند بین‌المللی ایرانی

گفت وگوی دکتر حسین دهقان و دکتر محمدرضا اسلامی پژوهشگر توسعه پیرامون چرایی عدم رشدیافتگی صنعت در ایران.  این گفتگو را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

کد خبر 1517411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =