مهم ترین و ساده ترین راهکار برای گذر از پیک بار تابستان مصرف به اندازه انرژی الکتریکی است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در گفت و گو با برنامه رادیویی صبح بخیر قومس گفت: مهم ترین، ساده ترین و کوتاه ترین راه حل برای گذر موفق از پیک بار تابستان، مصرف بهینه و به اندازه ی انرژی الکتریکی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان سیدمحمد موسوی زاده با بیان این که مشارکت و اقدامات عملی مردم در راستای برنامه های مدیریت مصرف در ماه های گرم سال از اهمیت وافری برخوردار است افزود: طی ۵۰ سال اخیر، خشکسالی به این گونه را تجربه ننموده ایم و به همین خاطر، رعایت موضوعات مربوط به مدیریت مصرف برق اهمیت ویژه ای دارد.

وی با اشاره به این که عمده مصارف برق در تابستان، صرف سرمایش و روشنایی می شود اظهار داشت: موثرترین اقدام توسط مشترکان، تنظیم ترموستات کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد و بالاتر و همچنین استفاده از دور کند کولرهای آبی است.

وی تصریح کرد: راهکاری دیگر برای مدیریت مصرف، عدم به کارگیری لوازم پرمصرف برقی در ساعات اوج بار بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۸ بعدازظهر می باشد و توصیه می گردد استفاده از وسایل پرمصرف به ساعات پایانی شب، اوایل صبح و روزهای تعطیل موکول شود.

موسوی زاده با عنوان این که در سال گذشته رشد مصرف برق استان کمتر از دو درصد بوده یادآور شد: این در حالی است که رشد بلندمدت مصرف برق استان حدود شش درصد است که با مشارکت همگانی و کم نظیر مشترکین، کمترین میزان رشد را تجربه نموده و امیدواریم با همکاری شایسته مشترکان استان، بتوانیم در عبور از اوج بار ماه های گرم سال جاری هم موفق باشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1517615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =