تامین نیازهای تفریحی ورزشی گردشگری یزد در کاریزبوم

مدیرعامل مجموعه کوثر یزد با بیان اینکه این موسسه با هدف تامین منابع مالی انتقال آب به استان در سال ۷۲ تاسیس شده است گفت: پروژه‌هایی نظیر احداث تصفیه خانه تکمیلی ایستگاه گاز، بوستان مجهز و مسیر دو کیلومتری تفریحی ورزشی در کاریزبوم در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد مجید نصیری با بیان اینکه موسسه کوثر یزد در سال ۱۳۷۲ و با هدف تامین منابع مالی انتقال آب به استان تاسیس شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین و مهمترین موضوعی که به تاسیس این موسسه منجر شد پروژه خط اول انتقال آب از کوهرنگ به یزد بود که حدود ۳۰ درصد از منابع مالی این پروژه را  تامین کرد.

 وی به پروژه های متعددی که پس از خط انتقال آب کوهرنگ در دستور کار موسسه کوثر قرارگرفت اشاره و عنوان کرد: با پیگیری موسسه کوثر مجوز برداشت آب از دریای عمان به میزان ۲۵۰ میلیون متر مکعب از وزارت نیرو گرفته شد که کارهای مطالعاتی این پروژه بزرگ موسسه کوثر هم اکنون به پایان رسیده است.

نصیری به پیگیری‌های موسسه کوثر در زمینه انتقال آب از سد خرسان اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز از وظایف وزارت نیرو است چرا که جزو آب شرب مردم محسوب می‌شود ولی موسسه‌کوثر پیشنهاداتی را برای اجرایی شدن و تامین منابع مالی پروژه داشته است تا بتواند در آینده مثمر ثمر باشد.

وی احداث تصفیه خانه تکمیلی توسط موسسه کوثر را در راستای حل معضل آب و هوای شهرهای زارچ و شاهدیه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: موسسه کوثر با احداث این تصفیه خانه تکمیلی این امکان را به وجود آورده است تا مجدداً آب موجود در برکه های حوالی زارچ و شاهدیه را تصفیه و خروجی آن را در صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار دهد.

مدیرعامل موسسه کوثر با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه احداث مخزن متعادل ساز با سرمایه گذاری موسسه کوثر و مشارکت شرکت مس مهدی آباد بیان کرد: با این ساخت این مخزن این امکان به وجود می‌آید تا بتوانیم ۲۵۰ میلیون لیتر در ثانیه آب را تصفیه و در اختیار صنعت و کشاورزی قرار دهیم که می تواند گام موثری در جهت حذف آلودگی‌های مختلف از منطقه باشد.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود مجتمع کاریزبوم یزد محلی برای دپوی نخاله‌های ساختمانی و پسابهای صنعتی باشد گفت: در آینده زمینی به وسعت دو هزار هکتار و در سه فاز در اختیار مجتمع کوثر قرار خواهد گرفت که فاز اول این پروژه در زمینی به وسعت ۷۶۰ هکتار است و عملیات زیرساخت آن تقریبا به اتمام رسیده و شامل ۸ پردیس ورزشی، تندرستی، تجاری، تفریحی، توریستی باغ ویلایی و فرهنگی است.

مجید نصیری عملکرد مجموعه کوثر در بحث فروش پردیس باغ ویلایی را بسیار خوب دانست و گفت: استقبال از مزایده های فروش زمین‌های باغ ویلایی کاریزبوم نشان می دهد شهروندان این مجتمع را برای سرمایه گذاری و تفریح مناسب می‌دانند.

 وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه انتقال گاز به کاریزبوم توضیح داد: مطالعات ایستگاه گاز برای کل مجموعه انجام شده است ولی انشعابات گاز را برای بخش های سرمایه گذاری خواهیم داشت. پروژه هتل و مجموعه رستوران و سالن اجتماعات کاریزبوم هم که آیین کلنگ زنی آن برگزار شد محلی برای استفاده عموم مردم یزد است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.

نصیری از احداث یک مسیر تفریحی در کنار مسیل سیلاب واقع در پروژه کاریزبوم به طول ۲ کیلومتر اشاره کرد و افزود: در کاریزبوم حدود ۸ کیلومتر مسیر سیل بند قرار دارد که به شکل رودخانه ای است و کف این رودخانه از مصالح مرغوب و موزاییک استفاده شده و فضای بسیار مناسبی برای ورزش هایی مثل اسکی و چرخه سواری و پیاده روی است.

وی از احداث یک پارک در مجاورت مجتمع کاریز بوم با وسعت ۳۰ هکتار با مشارکت موسسه کوثر و منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: ۳۰ هزار اصله درختکاری در این پارک انجام شده و امیدوار هستیم در آینده با کمک برخی از صنایع، شهرداری، اداره کل منابع طبیعی و موسسه کوثر فضای تفریحی خوبی برای مردم شهر یزد باشد.

مدیرعامل مجموعه کوثر یزد از احداث بوستانی به عنوان پارک خبرنگار در مجتمع کاریز بوم خبر داد و گفت: با توجه به تجهیز این پارک محل مناسبی برای برنامه ها و مراسم های گوناگون اصحاب رسانه خواهد شد. امیدوار هستیم تا عملیات اجرای این پارک در سال ۱۴۰۰ آغاز شود.

وی با اشاره به امکانات بسیار مناسب و قیمت معقول زمینه های کاریزبوم تصریح کرد: از نظر فنی زمین‌های کاریزبوم با توجه به امکاناتی نظیر آب شرب و کشاورزی و آسفالت و سنگ جدول معابر و با این کیفیت بالا و مصالح مرغوب، کاملاً معقولانه است به طوری که می توان ادعا کرد در هیچ کجای شهر یزد نمی توان با این قیمت و کیفیت امکانات زمین خریداری کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1517549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =