پیام تبریک روحانی به روسای  جمهوری آذربایجان و اتیوپی

رییس جمهوری در پیامی فرارسیدن سالگرد استقلال جمهوری آذربایجان و اتیوپی را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی خطاب به الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان آمده است: تبریکات صمیمانه‌ام را به مناسبت فرارسیدن سالگرد استقلال کشورتان به جناب‌عالی، دولت و ملت دوست و برادر جمهوری آذربایجان ابراز می‌دارم.

روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو همسایه صمیمی با تکیه بر پیوندهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی از بدو استقلال آن کشور، روابط برادرانه سطح عالی و توأم با حسن همجواری را به نمایش گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: یقین دارم دو کشور در آینده نیز با الهام از غنای فرهنگی و پیشینه تاریخی مشترک بر مبنای درک متقابل و در راستای خواست دو ملت در جهت تقویت همکاری‌ها و مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و تعمیق صلح و ثبات منطقه‌ای حرکت خواهند کرد.

رییس جمهوری در این پیام اظهار داشت: از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم شریف جمهوری آذربایجان را مسألت دارم.

همچنین در پیام حسن روحانی خطاب به خانم سهله ورک زوده رییس جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی آمده است: فرارسیدن روز ملی جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی را به سرکارعالی و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

روحانی افزود: امیدوارم در سال جاری که مصادف با پنجاهمین سالگرد اجرایی شدن عهدنامه مودت میان ایران و اتیوپی است، بیش از پیش با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای دو کشور، شاهد گسترش روابط دوجانبه و توسعه مناسبات باشیم.

وی در این پیام تصریح کرد: از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت سرکارعالی و سعادت و بهروزی مردم جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی را مسألت دارم.

216219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =