مهر نوشت: در مراسم بزرگداشت سالگرد فتح خرمشهر در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه نشان فتح ۲ و ۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به سردار محمد تقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) اهدا شد.

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) عصر دوشنبه در این مراسم با بیان این که بیش از ۲۰ هزار تن از دشمنان در سه عملیات فتح المبین، شکست حصر آبادان و آزادسازی بستان به اسارت گرفته شد گفت: تا آن زمان ۲۰ هزار کیلومتر مربع در دست دشمن بود که حدود ۳ هزار متر مربع در این سه عملیات آزاد شد.

سردار سرتیپ تقی اوصانلو افزود: در عملیات بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد ۵ هزار کیلومتر مربع از سرزمین‌های ایران اسلامی آزاد سازی شد.

وی تاکید کرد: دست یاری‌گر الهی را در فتح خرمشهر دیدیم چرا که با هیچ محاسبه نظامی فایق آمدن بر دشمنان امکان پذیر نبود مگر با استمدادهای غیبی این ظفر میسر شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این مراسم روحیه مقاومت و ایستادگی را موجب پیروزی در خرمشهر و امروز در قدس شریف دانست و افزود: دفاع مقدس قله بی نظیر و گنج پایان ناپذیری است که باید مورد استخراج قرار گرفته و فرهنگ آن به نسل‌های آینده نیز انتقال یابد.

سردار حبیب شهسواری همچنین همزمان باسراسر کشور رزمایش بیت المقدس بسیج با هدف حفظ و انسجام نیروهای رزمی و ارتقای آمادگی این نیروها در برقراری امنیت انتخابات در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در این رزمایش ۱۵ هزارنفر از بسیجیان استان شرکت دارند و برگزاری شامگاه یاد یاران، اجرای گشت رضوییون، برپایی نماز جماعت مغرب و عشا، خاطره گویی و بیان دستاوردهای آزادسازی خرمشهر، رزمایش‌ها و مباحث بصیرتی و محیط شناسی ازجمله برنامه‌های جنبی این رزمایش است.

رهبر انقلاب نسان فتح را به کدام سردار سپاه اعطا کردند؟

مردم در انقلاب سخت‌ترین کار عالم را که تقدیم جان است انجام دادند

همچنین ایرنا نوشت: 

دریادار پاسدار علی فدوی روز یکشنبه در آئین مرکز توانمند سازی شبکه فرماندهان و مدیران پاکدشت اظهار داشت: مردم ایران در طول ۴۲ سال گذشته و با وجود توطئه تمامی دشمنان و شیاطین ثابت کردند که پای کار انقلاب بوده و سخت‌ترین کار عالم را که همان تقدیم جان است را انجام داده‌اند.

وی گفت: ذات انقلاب، حضور در صحنه و انجام داد کارهای سخت است و مردم ایران در طول این سال‌ها بارها محک خورده و از امتحان الهی سربلند بیرون آمده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، مردم همان کاری را کرده‌اند که خداوند از آنان خواسته بنابراین خداوند نیز اجر این ایستادگی و پای کار بودن را با پیشرفت انقلابی که حتی با دو سال قبل نیز قابل مقایسه نیست جبران کرده است.

وی افزود: تقدیم ۲۰۰ هزار شهید، ۴۰ هزار پاسدار، ۱۰۰ هزار بسیجی و ۸ هزار شهیده زن، پایبندی مردم به  ارزش‌های اسلامی را ثابت کرده است.

سردار فدوی گفت: امروز جوانانی وارد میدان نبرد حق علیه باطل شده و همچون دوران هشت سال دفاع مقدس در سوریه جان خود را تقدیم اسلام کرده‌اند که سال‌ها پس از پایان جنگ به دنیا آمده‌اند و این نشان می‌دهد که فرهنگ ایثار و شهادت در انقلاب اسلامی آمیخته شده است.

وی با تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، آزادی خرمشهر قهرمان یکی از مهمترین  اتفاقات است که حلاوت آن سال‌ها پس از پایان جنگ نیز همچنان باقی مانده و در آن روز، مردم به معنای واقع، خوشحال و خرسند بودند.

جانشین فرمانده سپاه اظهار داشت: امروز جوانان ایران اسلامی که این ایام را درک نکرده‌اند باید با ابعاد مختلف عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر آشنا شده و تا آنان نیز شهد حلاوت این پیروزی را بچشند.

افتتاح مرکز توانمند سازی شبکه فرماندهان و مدیران بسیج در پاکدشت

فرمانده سپاه پاکدشت در این آئین نیز گفت: این مرکز به همت سپاه پاسداران و پشتیبانی مسوولان شهرستان به عنوان مرکز آموزش و توانمندسازی شبکه عظیم فرماندهان و مدیران بسیج راه‌اندازی شده است.

سرهنگ پاسدار رضا امجدی افزود: این مرکز در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع در دو طبقه و با زیربنای ۶۰۰ متر مربع ایجاد شده تا در آن با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به تقویت پایگاه‌های مقاومت بسیج اقدام شود.

وی افزود: در فاز نخست بهره‌برداری از این طرح، ۷۵ نفر به صورت همزمان می‌توانند از ظرفیت‌های آموزشی موجود استفاده کنند.

فرمانده سپاه پاکدشت گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، فرماندهان، مدیران و شوراهای پایگاه بسیج باحضور در این مرکز، منویات، ملاحظات و الزامات بسیج را عملیاتی کرده و در جهت تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های بسیج گام بر ‌دارند.

امجدی افزود: این مرکز در راستای تربیت کادر مورد نیاز انقلاب با تأسی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گام برداشته و آماده‌ است تا مدیران و معاونان دستگاه‌های مختلف را در خصوص مبانی انقلاب و سیر تمدن انقلاب اسلامی آموزش دهد تا آنان از جایگاه ویژه خود در خدمت رسانی به مردم آگاهی یافته و سهم خود را در این مجموعه ایفا کنند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1518389

برچسب‌ها