دفتر اتاق بازرگانی در اشتهارد و هشتگرد راه‌اندازی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه این تشکل آماده کمک به رونق تولید و فراهم کردن شرایط برای صادرات محصولات تولیدی است، گفت: دفتر اتاق بازرگانی در اشتهارد و هشتگرد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛  «پرهام رضایی» در نشست با فعالان اقتصادی شهرک صنعتی کوثر اشتهارد که در محل اتاق البرز برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه‌ها و مسائل تولیدکنندگان و صنعتگران استان  البرز مسئله مورد توجه هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه اتاق محلی برای گردآوری افراد به منظور انجام مبادلات تجاری و اقدامات صنعتی است، افزود: برگزاری چنین جلسات حضوری نقش مهمی در راستای انجام تجارت‌های بزرگ و شکل گیری ابر پروژه‌ها دارد.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی البرز در یکسال گذشته در راس امور تلاش کرد تا انحصارطلبی در خیلی موارد شکسته شود، گفت: سعی ما بر این بوده است که اتاق بازرگانی در انحصار فردی نباشد.

رضایی با بیان اینکه مدل تجارت و اقتصاد در دنیا هم تغییر کرده است، بیان کرد: در این میان تعارفی مانند تعامل صنعت و دانشگاه و یا استفاده از ظرفیت شتاب دهنده‌ها و گروه‌های استارتاپی را داریم که هنوز از سوی صنعتگرانی با سابقه تولید که سنتی‌تر هستند با استقبال کافی روبرو نشده است

وی افزود: امروز از سوی اتاق بازرگانی البرز در زمینه امور کارشناسی اقدامات مهمی دنبال شده است تا خدمات ارائه شده به بخش خصوصی با کیفیت‌تر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در مورد قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار با اشاره به گذشت ۱۰ سال از اجرای این قانون در مجلس، افزود: این قانون جزو بهترین قانون‌هایی است که تاکنون وضع شده اما متاسفانه تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد آن اجرایی شده است، اجرای کامل این قانون منتج به رفع بخش مهمی از مشکلات بخش خصوصی می‌شود.


وی با اشاره به حضور اخیر آیت‌الله رئیسی کاندید سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محل اتاق ایران و دیدار با فعالان اقتصادی گفت: این  کاندید ریاست جمهوری اولین در دیدار با فعالان بخش خصوصی بر اجرای ۱۰۰ درصدی قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در صورت حضور خود در راس دولت آتی تاکید کرد.


رضایی با تاکید بر اینکه هر دولتی در آینده روی کار آید مهمترین مطالبه بخش خصوصی از آن اجرای کامل قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار است، افزود: تمام خواسته‌های ما در اجرای این قانون دیده شده است.


وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد جلسات برگزار شده با منتقدین اتاق بیشتر از موافقان آن بوده است، بیان کرد: جالب است که جمعی از این منتقدین با وظایف ذاتی اتاق آشنا نبوده و حتی انتظارات فرار از اتاق در پیگیری مساله خود داشتند.


رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به ظرفیت‌های کمیسیون‌های تخصصی این مجموعه عنوان کرد: گاهی در سطح این کمیسیون‌ها محصولات مهمی از فعالان اقتصادی طرح و بررسی می‌شود، پیشنهاد ما این است که تولید کنندگان استان برای رسیدگی به مشکلات خود از مشورت کمیسیون ها استفاده کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی همکاری لازم با اعضاء در زمینه دریافت کارت بازرگانی خواهد داشت، گفت: در این راستا اقدامات لازم انجام شده است تا در صورت تکمیل مدارک لازم، کارت بازرگانی اعضا در کمتر از یک هفته صادر شود.

رضایی با اشاره به اینکه شناسنامه هویتی یک فعال اقتصادی باید کارت عضویت و کارت بازرگانی دریافتی از سوی اتاق‌های بازرگانی باشد، افزود: به یقین در دولت آینده از سوی اتاق بازرگانی ایران و اتاق‌های بازرگانی استان‌ها این مسئله پیگیری خواهد شد که نخست اتاق بازرگانی که بزرگترین تشکل بخش خصوصی است از سوی فعالان اقتصادی پذیرش شود و با عضویت در اتاق خدمات لازم را دریافت کنند.

وی با این توضیح که در اسفند ۹۷ و زمان انتخابات دوره سوم اتاق البرز این مجموعه بالغ بر ۱۰۷۰ عضو داشت، بیان کرد: از این تعداد تنها حدود ۲۰۰ نفر در انتخابات مذکور شرکت کردند، وقتی تنها ۲۰ درصد از اعضاء در انتخابات هیات نمایندگان اتاق شرکت می‌کنند، چگونه می خواهند درخواست خود را به اتاق اعلام کرده و مطالبه گری کنند.


رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد اعضاء اتاق بازرگانی البرز را به حدود ۲ هزار نفر می‌رسانیم، تشریح کرد: از اکنون بر این هدف متمرکز می شویم که تعداد اعضای مشارکت کننده در انتخابات هیات نمایندگان دوره چهارم اتاق به حدود ۱۰۰۰ نفر برسد، به یقین همراهی با اتاق بازرگانی از سوی تولیدکنندگان و صنعتگران استان نشان می‌دهد که به آینده کسب و کار و فعالیت اقتصادی خود توجه دارند.


وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در اتاق البرز و کسب رتبه یک برتر در این زمینه در سطح اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در سال ۹۹ گفت: امسال برنامه‌های کامل‌تری در این زمینه پیش خواهیم برد.


رضایی تاکید کرد که اتاق بازرگانی در حوزه آموزش از مدیران با تجربه حتی در شهرک‌های صنعتی استفاده خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه در مورد تامین مواد اولیه شیمیایی مشکلی نداریم، گفت: در بازار هدف و نیاز داخلی به این مواد کمی خلاء ایجاد شده است، از سویی در یکسال قبل تحت تاثیر تخصیص ارز کمی به مشکل برخورد کردیم اما در ۶ ماه نخست امسال با توجه کاهش مشکلات ارزی وضعیت واردات این مواد بهتر خواهد شد.


وی با اشاره به شکل‌گیری انجمن شرکت‌های دانش بنیان در البرز افزود: در راستای توجه به انجمن‌ها و تشکل‌ها باید نگاه ویژه‌تری داشت، در بخش‌هایی که هنوز انجمن نداریم بهتر است این موارد شکل گیرد، چون وجود این تشکل‌ها ظرفیت‌های اتاق را تقویت می کند.

رضایی در مورد عدم وجود شهرک مسکونی در مجاورت شهرک‌های صنعتی  استان عنوان کرد: دلیلش این است که دولتی ها بخش خصوصی را قبول ندارند، گواهش این است که تنها در گذشته حدود ۲۰ درصد سهم بازار تجارت در دست بخش خصوصی بوده است، اما در سالهای اخیر کمی نگاه ها به این بخش بهتر شده است اما هنوز هم تا ۱۰۰ درصدی شدن سهم بخش خصوصی هنوز فاصله داریم.


وی با بیان اینکه بخش خصوصی در زمان تحریم ها بار فشارهای اقتصادی را به دوش کشید و با سرمایه شخصی خود ریسک کرده و کار تولید را پیش برده است، گفت: نگاه بانک مرکزی هم متاسفانه جزیره‌ای است و در یک سال گذشته به دفعات بخشنامه‌های خلق الساعه داشته است.


رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه عنوان کرد: در انتهای سال ۹۸ و در جلسه با معاونت ارزی این مسئله را مطرح کردیم که مسیر صادرات و واردات را برای فعالان اقتصادی مشخص کنید.

وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلاتی که امروز وجود دارد بخش دولتی باید در کنار بخش خصوصی قرار گیرد، افزود: اگر قرار باشد که اقتصاد کشور پویا شود و وضع معیشتی مردم بهتر شود باید به این سمت و سو حرکت کنیم.

رضایی با بیان اینکه قرار است ۲ دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی البرز در اشتهارد و هشتگرد ایجاد شود، تشریح کرد: در دیگر  شهرهای استان هم آماده تشکیل دفاتر نمایندگی اتاق هستیم.


وی با اشاره به جلسه اخیر با دبیر شورای تحول قضایی دادگستری البرز توضیح داد : پیرو این جلسه  مصوب شد که دفتر مشاوره اتاق بازرگانی البرز د

48ر محل دادگستری استان ایجاد شود، در کنار آن مرکز داوری اتاق هم تقویت خواهد شد، در شهرستان های البرز هم شعبات اقتصادی تشکیل خواهد شد و اتاق بازرگانی به صورت مشاوره در کنار آن قضات حضور خواهد داشت.


رئیس اتاق بازرگانی البرز با مثبت ارزیابی کردن نشست اخیر با معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در محل اتاق البرز  گفت: مسائل مهمی در این نشست مصوب شد  و مشکلات طرح شده از سوی فعالان اقتصادی حاضر در نشست پیگیری خواهد شد.


وی اشاره کرد که در زمینه طرح و بررسی مسائل گمرکی اعضای اتاق البرز هم بعد از تعطیلات نیمه خردادماه سال جاری، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در محل اتاق حضور خواهند یافت.


رضایی از خدمات اورژانس کسب و کار اتاق البرز هم سخن گفت و افزود : با طرح مشکلات در کمتر از ۴۸ ساعت کارشناسان اتاق با صنعتگران مربوطه تماس می گیرند و به  ادارات و سازمان های مربوطه مشکلات را ارجاع می دهند، در این مورد نزدیک به ۵۰درصد مشکلات ارجاع داده شده تاکنون حل شده است و بخش دیگر هم مسائلی در حد پیگیری ملی است که زمان بیشتریبرای بررسی نیاز دارد.


وی ادامه داد: هدف از ایجاد نمایشگاه دائمی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی در محل اتاق البرز آشنایی بیشتر هیات های تجاری خارجی با ظرفیت های استان است تا در راستای آن‌ مسیر صادرات هموارتر شود، وبینارهای متعددی  هم اتاق البرز برای توسعه  کار در بازارهای هدف صادراتی برگزار می کند که فعالان اقتصادی استان می توانند در این وبینارها شرکت کنند.


رئیس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: برای گسترش سطح تعاملات اقتصادی و روابط بین المللی نیاز به تقویت حضور رایزن های اقتصادی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =