مصطفی هاشمی طبا می گوید در خیلی از کشورهای دنیا وزرای ورزش زن هستن اما وزیر زن برای ایران را نمی تواند بگوید خوب است یا نه!

مصطفی هاشمی طبا، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی که حالا این سازمان را در شکل وزارتخانه می بیند، بی شک می تواند به عنوان یک کارشناس درباره مسایل اخیر حرف بزند. او که خود یکی از مخالفین تشکیل وزارت ورزش بود حالا می گوید چاره ای نیست و همه باید از قانون تمکین کنند؛« من شخصا معتقد بودم که اگر سازمان ورزش داشته باشیم چون یک نهاد فرا بخشی است ، بهتر عمل می کند. اگرچه که این نهاد به دلیل تشکیل نشدن شورای سازمان ، قابلیت هایش را در 6 سال اخیر از دست داده. با این وجود حالا که مجلس قانون وزارتخانه را تصویب کرده ، همه باید به قانون احترام بگذارند و وزیر باید هرچه زودتر مشخص شود. بعد فرصت هست که بالایحه ای مجدد ، ابهامات و مشکلات را اصلاح کرد.»

 این روزها که حرف از حضور وزیر زن در کابینه دولت برای وزارت ورزش مطرح است، عده ای این انتخاب را درست نمی دانند. رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در این باره می گوید: «اصلا چه ایرادی دارد وزیر ورزش خانم باشد. در بسیاری از کشورهای دنیا این اتفاق می افتد و وزرای ورزش را هم بانوان تشکیل می دهند. با این وجود فضاهای ورزشی ما یک مقدار هم مردانه است و حضور یک وزیر زن شاید مشکلاتی را به همراه بیاورد. به هر صورت ممکن است حضور یک وزیر ورزش زن در مراسمی که ورزشکارانش ، بدن های شان نمایان است ، حساسیت هایی را به همراه می آورد و عدم شرکت وزیر در مراسم هم شاید خودش حساسیت ساز باشد. به هر حال چون این مسئله برای اولین بار طرح شده ، این ابهام ها برایش وجود دارد و من هم به شخصه نمی توانم نظر قطعی بدهم. شاید از یک زاویه حضور وزیر زن مثبت باشد و از سویی دیگر هم بهتر باشد یک وزیر مرد در راس کار قرار بگیرد. البته بیش از همه این ملاحظه ها بحث برنامه محوری باید در دستور کار باشد. کسی که برنامه مناسب تری داشته باشد و بتواند  سکان ورزش کشور را پیش ببرد قطعا مناسب تر خواهد بود.»

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
    0 0
    اونجا فرهنگ فرق داره.میتونه بره ورزشگاه و...اینجا بیاد داخل استادیوم که فحش بشنوه یا بره مثلا سر تمرین تیم ملی شنا!تازه رو مایو شناگرا کار فرهنگیم شده!نام خلیج فارس حک شده!
  • abi IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
    0 0
    حیف امثال شما.
  • بدون نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    چرا کشتی و پرورش اندام و وزنه برداریو ...نمیگی عزیزم شاید میخوان مدیریت شون از نوع دورکاری باشه پس میشه
  • روح الله US ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    وقتی یک زن اگر برود ورزشگاه دستگیر می شود و کتک می خورد شما انتظار دارید وزیر ورزش زن باشد؟