تحویل ۴۸ میلیون دُز واکسن ایران برکت تا پایان تابستان

ایرنا نوشت: رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۴۸ میلیون دوز واکسن "کوو ایران برکت" تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود.

محمد مخبر روز سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از آبرسانی به ۵۰۰ روستای کشور در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که قول داده بودیم در خرداد ماه سه میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت را تولید می کنیم، تاکنون بیش از یک میلیون دوز از آن آماده شده است و تا پایان خرداد هم این میزان تولید به سه میلیون دوز می رسد.
وی ادامه داد: در تیرماه نیز قریب به هشت میلیون دوز واکسن کرونا را آماده و تحویل وزارت بهداشت می کنیم. در مرداد ماه هم این عدد به ۱۲ میلیون دوز می رسد و در شهریور ۱۴۰۰ میزان تولید واکسن کوو ایران برکت به احتمال زیاد به ۲۰ تا ۲۵ میلیون دوز می رسد.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار امیدواری کرد که با مجوز وزارت بهداشت بتوان این واکسن ها را در اختیار مردم قرار داد و از نگرانی آنها در این زمینه کاسته شود.

 تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تاکنون به ۲۰ هزار داوطلب در مرحله سوم واکسن کوو ایران برکت تزریق شده است که نیمی از آنان در شهرهای تهران و کرج دوز اول واکسن خود را دریافت کردند.

این طرح از ۲۴ اردیبهشت ماه در تهران و کرج آغاز شده است و کار تزریق به سایر داوطلبان از هفته آینده در چهار شهر دیگر شروع می شود.

دکتر مینو محرز مسوول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت روز شنبه نهم خردادماه در حاشیه نشست خبری مرحله سوم تست انسانی این واکسن ایرانی در جمع خبرنگاران از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد مجوز اورژانسی (اضطراری) استفاده از آن را صادر کند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1520935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =