افتتاح مدرسه ۶ کلاسه برادران کریمی در محله ماسور خرم آباد

یک واحد آموزشی ۶ کلاسه با مشارکت برادران کریمی و فرماندهی لشکر ۸۴ پیاده لرستان در منطقه ماسور خرم آباد افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی و امام جمعه خرم آباد ، نماینده ویژه ی دکتر محمودوند نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ، عبدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ، نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان ، غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان  ، محسنی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ، معاونین اجرایی و نظارت و مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس لرستان و اخوان محمد و حسین کریمی خیرین گرانقدر مدرسه ساز و تنی چند از مسئولین استانی مدرسه ۶ کلاسه اخوان کریمی در منطقه ماسور خرم آباد افتتاح شد.

 غفوری نژاد مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در این مراسم اظهار داشت : تمام تلاش و هم غم نوسازی مدارس ایجاد عدالت آموزشی است و خوشبختانه در انجام این کار بزرگ تنها نیستیم و بخش بزرگی از جامعه ، یاریگر ما هستند.

وی در ادامه افزود : در سال گذشته و البته در سال جاری ، سه پویش بزرگ ( محرم ، من مادرم بچه های ایران فرزندان من و پویش آجرهای مهربانی) را برای جذب مردم در ساخت مدارس به راه انداختیم که ثمره ی آن جذب ۳۸۰میلیون تومان پول برای احداث یک واحد آموزشی ۳  کلاسه در بخش کوهنانی بوده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اضافه کرد : هم اکنون ۱۴۲ هزار خیر مدرسه ساز با مشارکت در پویشهای فوق شرکت کرده اند
و هدف از راه اندازی این پویش ها علاوه بر ساخت مدارس برای دانش آموزان مناطق محروم ، بسط و گسترش فرهنگ انفاق و مشارکت در کارهای خیر می باشد .

مهندس غفوری نژاد با گرامیداشت یاد و خاطره مهندس حیدری مدیرکل فقید نوسازی مدارس لرستان افزود : انعقاد تفاهم نامه ساخت این واحد آموزشی در زمان ایشان صورت گرفت و این امر خود باقیات الصالحاتی  برای آن بزرگ مرد عرصه مدرسه سازی است .

غفوری نژاد تصریح کرد : از آغاز بکار مجامع خیرین مدرسه ساز در دو دهه پیش تا کنون توسط مرحوم دکتر حافظی شاهد ساخت ۳۰ درصد مدارس توسط خیرین بوده ایم که به نوبه خود کاری خارق العاده و وصف ناپذیر است .

غفوری نژاد با ارائه گزارش فعالیت های نوسازی مدارس در شهر خرم آباد اظهار داشت : هم اکنون ۴۰ پروژه آموزشی با ۱۶۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان را در شهرستان خرم آباد در دست ساخت داریم که امیدواریم با عنایت مسئولین و تزریق اعتبار کافی در سال جاری شاهد افتتاح ۱۹ مدرسه با ۴۲ کلاس درس باشیم .

وی در ادامه تصریح کرد : در ۴ روز گذشته ۹ مدرسه در قالب ۲۸کلاس درس  را با مشارکت خیرین افتتاح کرده ایم که برای مجموع آنها ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گزاری شده و بحمدالله از این به بعد ۸۴۰ دانش آموز دیگر در فضاهای ایمن ، مستحکم و استاندارد مشغول تحصیل خواهند شد .

 غفوری در خصوص مدرسه ۶ کلاسه اخوان کریمی اظهار داشت : زمین این واحد آموزش توسط امیر مراد خوشکنار فرمانده لشکر ۸۴ پیاده لرستان جهت ساخت مدرسه اهدا شد و هزینه ساخت آن به میزان ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت اخوان کریمی و نوسازی مدارس استان پرداخت گردیده است .

درادامه این مراسم دکتر عبدالهی معاون استاندار لرستان نیز اظهار داشت : کارهای خیری که در کشور ما صورت می پذیرد عموما با هدف رضای پروردگار ، عام المنفعه بودن و باقیات الصالحات صورت می گیرد اما شاهدیم که در جوامعی که مانند ایران اسلامی ، مومن و متدین نیستند هم انجام اینگونه امورات در جریان است و هدف از انجام آنرا رسیدن به  آرامش و نوعدوستی عنوان می کنند.

وی در ادامه لزوم آموزش صحیح را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت : بهترین جوامع ، جوامعی هستند که مردم آن از آموزش صحیحی برخوردار باشند .

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1520179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =