دیلی تلگراف: حماس ثابت کرد که قدرت ضربه زدن به اسرائیل را دارد

ایسنا نوشت: جاناتان فرزیگر" کارشناس اندیشکده "شورای آتلانتیک" در مقاله‌ای در روزنامه "دیلی تلگراف" تاکید کرد که به رغم حملات شدید جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه و بجای ماندن ویرانی گسترده در این باریکه، جنبش حماس ثابت کرد که قادر به ضربه زدن به "اسرائیل" است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فرزیگر در این مقاله آورده است که تصویر بجای مانده از بمباران برج‌های مسکونی در غزه و کودکان سرگردان در میان حملات جنگنده‌های اسرائیلی، خشم و عصبانیت جهانیان را در پی داشت.

وی افزود: نوار غزه به مدت ۱۱ روز توسط جنگنده‌های پیشرفته اسرائیلی در هم کوبیده شد که در پی آن صحنه‌هایی هولناک از ویرانی و شهادت بیش از ۲۴۰ نفر برجای ماند.

جاناتان فرزیگر تصریح کرد با این حال، رهبران حماس در این محیط کوچک توانستند هچون قهرمان ظاهر شده و قدرت خود برای ضربه زدن به "اسرائیل با شلیک هزاران راکت را به اثبات رساندند و همین مساله موجب بازنگری در تاثیرگذاری آنان در عرصه بین‌الملل شد.

فرزیگر اظهار کرد که اگر انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین لغو نمی‌شد، محمود عباس شکست می‌خورد و حماس پیروز قاطع انتخابات می‌شد و پارلمان را بدست می‌گرفت.

وی تصریح کرد که اظهارات نتانیاهو و ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی که مدعی بمباران و نابودی تمامی اهداف از جمله تونل‌های غزه، سکوهای پرتاب موشک و غیره بودند، کاملا دروغ و بی‌پایه و اساس است.

این کارشناس بین‌المللی تاکید کرد که ساکنان غزه به رغم ویرانی‌های جنگ، به خود افتخار می‌کنند که به آن‌ها به عنوان پاسداران هویت فلسطینی نگریسته می‌شود و فلسطینیان مقیم خارج، از قدرت غزه و توان آن برای انتقام‌گیری از "اسرائیل" که حرمت مسجد الاقصی را زیر پا گذاشته و نمازگزاران را مورد حمله و تعرض قرار داده، شگفت زده شدند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =