مراسم «شب حماسه یاران» گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد

با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان قشم، فرمانده بسیج سپاه پاسداران و جمعی از مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی شهرستان قشم مراسم «شب حماسه یاران» ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، علی درویش پور در این مراسم، اظهار کرد: حماسه آزادسازی خرمشهر رخدادی بزرگ در حافظه تاریخی تمام ایرانیان و نقطه عطف دوران دفاع مقدس بود که درس های بسیاری برای همه ما به همراه داشت.
وی ادامه داد: امنیت و آسایش امروز ما حاصل جان فشانی ها و از خودگذشتگی شهیدانی است که در راه دفاع از این مرز و بوم جان خود را فدا کردند و به ما درس ایثار، مقاومت و پایداری دادند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: هنر و هنرمند باید بتواند تاریخ، سرگذشت، ارزش ها و باورهای ارزشمند سرزمین و مردمان خود را در قالب اثر هنری قابل فهم برای انتقال به نسل های آینده و سایر فرهنگ های جهان به تصویر بکشد.
به گفته درویش پور؛ واژه ها، ادبیات، اشعار و تمامی تولیدات فرهنگی و هنری که در ستایش وطن پرستی و توصیف وطن و رشادت های شهیدان باشد، می تواند موجب رشد روحیه فرهنگ ایثار و مقاومت در میان نسل جوان و نسل های آینده شود.
براساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: بحث اصلی امروز نیز مانند سال ۱۳۶۱ و سالروز آزادسازی خرمشهر موضوع حماسه سازی توسط ایرانیان مطرح است.
وی ادامه داد: ما امروز نیازمند استمرار حماسه ها هستیم و مهمترین حماسه پیش روی ما حماسه سیاسی در ۲۸ خردادماه و حضور مردم پای صندوق های رای خواهد بود.
امام جمعه شهرستان قشم افزود: برای موفقیت در تمامی عرصه ها و حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند حماسه انقلابی، نظامی، فرهنگی و حماسه در سایر حوزه ها هستیم.
همچنین حجت امیری کیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم نیز در این برنامه با گرامیداشت یاد و خاطره آزادسازی خرمشهر، گفت: امام خمینی (ره) در زمانی که کسی فکر نمی کرد، فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و رهبر انقلاب نیز گفتند خرمشهرها و حماسه های زیادی در پیش داریم.
وی ادامه داد: انتخابات روز ۲۸ خردادماه یکی از حماسه های پیش روی ملت ایران است و برای رای دادن باید با تفکر، گزینه اصلح را انتخاب کرد و چشم بسته دنباله رو جناح های سیاسی نبود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم افزود: انتخابات پیش رو و هر انتخابات دیگری در نظام جمهوری اسلامی مظهر مردم سالاری دینی است و به احترام خون شهیدان باید پای صندوق های رای رفت.

مراسم «شب حماسه یاران» گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد

مراسم «شب حماسه یاران» گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1518570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =