نمایندگان شورای شهر گزارشی از وضعیت فعلی فضای سبز شهرکرد ارائه دهند

رئیس شورای اسلامی شهرکرد از نمایندگان شورای اسلامی شهرکرد خواست تا وضعیت فعلی فضای سبز شهرکرد را بررسی و گزارشی در صحن علنی شورا ارائه و از برخی سودجویی‌ها جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهرکرد، فرهاد رئیسی در جلسه علنی شورا با اشاره به پروژه‌های سازمان عمران و بازآفرینی شهری اظهارداشت: امیدوار هستیم با اجرای پروژه‌های مختلف در کوی نمدمالان، لحاف‌دوزان و مسجد ابومحمد و از سقاخانه ارباب‌میرزا تا میدان فردوسی شاهد یک گذر فرهنگی باشیم.

وی افزود: سازمان عمران و بازآفرینی شهری باید در راستای تکمیل سایر پروژه‌ها سریعا اقدامات لازم را انجام و سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهری نیز باید آبیاری حوض و گل‌کاری باغچه‌های میدان امامزادگان دوخاتون(س) را تعیین تکلیف کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به انتشار کلیپ قطع درختان پارک ملت بیان کرد: سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهری باید برای مردم نسبت به این موضوع شفاف‌سازی کند تا از برخی سودجویی‌ها جلوگیری شود.

رئیسی ادامه داد: همچنین آقایان مصطفی حیدری و حمید فتح‌اللهی به‌عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهرکرد در سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهری موظف هستند موضوع را بررسی و در صحن علنی شورا گزارشی را ارائه نمایند.

وی گفت: باتوجه به کمبود آب در استان، حفظ فضای سبز موجود یکی از کارهای اساسی مجموعه مدیریت شهری است، لذا نه تنها نباید به درختان صدمه وارد شود بلکه باید فضای سبز توسعه و از آنها صیانت شود.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر در راستای صیانت و توسعه فضای سبز شهری تلاش‌های خوبی انجام شده و با توجه به اینکه با کمبود آب مواجه بوده‌ایم اما حفظ فضای سبز موجود مناسب بوده است.

مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: پروژه‌های انجام شده توسط سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهری در راستای زیباسازی و توسعه فضای سبز قابل تقدیر است و طبق مشاهدات و بررسی‌ها درختانی که بریده شده درختانی بودند که شکسته شده بودند.

امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه گفت: شهروندان نسبت به عمر مفید درختان و فضای‌سبز اطلاعات دقیق ندارند، لذا می‌طلبد رئیس سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهری نسبت به ارائه اطلاعات و آگاه‌سازی مردم به این موضوع از طریق صدا و سیما اقدامات لازم را انجام دهد.

امین مردم در حراست از فضای سبز هستیم


سید رضا هاشمی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد در خصوص درخت حذف شده در بوستان ملت اظهارداشت: در هنگام احداث پارک، از نظر طول عمر دو نوع درخت کاشته می‌شود، درختان کند رشد و دیر زیست (دارای طول عمر بلند) و درختان تند رشد که معمولا کوتاه عمر هستند.
وی افزود: درختان تند رشد با رشد سریع فضای پارک را شکل می‌دهند تا درختان دیر زیست که معمولا کند رشد هستند، رشد کنند.
هاشمی ادامه داد: درخت قطع شده از انواع تند رشد و کوتاه عمر بود که می‌بایست به تدریج حذف و واکاری گردد در ضمن آلوده به "کام خراط" نیز بوده است و در بادهای شدید چند روز اخیر شکسته و کمتر از دو متر از ساقه باقی مانده و آن هم آلوده بوده است.
 رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: از شهروندانی که نسبت به فضای سبز دقت و غیرت دارند و به خوبی ناظر و همیار سازمان هستند دعوت به عمل می‌آید به سایر درختان هم گونه درخت حذف شده در بوستان مادر دقت بفرمایند آلودگی و پوسیدگی کاملا مشهود است.
وی گفت: شهروندان در نظر داشته باشند سقوط درخت ممکن است به جان و مال مردم صدمه وارد کند و مطمئن باشند ما امین آنها در حراست از فضای سبز هستیم و دغدغه آنها دغدغه ما است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: مطالعات علمی کامل و دقیق یک‌هزار صفحه‌ای بر روی ۱۰ هزار اصله درخت پُر ریسک در قسمت‌های شهری و پُر تردد شهرکرد انجام شده که این پروژه جزو طرح‌های برتر علمی کشور است.
وی افزود: در همین رابطه یک‌هزار اصله درخت براساس درصد پیشرفت بیماری،‌ پوسیدگی و خطرات احتمالی شرایط و اولویت‌بندی قطع را دارد اما ما به این درختان فرصت می‌دهیم تا حد ممکن حفظ شوند.
هاشمی با بیان اینکه از ۶ ماهه دوم سال گذشته تاکنون ۳۵ هزار اصله درخت و درختچه در راستای حفظ پویش "درخت دوستی بنشانیم" از سوی این سازمان در شهرکرد کاشته یا واکاری کرده است، افزود: این سازمان به‌ازای قطع هر اصله درخت خشک یا بیمار، ۱۰۰ تا ۲۰۰ نهال درخت جدید می‌کارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1520868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =