جنگ قهرمانی و بقا

حساسیت بازی‌های لیگ برتر هر هفته بیشتر از قبل می‌شود و تیم‌ها برای قهرمانی، کسب سهمیه آسیایی و بقا می‌جنگند.

زاوش محمدی: با اینکه لیگ برتر به دلیل بازی های تیم ملی در انتخابی جام جهانی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده اما قطار لیگ برتر در حال رسیدن به ایستگاه‌های آخر است و حساسیت بازی‌ها در بالا و پایین جدول بیشتر از قبل حس می شود. سپاهان و پرسپولیس در کورس قهرمانی هستند و تیم ‌های گل گهر سیرجان، آلومینیوم اراک، استقلال و فولاد هم با توجه به اینکه همچنان روی کاغذ شانس قهرمانی دارند، برای گرفتن سهمیه آسیایی تلاش می کنند.

در ادامه به بازی های تیم های حاضر در کورس قهرمانی و منطقه سقوط می پردازیم.

سپاهان؛ صدرنشینی بدون هیاهو
تیم سپاهان یکی از تیم های خوب لیگ بیستم بود و محرم نویدکیا تیمش را آرام آرام به صدر جدول رساند و حالا با یک بازی بیشتر از پرسپولیس با ۴۸ امتیاز در صدر قرار دارند. سپاهان در هفته بیست و چهارم یک دیدار سخت مقابل فولاد در اهواز دارد و شاگردان نویدکیا برای اینکه قافیه را به سرخپوشان تهرانی نبازند نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار خارج از خانه دارند. از طرفی دیگر آنها در هفته بیست و پنجم بازی نسبتا راحتی مقابل ماشین سازی در اصفهان دارند و امید به این دارند که در این دیدار بتوانند مثل بازی مقابل مس رفسنجان، با پیروزی پرگل از زمین خارج شوند تا تفاضل گل خود را بهبود ببخشند. پیکان در ادامه بازی ها باید مقابل پیکان، صنعت نفت آبادان، شهرخودرو، ذوب آهن و استقلال قرار بگیرد که به نظر می رسد دو بازی آخر زردپوشان اصفهانی بسیار سخت باشد. ذوب آهن در منطقه سقوط قرار دارد و مسلما روی سه امتیاز بازی مقابل سپاهان حساب کرده و نمی خواهد آن را به راحتی از دست بدهد. از طرفی دیگر هم آنها در هفته آخر باید در تهران مقابل استقلال فرهاد مجیدی قرار بگیرند که آنها هم به گونه ای هم در کورس قهرمانی قرار دارند و هم برای کسب سهمیه می جنگند. سپاهان بازی های سختی در پیش دارد و باید دید تا پایان هفته سی ام چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

پرسپولیس؛ راهی پرفراز و نشیب برای تکرار قهرمانی

سرخپوشان تهرانی امروز باید از دیدار معوقه هفته بیست و یکم در اصفهان به مصاف ذوب آهن بروند که با برتری در این دیدار می توانند خود را به صدر جدول برسانند. آنها در حال حاضر یک بازی نسبت به سپاهان کمتر دارند و با ۴۵ امتیاز در رده دوم جدول رده بندی قرار دارند. پرسپولیس برای رسیدن به صدرجدول در پایان هفته بیست و سوم، باید چهار گل به ذوب آهن بزند تا با تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان در رتبه نخست قرار بگیرند. سرخپوشان همچنین در هفته بیست و چهارم لیگ برتر باید در رفسنجان مقابل شاگردان علی ربیعی صف آرایی کنند. پرسپولیس در هفته بیست و پنجم مقابل گل گهر در تهران قرار می گیرد و سپس در اهواز به مصاف فولاد خوزستان می رود. شاگردان گل محمدی در چهار هفته پایانی به ترتیب با آلومینیوم اراک، ماشین سازی تبریز، تراکتور و پیکان روبرو می شود که کار شاگردان گل محمدی برای رسیدن به عنوان قهرمانی کمی سخت است.

جنگ قهرمانی و بقا

استقلال؛ دل‌خوش به بازی‌های عقب‌مانده

استقلال تهران به دلیل حضور در لیگ قهرمان و همچنین وضعیت بد کرونایی استان خوزستان در ماه‌های اخیر، دو بازی عقب مانده دارد که آبی پوشان امشب در آبادان به مصاف صنعت نفت خواهد رفت. آنها در دیگر بازی معوقه خود باید مقابل شهرخودر قرار بگیرند. استقلال در حال حاضر با ۳۴ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد و اگر دو بایز عقب مانده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد می تواند تا رتبه سوم صعود کند. آبی های تهرانی در ادامه بازی های خود باید مقابل گل گهر سیرجان، آلومینیوم اراک، تراکتور، سایپا، نفت مسجد سلیمان، نساجی مازندران و سپاهان صف آرایی کنند. استقلال نسبت به پرسپولیس و سپاهان بازی های راحت تری دارد اما باید آنها می توانند خود را به کورس قهرمانی برسانند یا خیر؟

در انتهای جدول هم رقابت برای بقا داغ است و با اینکه ماشین سازی با ۱۱ امتیاز در قعر جدول قرار دارد اما سبزپوشان تبریزی همچنان منتظر معجزه هستند تا بتوانند فصل آینده هم در لیگ برتر حضور داشته باشند. از طرفی دیگر هم تیم های سایپا، ذوب آهن و نساجی منتظر لغزش یکدیگر هستند تا بتوانند از منطقه سقوط خود را نجات دهند

نساجی؛ بازگشت امید به شهر خسته

نساجی در ابتدای فصل نتایج خوبی گرفت اما از میانه‌های راه آنها نتایج خوبی کسب نکردند و پله پله به انتهای جدول نزدیک شدند. حتی دوبار مربی عوض کردند اما با حضور ساکت الهامی قرمزپوشان قائمشهری نتایج بهتری نسبت به سابق کسب کردند و توانستند خود را تا رده سیزدهم بالا بکشند. ببرهای مازندران در ادامه فصل باید با ماشین سازی، پیکان، صنعت نفت آبادان، شهرخودرو، ذوب آهن، استقلال و گل گهر روبرو شوند. نساجی‌چی‌ها نمی خواهند دوباره به لیگ یک سقوط کنند و می دانند سقوط به دسته پایین تر شاید آنها را دوباره سال‌های سال از حضور در سطح اول فوتبال ایران دور کند.

جنگ قهرمانی و بقا

ذوب آهن؛ گاندوها به خشکی می رسند؟

گاندوهای اصفهانی که همواره در کورس قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی بودند، امسال در انتهای جدول قرار دارند و امیدوارند با مجتبی حسینی بتوانند خود را از منطقه سقوط نجات دهند. آنها در ادامه بازی ها باید به مصاف پرسپولیس، آلومینیوم اراک، تراکتور، سایپا، نفت مسجد سلیمان، نساجی، سپاهان و مس رفسنجان بروند. آنها چند بازی مهم مقابل نساجی، سپاهان و پرسپولیس دارند و برای فرار از منطقه سقوط باید امتیاز از دست ندهند.

سایپا؛ پراید می شود یا سراتو؟

نارنجی پوشان لیگ برتر در حال حاضر با ۱۹ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده بندی قرار دارند و در بازی عقب مانده خود باید به مصاف فولاد بروند. آنها در ادامه بازی های خود باید به مصاف صنعت نفت آبادان، شهر خودرو، ذوب آهن، استقلال، گل گهر، آلومینیوم و تراکتور بروند. بازی سایپا و ذوب آهن یکی از دیدارهای حساس تیم های پایین جدولی خواهد بود.

ماشین سازی؛ منتظر معجزه

سبزپوشان تبریزی با اینکه با حضور علیرضا اکبرپور نتایج بهتری نسبت به قبل کسب کردند اما روزهای خوبی را سپری نمی کنند. آنها با ۱۱ امتیاز در قعر جدول قرار دارند و فاصله شان با تیم بعدی خود همان اندازه امتیازاتی است که در این ۲۲ هفته کسب کرده اند. آنها منتظر یک معجزه هستند تا بتوانند در فصل بعد در لیگ برتر حضور داشته باشند. آنها در ادامه بازی ها باید به مصاف نساجی قائمشهر، سپاهان، مس رفسنجان، فولاد، تراکتور، پرسپولیس، پیکان و صنعت نفت ابادان برود که به نظر می رسد کار تیم باسابقه تبریزی برای بقا خیلی سخت باشد.

پربیننده‌های ورزشی:

بیرانوند از آنتورپ جدا می‌شود/ زبان انگلیسی معضل بزرگ بیرو

اتلتیکومادرید قهرمان لالیگا شد

افتخاری دیگر برای طارمی در پرتغال/عکس

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1518068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =