پیش بینی قیمت ها در بازار طلا و سکه از زبان رئیس اتحادیه

ایسنا نوشت: طبق تحلیل رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی و روند قیمت‌ها طی آن، در ابتدای هفته روند قیمت‌ها افزایشی بوده اما بازار سکه و طلا، هفته را با کاهش قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته به پایان رسانده است.

ابراهیم محمدولی ضمن اشاره به افت و اخیز قیمت جهانی طلا، اظهار کرد: طی یک هفته اخیر هر اونس طلای جهانی در مرز ۱۹۰۰ دلار در نوسان بود و تا ۱۹۰۹ دلار هم افزایش پیدا کرد، اما در مجموع ۳۵ دلار کاهش یافت. علاوه براین، نرخ ارز نیز به عنوان عامل تاثیرگذار داخلی بر قیمت سکه و طلا، در این هفته نوسان داشت. براین اساس، با توجه به افت و خیز قیمت جهانی طلا و نوسان قیمت‌ها در بازار ارز داخلی، قیمت سکه و طلا نیز با نوسان همراه بوده است. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: با توجه به نوسان قیمت طلا و سکه در این هفته، حجم تقاضا نیز کاهش یافته و خریداران منتظر ثبات قیمتی  بازار برای خرید هستند. البته با توجه به روند اونس جهانی طلا، در صورت ثبات بازار ارز و مدیریت آن، انتظار آرامش قیمت در روزهای آتی دور از انتظار نیست.

چرخش قیمت‌ها در بازار طلا

حباب ۱۷۰ هزار تومانی برای هر قطعه سکه

وی در رابطه با تغییرات قیمت‌ها انواع قطعات سکه و مصونوعات طلا در طول هفته اخیر و آخرین قیمت‌ها در پایان هفته، گفت: در بازار این هفته، نوسان سکه تمام بهار طرح جدید حداقلی بوده است و در پایان هفته با کاهش ۳۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان قیمت دارد. سکه طرح قدیم نیز با نوسان ۵۰ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. در حال حاضر حباب سکه نیز در محدوده ۱۷۰ هزار تومانی است.

این مقام صنفی افزود: در طول یک هفته اخیر هر قطعه نیم سکه نیز با کاهش ۵۰ هزار تومانی همراه شده و در آخرین معاملات به پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. ربع سکه و سکه‌های گرمی در طول هفته بدون نوسان باقی مانده و به ترتیب ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

محمدولی خاطرنشان کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار در این مدت ۱۳ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۵۵ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند. در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۷۳ هزار و ۴۵۲ تومان و هر مثقال طلا چهار میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز ۱۸۷۰ دلار و ۵۹ سنت است.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1522004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =