پاسخ صریح عبدالملک الحوثی به فرستاده سازمان ملل

ایسنا نوشت: رهبر انصارالله یمن در دیدار با فرستاده سازمان ملل به یمن تأکید کرد که ربط دادن پرونده انسانی به پرونده‌های نظامی و سیاسی معادله‌ای است که قبول کردن آن ممکن نیست.

 به نقل از شبکه خبری المیادین، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در دیدار با مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: ربط دادن پرونده انسانی به پرونده‌های نظامی و سیاسی معادله‌ای است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را قبول کرد. باید سازمان ملل موضع صریحی نسبت به این مسئله به جای سهل‌انگاری و همسویی با کشورهای متجاوز داشته باشد.

وی گفت: ورودی واقعی برای تمام پرونده‌ها حل پرونده انسانی است که برای هر شهروند یمنی مهم است چراکه به زندگی، امنیت و ثبات غذایی‌اش لطمه می‌زند.

الحوثی گفت: ربط بین پرونده انسانی به عنوان یک حق مشروع و مستقل با پرونده‌های نظامی یا سیاسی مصادره صریح حق مردم یمن در ساده‌ترین حقوق انسانی‌شان است و ما این معادله را نمی‌پذیریم. اگر ائتلاف متجاوز گمان می‌کند که محاصره مردم یمن موضعش را تقویت می‌کند سخت در توهم به سر می‌برد چراکه هرچه محاصره افزایش یابد مردم یمن اعتماد کامل پیدا خواهند کرد که ائتلاف صلح را نمی‌خواهد و برای آن تلاش نمی‌کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1520542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =